Sidor

tisdag 8 augusti 2023

I går fick vi några besök...

...av bl.a stormen Hans. Ja, inte var han direkt välkommen, inte. Han bjöd på ett hiskeligt regnoväder med åska och blixtrar. Så pass att jordfelsbrytaren slog till. Och för att inte tala om vad han ställde till med; min älskade Änglatrumpet föll som en fura, med ett brak, i altangolvet! Men den klarad sig, tack och lov, utan att bryta av några vitala delar. Det var bara några blad och blommor som lossnade.


Senare strax innan middagen ringde en av barnbarnen och frågade om de fick komma. Och DE var naturligtvis VARMT välkomna! (fick bara fixa lite extra till middagen men som farmor/mormor brukar säga: "Äsch, det GÖÖÖÖÖR inget")

Barnbarnen med familj stannade på spontan middag och Hans visade upp sig från sin bästa sida mot kvällskvisten.

Vacker solnedgång.

Klockan 24:00 sitter jag ute och bara njuter av en underbar kväll; 23 grader och 85% luftfuktighet. Vilken kväll! Vem behöver åka utomlands?
Inte jag iaf. Jag har ALLT som jag behöver här hemma. 


Frågan är bara: HUR ska jag kunna vända tillbaka dygnet när jobbet börjar igen? 
Jag ÄR en riktig nattuggla...


Kul att du tittade in!



2 kommentarer:

Violacornuta sa...

Jisses, det var verkligen en snabbvisit! Här håller han på än! Ja, Hans alltså. Luftfuktigheten står ösregnet från ovan för och om du skalar av minst 10 grader från det där, har du vår temperatur!
JAG behöver verkligen en utlandsresa snart i alla fall! 😳
BB-besök är lika underbart varje gång! Åhhh! 💜
Puss o kram 😘🤗

znogge sa...

Så skönt att det bara var en snabbvisit. Här verkar Hans trivas betydligt bättre och nu regnar det igen. Vinden har dock avtagit något.

Själv skulle jag behöva en utlandsresa för den skånska sommaren har inte levererat. Förvisso ska vi söderöver om en vecka men bara till Bornholm. Inte riktigt samma sak ;-)

God kväll!