Sidor

lördag 23 september 2023

SOM jag sett fram emot lördagen...

 ...ledig, bara vara, chilla.

Men allt detta efter jag städat, tvättat och fixat hemmavid. Sen leverera mat till mamma och fixa lite där också.  Mr C skulle på kill-middag och planera en Spanien-golf-resa och se på hockeyn så jag och hundarna skulle få Mr C-fritt ikväll. Men jag klagar inte! SOM jag sett fram emot denna kväll. En lugn och stilla kväll i soffan efter en god middag...

Men...(det kommer ett STORT men här) Jag började med middagen; karré kotletter och potatishalvor. Planen var att tillreda detta i min air fryer. När jag hällde över oljan på potatisen kände jag, i bakhuvudet att det kanske var lite för mycket olja men jag svepte bort tanken och körde på.

Medans jag väntade på att maten skulle bli klar så fixade jag lite jobb på datorn. Men plötsligt så började började brandlarmet går! Och det är inte nådigt, kan jag säga! Brandlarmen är sammankopplade så det tutar, tjuter och låter överallt i huset och går till en larmcentral, samtidigt som hundarna blir helt GALNA! De ylar, skäller och söker skydd och trygghet hos mej. Och det är just DÅ som larmcentralen ringer på telefonen och DÅ ska man kunna höra och prata i telefonen också...

Jo, det känns tryggt med ett larm som fungerar om det verkligen gäller. 

Middagen blev god, om så det enda sällskap jag hade var tinnitus och utslagna hundar.

Jag åt min middag (med ett väldans pipljud i öronen), hundarna är lugna och jobbet på datorn är gjort. 

Kul att du tittade in!


1 kommentar:

znogge sa...

Aj då, som det kan gå! Skönt att det inte hände något allvarligt i alla fall.

Hoppas resten av kvällen blir lugn!