Sidor

måndag 18 september 2023

Tänk om man hade en 4-årings enkelhet...

 ...självsäkerhet och självförtroende. Allt skulle bli SÅ mycket enklare i livet då.

Jag har ett barnbarn som är en riktig "citatmaskin". Hon kommer med än det ena än det andra kloka ord eller citat som jag kallar för "S-citat".

Är det måndag så måste man ju lätta upp stämningen lite. Måndagar gillar jag inte. Så här bjussar jag på ett "S-citat":

Som 4-åring är livet plätt-lätt. "Man bara tänker med hjärnan så kan man"

-Men mamma! Klockan är HALV SEX! 

-Ja, det är den, svarar mamman. Men alltså...när, var och HUR har du lärt dej klockan? På förskolan, Youtube eller har pappa lärt dig?!

-Eeeh...pappa har lärt mej!

-Men jasså? undrade mamman lite fundersamt.

-Eller...jag tänkte bara. Med hjärnan! Den bara tänker man med så kan man!

Plätt-lätt!

Kul att du tittade in!

 

1 kommentar:

znogge sa...

Ha ha, ja tänk så befriande enkelt det kan vara :D