Sidor

måndag 6 december 2010

Ser ni en Tomte utan skägg....



...så kan det hända att det var här han rakade av sig det!
För det som ligger under soffan och i hörnen är väl "tomteskägg"????
Eller kan det vara så att hundarna fick sig en riktig "grooming-helg" i helgen...
Nu ser de riktgt presentabla ut!
Gissa bara hur de såg ut innan!!!!

6/12 Sjätte "luckan":

Fråga: Om du hade fått ett avgångsvederlag på 3 miljoner kronor + ett kontrakt att du aldrig mer fick ta en avlönad anställning...hade du slutat arbeta då?

Svar: Idag är det måndag och jag tycker inte om måndagar...
Jag gillar inte måndagar alls!
Så mitt svar måste bli: JA! ABSOLUT!!! Det erbjudandet skulle jag ta, utan tvekan. Tänka att få sova när man vill, gå ut med hundarna när man vill, inga tider att passa...vilken dröm!
Men kanske att svaret skulle bli ett annat om jag svarade senare i veckan... ;)

25 kommentarer:

Unknown sa...

Hmmm måndagar så känns det grymt frestande. Men tre miljoner och ALDRIG mer jobba? Njae.....

Malin sa...

Håller med dig, alla veckans sju dagar, kunde vi klara oss utan att arbeta skulle jag säga ja i ett hjärtslag! Tänkt att bara kunna få göra det man vill, när man har hundar skulle det aldrig bli tråkigt!
Kram

Camilla sa...

Skulle inte tro att svaret hade blivit annorlunda senare i veckan.
Tre mille....vem skulle inte sluta att jobba då.
Kram!

Renee sa...

Jag skulle inte ta tre miljoner, jag gillar at jobba och jag vet inte hur länge tre miljoner räcker, tror inte att jag klarar mig tiden ut.

Diana sa...

Lätt att jag hade slutat jobba jag med. Fast frågan är om 3 miljoner räcker för att försörja sig fram tills dödsdagen. Hrm...
Då är vovvarna fina till julbordet nu!

Sussi sa...

Så då ser det lika ut hos er som hos oss. Fasiken vad hundar kan håra. Doris har hållt på några veckor nu! Bara borsta och borsta..

Frågan är om man tagit det erbjudandet. Hmm.. Det vore ju väldigt lockande.. ;)

Kramisar

Majken sa...

vad härligt för vovvarna med en rejäl omgång :-)

Ha en härlig måndag!
Kram

Carina Sjölund sa...

Bra att få borsta av dom lite hår i bland, och högen är ju inte liten precis när man är klar!
Ha en fin Måndag!
Kramar

cecce sa...

Hm..faktiskt en lite knivig fråga! Inbjudande att svara ja...absolut...men vid närmre eftertanke...äsch..jag vet inte:-) Måndagar är kanske inte den bästa dagen att ta ställning:-)
Hoppas du överlever dgen.
I morgon är det tisdag!
Kramar

gunsan sa...

Tackar tackar det hade vi tagit;))
Kan tänka mig att vovvsingarna är julfina nu;)
kramizzzzz

Mita sa...

Jisses så mycket hår.Är det från alla hundarna?
När jag hade Berner sennen blev det en hel del hår under fällningsperioden.Peppe blir det dom här kortare som äter sig in tyg,är ibland nästan lite jobbigare tycker jag.
3 millar,herregud vad skulle man göra då? Blev man väl ännu vimsigare i huvet,hi,hi...
Kramiz!

Anonym sa...

Denna vecka är det pälsvård hemma som gäller. Hundarna ska klippas på fredag... Kräver en del!

Herr Nilssons Fru sa...

Go dag, nu har jag snappat upp lite frågesvar här efter att jag varit en bit bort från bloggvärlden i helgen. Så mycket bättre gillar jag oxå, lite jordnära o trevligt o Thoms Di Leva...jag bara njuter av denna lite annorlunda kille nåja man då. De e väl de o Idol jag ser under veckorna.

Jag tror du ändrar dig under veckan ang frågan här. Men kanske vore de kul "en tid" att bara göra sånt man tycker är kul. Vem vet, nja de finns ju de som vet naturligtvis, de som bara gör sånt som är kul, för att de kan.

Kramiz

Eva sa...

Nja, jag vet inte... 3 miljoner är ju inte sååå himla mycket egentligen. Min nya lägenhet kostade t.ex över 2 mille. Det är med andra ord pengar som man lätt hade kunnat sätta sprätt på. Så nä, jag skulle nog vilja ha betydligt mer för att kunna tacka nej till att jobba resten av livet. För den delen skulle jag nog aldrig vilja sluta jobba helt. Däremot skulle jag vilja jobba ideellt några dagar i veckan, på sjukhus t.ex.

Camillasrum sa...

Hm, här hemma har vi tydligen en svartskäggig tomte?? Ja skulle jag få 3 miljoner skulle jag absolut se till att dom växte så jag kunde göra lite mer som jag vill...men jag vet inte om jag bara skulle vilja vara hemma ändå, blir nog rastlös då ;-) Ha en fin tisdag! Kram

soffie sa...

jag skulle ringa chefen direkt å säga upp mej varför jobba när man kan leva gott ändå.:)
hmm vems kan skägget va då?
ha en goo kväll

Miss Juni sa...

Hahaha...kan bara hålla med! (Och...det där var ju MIN fråga! Kul!) Må så gott & kram på dej!

Sus sa...

Just nuuu hade jag sagt jaaaaaa!
Men det svaret skiljer sig under tid, har jag märkt!
Tillverka och sälja tomteskägg kan också bli din framtid;) Risk för nakenhundar, kanske:)))
Kraaaaam

♥ Carina ♥ sa...

Jösses vilket hår! Nästan som en halv hund :)
Nu har jag läst ikapp dina adventsluckor.
Kram

Åsa sa...

Jag hade nog VELAT sluta jobba, men frågan är ju hur länge pengarna skulle räcka.

Anonym sa...

GAAAAHHH!!! Vad har du gjort med tomten!!!!
:-)

Quila o Ronja sa...

Det är lite konstigt??! Hur många påsar med päls man än fyller, så blir det inte riktigt någon nakenhund ;D Här har vi en tomte med mest svart skägg. Quila fäller.......som en hund. Ronja behåller kläderna på hoppas jag. I alla fall 2 veckor till, så vi hinner med utställningen, hehe

Må så gott
Kram
Susanne

Afrodite sa...

Ah...en helgardering! ;)
Kram

Krönikören sa...

Äh, jag älskar måndagar och jag skulle lätt ta de tre millarna.

Gör du något av all pälsen?

Anna sa...

Skulle du för så lite slantar? 3 miljoner kommer man ju inte så långt med. Tänk att du ska leva 10 år till då är det 300 000kr/år (25000kr/mån) det kan ju tyckas rätt normalt, men vad lever man på om man lever längre än 10 år till? Jag vill inte ligga med näsan i vädret då jag blir 52... Jobba svart? då står man ju iaf inte på papperet som avlönad anställd ;O...