Sidor

lördag 11 december 2010

Dolce vita - det ljuva livet....

...det var för mej på 80-talet.
Oj vad mycket roligt man hade på den tiden men jag kan inte berätta om här för mina döttrar smygläser min blogg, nämligen...man vill ju vara en bra förebild som förälder....
Då var det många pojkband som började bli populära då. T.ex Noice.

11/12 Elfte "luckan":

 Fråga: VARFÖR fick jag inte följa med in på Kornsjö DÅ Noice var där????????
Svar: Den frågan kommer från "ni-förstår-nog-vem"!!!
Ja, vad svarar man på det?!
Då var jag STOR och hade en liten syster som följde med överallt och hängde i byxbenen. HUR roligt var det att ha henne med?! Nää...och förresten så hade hon inte kommit in där. Det var ju trots allt åldersbegränsning!
Hon frågade inte ens om hon fick följa med in!
Och OM hon nu skulle fått följa med in, vad hade vi då kunnat tjafsa om idag?!
Jag var ju lite förutseende då och tänkte:
-Någongång i framtiden, när vi blir "vuxna" kommer det säkert bli jätteinne med datorer och att blogga och DÅ kommer vi att ha detta som ett grundläggande ämne i våra bloggar!!!
Så där moget och vuxet!!  NOT!!!!


Jag kan ju bara tillägga att jag inte bara har sett och hört Noice, jag var en riktig Hasse Carlssson-wannabe också.
Eller vad tycker du?


Nu är jag inte den som jäklas och strör salt i såren och riktigt gnuggar runt det!!! Riktigt gnider in det!!!!
Nä nä...sån är inte jag....eller hur!?
Men Noice har jag faktiskt sett och hört i verkligheten!!! ♫♪♪men det har inte syster♫♪♪
Det du, Syster!!!!
♥Pilutta dej!♥
 





23 kommentarer:

Miruschka sa...

Gud vad jag skrattade när jag läste det här, kan riktigt se (och höra!) Camilla nu:)
Men du har naturligtvis rätt i att man kan inte gå och dra på en snorunge när man var i den åldern;))
Kram♥ (jag håller naturligtvis på dig!!)

Camilla sa...

Jag vill inte prata med dig. Jag vill prata med Janniike.....gubbjävel! :)
Och det gäller dig också ,Marie ;)
Kram!

Herr Nilssons Fru sa...

Haha...ja du, vilken tur du var framåtseende hihi. Trevlig adventhelg..den treje minsann är här...nu kommer ju snart tomten.

Kramiz

Krönikören sa...

Men guuu så lika ni var! Var du stand-in i bandet eller? Haha ;)

Mia64 sa...

Äkta syskonkärlek det ;).Ha en fin lördag /Kram

Helene sa...

Ha ha va rolig du är = ))
Snygg bild oxå...
Min idol var ju Crister sandelin...Och då kan du ju tänka dig min frissa på den tiden.
( vågar jag nog aldrig visa )
Men noice var oxå bra.
Ha en fin lördag.
Kram Helene.

Malin sa...

Haha, ja vilken läckerbit han var ;-), tänk vad smaken ändras. Jag minns oxå 80-talet med glädje, axelvaddarna, musiken (för mig Depeche Mode, Ratata, Lustans Lakejer, Spandua Ballet osv..), pasellfärgerna...Jag var en cool synthare (tyckte jag själv givetvis...)Haha, vad mycket kul man hade!
Kram

Sanna sa...

Den sanna syskonkärleken och jag har en suster jag också. Jag blir den där lillsyran då!!!! hehe


Trevlig lördagskväll och ha det gott!
/Kramisar

soffie sa...

jag gillade med Noice men när de kom till Karlstad fick jag inte gå för mamma,arg var jag kan jag lova,,,
synd bara att drogerna fanns med hos några av dem.
må gott

Renee sa...

Fy vad du är elak mot din syster! Bara skojar sån där är jag också, jag är äldst och får göra som jag vill!

Mona sa...

Kornsjö, där har man varit många gånger och sett många artister. Men aldrig Noice, då var jag oxå för ung. :)
Kram

Anonym sa...

Nej, vissa saker får man behålla för sig själv. Föredöme och så...

Kram

Åsa sa...

Jag som är så ung förstår inte alls denna hysteri kring Noice, vilka var det??? =)

Diana sa...

Hrm, nu bråkar systrarna igen om de där Pudelrockerna... ;)

Svorskan sa...

Klart man skall mobba lite. ;D

Mia systeryster sa...

Hahaha, skulle vilja se Camilla just nu;)
Kram (fint kort på dig;)

Diana sa...

Sv: Tack! Vi slet som galningar för att få pepparkakorna jämna och fina. Burken ska vi inte ens tala om... ;)

Lena sa...

Noice tillhörde också en mina favoriter. Det var en rolig tid då och som sagt man kanske inte bör berätta om allt på bloggen.
Ha de

Quila o Ronja sa...

Det var tider det.............................Oj då, nu drömde jag mig visst iväg. Noice = grabbarna hela dan´

Kram
Susanne

Mita sa...

Gud vad ni retas,underbart,hi,hi..jag minns det ljuva 80-talet,jisses vilken nostalgi.Det var tider det,morsan kan,tssss...
Kramiz!

carola sa...

sånt underbart kort.
Jag älskade Hasse Carlsson, satt här med hans skiva häromdagen.
Höll på att rensa ur.

Tack för lite energi, det behövs här just nu.
Ännu en tidig morgon och hon väckte oss alla...blir galen.
Kramisar

Sussi sa...

hahaha ja, det var ingen vidare överraskning vem som ställt den frågan!
Jag som är lillasyster själv förstår inte alls vad du menar.. Min syster tyckte inte heller det var så coolt att dras med lillasyster sin :(

Kramisar

Anonym sa...

Hahahaha! Rätt åt Camilla! Du visste säkert att hon skulle sno åt sig blommor från Daniel sen :-)