Sidor

måndag 27 december 2010

"Nu är glada julen slut, slut, slut...



...och granj*veln den ska kastas ut, ut, ut!!!!"
Jo, för den började att barra redan på julaftonen!!
Jag har aldrig varit med på maken om en gran som barrat så mycket och så tidigt...
Och du kan ju bara gissa om hundarna gillar att vara runt den och vifta på sina svansar!
Jag har barr ÖVERALLT!!!!


Här ser du hur mycket barr som den stackars tomten fick på sina knän när han skulle dela ut julklapparna!

Jag har haft en underbar, dock lite för kort, julledighet.
(och att jag legat i feber....)
På julaftonen var vi hos oss och vi firade, mina föräldrar och svärisarna. Åt massor med god mat och umgicks.
Men eftersom syster skulle fira hos hennes gubbes familj i år så var de inte närvarande på självaste julaftonen. Men det rådde vi bot på!
Vi bjöd hem oss hem till dem på juldagen! Det funkade det också.



Gud vilken mat man har stoppat i sig denna helg!
Men jag läste någonstans att:
"Det är inte maten du äter mellan jul och nyår som du blir tjock av, utan den mat du äter mellan nyår och jul!"
Tänkvärt!

34 kommentarer:

Rigmor sa...

Ser ut som ni haft en bra jul också! Skrattade när jag läste om granen, här åker den snart ut också, det rasslar värre om den än när råttorna springer på vinden ...barr överallt!! Vi hade en plastgran ett tag, men det var så ful så den slängde jag ut, men nu vet o sjutton...
Hoppas du mår bättre, ha en bra måndag!!
Kram

Afrodite sa...

Underbart julfirande, precis som det ska vara! =)
MYCKET tänkvärt det där...mellan nyår och jul...=)
Kram på dig och god fortsättning!

Stattinskan sa...

Det verkar vara ett allmänt problem i år att granarna barrar så fort de kommit inomhus! Jag hade samma problem ... Granarnas protest mot massavverkning kanske ;-)

Diana sa...

Vilken muppig gran! Vår har inte börjat barra än, men han hänger ändå löst... julen är ju slut! :)

Sv: Sååå nära!

Malin sa...

Vi har faktiskt bestämt att köpa plastgran, trist jag vet, men alla barr, alla hundar, kaoset, näe tack!
Hoppas ni har haft en skön helg, kram!

Miruschka sa...

Vår gran barrade redan när vi bar in den sex dagar före julafton!!!! (Jag vet...jag rår inte för att jag vill vara värst jämt;))
Hoppas du känner dig OK igen, aldrig roligt att vara sjuk.
Kram♥ och ha en riktigt bra måndag

ansepanse sa...

hahaha - vår gran barrade redan när vi tog in den
har du varit sjuk stackare
hoppas du får en fin dag - kramar

Anonym sa...

Vår gran barrar också men den höggs väl i novbember någon gång... Men över nyår hoppas jag den håller.

Hoppas du känner dig piggare nu!

Kram

Helena Ljunggren sa...

God fortsättning!

Fina Frun sa...

Ja så sant!
Vi tröttnade på allt arrande och köpte en plastgran i år. En vit. Den är fortfarande fin ;)

Ingrid sa...

Ovanligt mycket firande här med. Nästan skönt vara själv hemma idag ;)

Krönikören sa...

Tre svansar i granen - låter som en julsång! Vår gran barrar inte (än) men den är å andra sidan bara en trekvartsgran, hade passat bra i ett hörn...
God fortsättning på dig!

Sus sa...

Stackars dig:( sjuk i jul.
Jag hade också en besökande hund på aftonen som alla skrek på...Inte gå nära graaanen!!!= Grön hund!
Jag vågar hitta på att tro på att fettman lägger sig så grannt mellan nyår och jul...nåt ska vi väl få då:)
Kraaaaam

Helene sa...

Det känns som julen tog slut alldeles för fort !!
God fortsättning och ha en bra dag.
Kram Helene.

Anonym sa...

Hallå där! Inte får granen kastas ut före tjugondag knut!!! Det är lag på det :-)

Carina Sjölund sa...

Våran gran mår som fisken i vattnet :)
Har inte tappat ett enda barr ännu!Kan kanske bero på att jag ger den två sockerbitar om dan :))
Kramar

Paula sa...

Här barrar granen jättemycket också! Vi har barr överallt.....kramar

Yvonne :-) sa...

Jag har ingen gran så jag slipper barr.Låter granen stå så grann i skogen.Det där med maten tyckte jag var fyndigt sagt!Jag tycker också om vinter ...men inte att skotta.Kram!

Quila o Ronja sa...

Men, vad trist att du blev sjuk :-( Typiskt! Jul blev det ändå, ser jag. Vår gran började också barra, så in i norden. Den står dock fortfarande kvar, för ingen vill röra den, hihi. Bara hundarna, som envisas att gå extra nära den. Man hör hur det rasar och fram kommer två gröntaggiga hundar, grrr.
Sv. Efter ytterligare ett besök hos vet. i dag, blev det nytt antibiotika. Ronja är fortfarande väldigt infekterad. Hoppas det vänder snart.
Har du sett den där figuren, med flickan o hunden? Där står "Kan du inte tala". Precis så känner man sig nu :-(

Kram på dig
Susanne

Miss Juni sa...

Sååå sant!!
Och du, nästa år: Köp dej en Kungsgran!! :)

Majken sa...

här hos oss åkte granen ut idag.. Ja djäklar vad den barrar..och såp har jag ju Zingo som springer in under granen och dricker vatten hela tiden och sedan ser ut som ett barrträd. Barren skakar han sedan av sig i övriga hemmet... så skam den som ger sig... idag åkte den äkta granen ut :-)

Ha en riktigt mysig kväll,... med eller utan gran... ,-)
Kram

Åsa sa...

Tycker också att julen var ruskigt kort.

Unknown sa...

Lite barr har jag allt här med. Men icke att den åker ut!!! Jjag vill INTE att julen ska ta slut.
Hahahahahaha så himla bra.....hahahahaha mellan nyår och jul.....hahahahahaha

Diana sa...

Sv: grattis till nästan-vinsten! ;)

Mona sa...

Svar: jo, jag har testat dem, men sprickorna dyker upp ganska omgående igen. Tyvärr
Kram

♥ Carina ♥ sa...

Lösningen stavas P L A S T G R A N :)
Kram

Mia systeryster sa...

Så sant som det är sagt!
Vår gran har inte börjat barra än, men efter nyårsafton åker den ut ändå;)
Kram

Sanna sa...

Du har säkert läst rätt för nu har man töjt ut tarmen och då måste den underhållas i mellandagarna och jag märker ju hur jag småäter hela tiden.

Du frågade om tärningsspelet. Det är ju som så att man blir kär i alla paketen till slut äben om man får någon favorit och ingen blir utan i slutänden.

Kramisar och hoppas du är kuranter nu också.
(har plastgran)

soffie sa...

vi har aldrig haft julgran har bara lite granris i en fin kruka med pynt i å det räcker för mej:)
kram

Tess sa...

Vilken skitgran!
Jag har plast, barra aldrig ;)
Kram

gunsan sa...

Sista meningen är ju klockren, så jag har några dagar kvar tills nyår........alltså så är det bara att käka på;))
kramizzzzzz

Quila o Ronja sa...

Sv. Joo, jag känner att ni är många med "snart-kramp-i-tummar-o-sporrar" där ute. Det blir man så glad över ;-))) Tack!

Kram
Susanne

Petra sa...

God fortsättning. Vår gran barar inte än, det är tur det för det är en Kungsgran.

Sussi sa...

Synd att ni fått tag i en så tidigtbarrande gran. Min (som är plast) får stå kvar tills julen dansas ut..
Så tråkigt att du gick och blev sjuk under julen men det låter som om du hann med att ha det riktigt trevligt med :)

God fortsättning..
Kramisar