Sidor

måndag 20 december 2010

Man blir så givmild...

...så här i juletider.
Jo, man gör mat till fler än de som är beräknade att komma till middag.
Man dukar fint till gäster som inte anmält sin ankomst.
God mat, fint uppdukat på fina talrikar.
Man känner sig givmild.
Så nu Herr & Fru Mus så har jag dukar till er också!
Välkommen till bords!
*
*
*
*
*

*
*
*
*

20/12 Tjugonde "luckan":

Fråga: Vad är du mest nöjd med dig själv?
Svar: Hmmmm....är det mitt utseendet eller hur jag är som person? Jag tolkar frågan helt fritt!
Om det är mitt utseende så är jag mest nöjd med mina fötter! :)
Men jag gillar även mitt hår, glada ljusblå ögon och mitt glada leende!
Om det är menat hur jag är som person så svarar jag:
Att jag är säker på vad jag vill, jag kan ta tid på mej men när jag väl bestämt mej så har jag bestämt mej, tycker om att skratta och att vara glad för det smittar av sig. Jag är rättvis och försöker att vara ärlig!.



26 kommentarer:

Unknown sa...

Det är så underbart att läsa! Jag tycker så mycket om när folk kan bejaka sig själv och finna saker hos sig själv som man är nöjd med! Det är så himla härligt. Vi borde alla vara tvungna att berömma oss själva varje dag.
Ha en underbar dag på dina fina fötter. Rufsa håret och skratta massor!
Kram Petra

Camilla sa...

Det är bara synd att man få se ditt underbara leende allt för sällan ;)
NÄÄÄÄÄÄÄÄ.....jag skojar bara!
Men vet du....JAG har snyggare fötter än dig!
Tårna på en fot....dom ska ju gå i tripp,trapp,trull...har jag ju sagt! :)
Kram på dig!

Malin sa...

Du är bra snäll du ;-)!! Herr och fru mus kommer bli SÅ glada...
Härligt att höra att du har så mycket som du är nöjd med hos dig själv, du låter precis lika mysig som jag tänkt mig dig!
Kram

Sussi sa...

Men så generös du är! Fast Herr och Fru mus får vara försiktiga så dom inte gör illa sig. Det där bordet såg lite farligt ut ;)

Precis så har jag sett dig med. Minus fötterna då förstås för dom har jag ju inte sett ;)

Kramisar

Krönikören sa...

Du är givmild också! Glöm inte det.

Sv: Nä, vi ska göra allt det roliga förstås! Och så ska vi skratta åt männen som får klä ut sig till kvinnlig tomte. ;)

Herr Nilssons Fru sa...

De var inte dåligt att bjuda in herr o fru mus oxå. Varför inte, alla ska ju ha lite mat så här i juletid. Men nja visste jag att jag blev på snudd halshuggen om jag smakade skinkan "eller ost" så vet i tusan om jag inte avstod. Hua.
Bra egenskaper du har på innuti och utanpå.
Ha en skön måndag. Inte vilken måndag som helst utan måndag före julafton minsann.
Kramiz

Bara Jag sa...

Aha, den sortens objudna gäster bjuder man gärna på lite extra gott.... Att vara nöjd med sig själv är en konst - även om det är bitvis som man är nöjd. Du är bara att gratulera!!
Kram!

UlricaA sa...

Hahahahaha jag bjöd mina på mögelost häromdagen av finaste sort...dom tog osten och stack, tackade inte ens för maten :O))

Mita sa...

Precis så verkar du vara som du skriver,den uppfattningen får i alla fall jag. En go och glad person,
Men stackars musarna,vid det bordet får dom äta försiktigt...
Kramen!

Anonym sa...

Det där sättet verkar ju enklare än att ta hjälp av en älg...
;-)

Diana sa...

Fy på dig! Stackars lilla mus, vad har han gjort för dumt då? Snyft... :)

Sanna sa...

Du låter som en härlig person då m.a.o. och glad ska man va för då slipper man bekymmer.

Ops har du råttor? Ja ge dem bara och duger inte osten kan du ta fläskfilé...hihi

Kramisar!

Anonym sa...

Du är alldeles för snäll ;-)

Miruschka sa...

Du verkar vara snäll och omtänksam, både mot djur OCH människor!
Hoppas din måndag varit och är bra!!
Kram♥

ansepanse sa...

du är en fin människa :)
kramar

Junitjej sa...

Så gulligt av dig att bjuda musen på ost i råttfällan! Hoppas musen blir glad!

Camillasrum sa...

Jasså det är musbesök i jul? Hoppas musen blir mätt och nöjd :-) Ha en fin måndagkväll, kram

Diana sa...

Sv: Jag funderade för ett tag sedan på att köpa en sån där modern giljotin till honom... men sen, näh. Han är så gammal att han självdör snart. ;)

Sus sa...

+ Finfina egenskaper:) Fortsätt med dem!
- Det Går att fånga möss levande och köra 3 km och släppa ut...tänk dig själv att fastna i en pangfälla just när du satt tänderna i en smarrig oxfilé...:(
Julförlåtelse-kraaaaaaam:D

soffie sa...

hoppas ni fångar musen så den inte förstör hos er eller äter upp julmaten:)
va härligt att va så nöjd med sig själv just nu är jag inte nöjd med ett dugg hos m ej själv,

gunsan sa...

Men vad go du är mot dina husdjur;))

Då har jag alltså inte fel uppfattning om dig;) go, rar, omtänksam, glad.......ska jag fortsätta;)))
kramizzzz

Quila o Ronja sa...

Våra små möss, dom gillar messmör. Smidigt, kladdar inte, tar lite tid att slicka i sig......oooh så PANG! Jobbigt :-(

Kram
Susanne

Anonym sa...

sv: Eller så var flygkaptenen klapp kanon... Hoppas dom bytte besättning :-)

cecce sa...

Stackars mus!:-)

Du verkar ha många positiva egenskaper!!!

Stor kram

Mia systeryster sa...

Jag tycker du ska vara nöjd med hela dig själv, så det så. Man lever bara en gång, och då är det synd att gå omkring och bara njuta av fötterna;) (ja,ja,ja jag läste om det andra också;)
Kram

Miss Juni sa...

Härligt att kunna säga att man tycker om sina fötter!! Jag AVSKYR fötter - allas fötter. Tycker de är fula, kalla och läskiga. Pilla på mej med en kall fot under täcket och jag skriker! Högt!
Gillar absolut inte mina egna fötter heller! Knotiga och dana.