Sidor

fredag 22 oktober 2010

En röd tråd...

...sägs det att man måste eller åtminstonde borde ha, när man skriver en bra blogg....
Hmmmm.... Jag undrar hur det är ställt med min blogg...
Jag har aldrig haft någon tråd och definitivt inte någon röd sådan!

Många ja, iallafall två, min syster & Afrodite ville hellre se den bild som var tänkt till gårdagens inlägg som handlade om fjolårets svininfluensa! Men den passade sig inte riktigt bra igår, eftersom den inte var riktigt rumsren och det var bara torsdag i går...
Nu är det ju ändå äntligen fredag och jag faller för grupptrycket och visar den tänkta bilden...Men för dej som är pryd och inte kan ta lite snusk skämt så önskar jag dej en trevlig helg, här och nu!
*
*
*
*
*
OK!? Är du kvar???
Här kommer den tänkta bilden:




Inga större sviter efter svininfluensan!

Näää...nu tappade jag den eventuella röda tråden!

Har jag någonsin berättat vad jag jobbar med?
Då ska jag berätta det nu: jag jobbar med barn mellan 1,5-5 år.
Det är ett väldigt spännande jobb och det kan hända mycket roligt under en dag! Ingenting är förutbestämt! Dagen blir som den blir och oftast slutar man dagen med ett leende på läpparna, från alla goa kommentaren, varma kramar, djupa, förtroendegivande samtal, skojsiga berättelser, alla uppfinningsrika dumheter  och tokigheter som vi hittat på under dagen!

Får jag bjuda dej på en fredagsfräckis?

Olle, 4 år, är ute och går med pappa och de passerar en bordell.
Olle blir nyfiken och frågar pappa:
-Vad är det där?
Pappan som inte vet hur man förklarar bordell för en 4 åring säger:
-Man får valuta för pengarna där.
Till helgen som kommer får Olle sin veckopeng och smart som han är
cyklar han ner till bordellen. Går in och lägger pengarna på disken och
säger:
-Jag vill ha valuta för pengarna!
Hororna som inte vet vad de ska göra med en 4 åring ger honom 3
smörgåsar: 1 med ost, 1 med korv och 1 med skinka.
När Olle kommer hem undrar pappa var han varit.
-Jo, jag var där man får valuta för pengarna.
-VAAA? Skriker pappan.
-Ja, säger Olle och vrider sig lite, men jag orkade bara 2, så den
tredje slickade jag bara lite på skinkan.

Oj, hur var det med den röda tråden??!!

Nu ska jag försöka förklara hur jag tänkte med den röda tråden i detta inlägg:
Svininfluensa - svin - gris- skinka - pålägg - smörgås - mellanmål - jobb - barn ...

Nej, jag ger upp!!!

Jag tror jag fortsätter att blogga, helt utan någon röd tråd!!!

Nu önskar jag dej en härlig fredag!



38 kommentarer:

Miruschka sa...

Röd tråd eller inte...härlig läsning, vilken bra start jag fick på dagen!
Kram♥ och god morgon

Sand mellan tårna sa...

Äsch...skit i röda trådar. Såna har inte jag heller ;-)
Hahaha skön bild :D
God morgon!

Renee sa...

Röda trådar är överskattade, lika bra att ha ett trassligt garnnystan.

bokhyllan sa...

Hahaha. Du är för rolig!
Ha en trvlig fredag. Kram.

Camilla sa...

Ja...det där med den röda tråden är nog ingenting för dig ;)
Men tack för bilden på dig! ;)
Kram och god morgon!
Nä....ingen telefonkontakt i kväll heller. Anledningen till det?
Jobb kallas det!

Krönikören sa...

Konstigt nog tyckte jag att det var en alldeles illröd tråd igenom hela inlägget. Och nu blir jag lite orolig vad det ska säga om mig?

Jaha, nu vet vi hur du leker bondgård med barnen. Tack för det. Tror jag.

Tess sa...

Haha! Nä inte mycket till röd tråd där inte, men ett underbart inlägg! :) Vad rolig du är!
Hoppas du får en fin fredag!
Kramar

Malin sa...

Din röda tråd är väl kankse just att du inte har någon röd tråd? Och kanske är det det som gör den så charmig! Underbar (sjuk) bild och en otroligt charmig historia ;-)
Kram

Helene sa...

Du behöver ingen röd tråd för din blogg är så BRA ändå tycker jag...
Jag har inte heller någon = ))
Usch för den där bilden om svininfluensan, den är så vidrig = ((
Tur man inte fick det viruset !!
Ha en fin fgredag.
Kram Helene.

Helene sa...

FREDAG mena jag ju självklart !!
( inlägget ovan )
KRAM IGEN = ))

Camillasrum sa...

Hahaha, du är för rolig :-)Behövs ingen tråd i dina inlägg inte! Önskar dig en underbar fredag! Kram

Mia64 sa...

Haha du är för rolig.Ha en trevlig helg nu /Kram

Carina Sjölund sa...

Du är riktigt skojsam :))
Ha en fin dag!
Kramar

Daniel sa...

Äh skriv från hjärtat! Därför vi läser!

Kul med mej på bilden!

UlricaA sa...

Haha ja tack för den, den var rolig :O) både jag och sambon skrattade gott åt den! Röda trådar har man när man syr, inte i datorn ;O) Ha en fin helg! Kramar Ulrica o vovvarna

Sussi sa...

Röd tråd! Måste man ha det? Dina inlägg fungerar fin fint precis som dom är..
Jättefin bild på dig förresten!! hahaha
Lite snusk en fredag mår ingen illa av ;)

Kramisar

Diana sa...

Haha, där var mycket text om lite allt möjligt i ett och samma inlägg. :)
Du pryd? Hrm.... Vem har sagt det? ;)

Herr Nilssons Fru sa...

Haha...ja du...!! Tjusig bild o den där lilla 4 åringen ja han fick till de så far satte i halsen...haha.

Röd tråd? Varför inte en rosa, jo en rosa skulle passa mig mycket bättre.

Trevlig fredagsafton på dig.
Kramiz

Mita sa...

Man behöver inga röda trådar,och varför ska den vara röd?Det har jag aldrig fattat,
Käck bild du hade där, helt plötsligt så kände jag mig smal och smärt,hi,hi...vilken lek var det där,sätta svansen på "grisen" (skratt)
Du har ett underbart jobb,så tacksamt.
Ha en fin kväll,
Kramiz!

gunsan sa...

Hahahaha, nu har jag skrattat av mig en stund, härligt;))
Ha nu en toppenfredagskväll,.....ojoj vilket långt ord det blev;))
kramizzzzz

gunsan sa...

Just det, apropå röda trådar........här finns det inte tillstymmelse till röda trådar, kör istället lite olikfärgat;))
kramizzzzz

ansepanse sa...

hahaha - nog kunde jag skymta en liten röd tråd däremellan
röd tråd har jag heller inte i min blogg, det behövs väl ändå inte
ha en fin fredagkväll
kramar

Anonym sa...

Så man ska ha en röd tråd? Det har ingen berättat för mig.
Ska genast bli seriös OCH ha en röd tråd!
Fast det kanske blir för mycket på en gång?
:-)

Petra sa...

Tyckte det var en attans bra röd tråd!!!!! hahahahahahaha! Härligt!

Svorskan sa...

Hahaha! Här hade du tre inlägg i ett. Röd tråd, den urläckra sviniga damen och skinkan som pojken slickade på. Underbart!

soffie sa...

tycker du har en jättebra blogg å vem bestämmer egentligen det att det ska va en rödtråd?
ha nu en toppenhelg å herregud vilken pinsam bild:)

Afrodite sa...

HA HA HA!!! Vaddå ingen röd tråd??!! =) Underbart!!! (snuskfia)
Kram min tokiga vän där norröver!

Diana sa...

Sv: men vem vill vara inne? Bättre att stå ut från mängden och vara slät som en baby? ;)

ansepanse sa...

Sv: jo, vi ses ju helt snart igen, tack

MammaMorran sa...

HAHA, snusk är ju en röd tråd det med :)

Ha en trevlig helg!

Kram
MammaMorran- funderar på livet & ADHD
http://mammamorran.blogg.se

Lena sa...

Hihi vaddå röd tråd?
Tyvärr förstörde du kvällen för min sambo och mig...han tappade lusten när han fick se bilden ;(
Ha de

Yvonne :-) sa...

<3 Jag tyckte att du hade en röd tråd..Jag äter gärna den andra soppan.:-)

Dansbandsfrun sa...

hahaha bilden är ljuvlig. (kan inte annat än undra hur "knorren" är ditsatt ;)
kramar

Quila o Ronja sa...

Där slutade likheterna mellan oss......jag har INTE rosa öron, hahaha.
Din röda tråd måste vara.........hahahaha = SKRATT ;-)

Ha en bra helg
Kram
Susanne

Fina Frun sa...

du klarar dig bra, utan trådar!

Miss Juni sa...

Det där med röd tråd har jag aldrig heller förstått...

Stattinskan sa...

Haha, jaf tycker du fick ihop det riktigt bra ... jag som knappt kan trä i en tråd ;-D
Gomorron Susanne :-)

Sanna sa...

Underbart blogginlägg! *skrattar*