Sidor

lördag 12 augusti 2023

Söndagsångest på en lördag...

 ...kan jag väl få ha?

Sista grillmiddagen denna semester.

Sista lördagen efter 5 veckors semester.

Sista "ha-det-gött-dagen" innan jobbet börjar.

Jag vet inte men har jag sagt att jag börjar jobba igen på måndag?


Att kliva upp 04:30 på måndagsmorgon känns nästan omänskligt, som den nattuggla som jag är. Det är ju (nästan) DÅ jag har gått och lagt mej i sommar.
HUR ska det gå?
Ja, jag har ju en dag till på mej att gruva mej.
Kommer jag ihåg inlogget på datorn?
Kommer jag ihåg koden på låset?
Kommer jag ihåg HUR jag överhuvudtaget jobbar?

Så i morgon har jag fullt upp med att gruva mej inför måndagens uppgifter.

Kul att du tittade in!


2 kommentarer:

znogge sa...

Tufft minst sagt men det enkla sanningen är att efter en dag är man inne i vardagens rutiner igen! Så ja, det finns hopp ;-)

Violacornuta sa...

Åh fy! Den där ångesten känner jag alltför väl igen och har full respekt och förståelse för!!! 💜😳🫣😔💜
Kram på dig mitt i ångesten! 💜