Sidor

söndag 12 december 2010

Tredje advent...

...och vi tänder det tredje ljuset.



"Kölden biter i advent.
och vårt tredje ljus blir tänt.
Gud bevare alla frusna,
Ge dem värme låt det ljusna."


 12/12 Tolfte "luckan":
Fråga: Hur gammal var du när du träffade din man?
Svar: Jag var 16 år när vi "blev ihop". Men jag hade känt honom sedan jag var 12 år...
Han bodde i samhället bredvid. De killarna som bodde där var väldigt spännande och jag hade ett öga till just honom tidigt, tidigt i mitt liv. 
Men det sa klick när jag var 16 år och då visst jag att han skulle bli far till mina barn!
HUR man nu kunde veta det när man var så ung men jag visste det så starkt då!! Och så blev det !!!

24 kommentarer:

Miruschka sa...

Det kan man kalla kärlek!!
Kram♥

Ingrid sa...

Härligt! Av sådant blir man varm i hjärtat!

Afrodite sa...

HA! Nästan som vår story! Det sa klick när jag var 13, han 15. Han bodde i grannkommunen...och gick i detta samhälles högstadium, så även jag. En dag efter tysklektionen kom han vandrandes nerför trappan och jag nästan dog. Jag visste att det var honom jag skulle ha. Och han tänkte likadant! =) Och numera delar vi tidning...=) Så det kan gå! Den kärleken, den kärleken...=)
Adventskram!

Anonym sa...

Ni är verkligen gamla bekanta får man säga!

Önskar en fin tredje advent!

Kram

Majken sa...

Tänk så var det för mej & min man oxå.. vid 16års ålder blev det vara "bestämt" vi var di ihop 1 år sen hade vi en paus på ngr år & levde livet. En dag sprang vi på varandra igen & då var det bara så självklart att det "var vi igen"...

Önskar dej en fin 3e advent :-)
Kram

Rigmor sa...

Så romantiskt!! Här var det inte så, men känslan av han var rätt, den fanns direkt när vi träffades, även om vägen dit inte direkt var spikrak...Men om jag tänker efter har jag nog aldrig gjort det direkt enkelt för mej...*skratt*!
Ha en mysig tredje advent!
Kram

Camilla sa...

16 år....Herre Gud...då lekte man ju med dockor ;)
Kram!

Herr Nilssons Fru sa...

De e vackert med kärlek som biter sig fast i unga år och bara växer o växer.....tänk va, tänk att du visste vem som skulle bli far till dina barn..*ler*.
Trevlig 3:e advent.
Kramiz

Sus sa...

Så himla Häftigt!
12 år 16 år och verkligen veta och känna så in i bomben, härligt!
Surfa vidare på den vågen, kära du!
Kraaaaaaaaam

Mita sa...

Det låter som en saga,och den är sann.Det är det bästa av allt.
Forsatt lycka till i livet för er govänner,
Kramiz!

Krönikören sa...

Konstigt med livet ibland. Härligt konstigt.

Kram

Sara sa...

Häftigt att "bara veta"... :D

Kram och ha en trevlig tredje advent

Mia64 sa...

Låter härligt att det blev så /Kram

Hanna aka Lilla My sa...

Vad häftigt. Jag för min del krockade med min man, för snart 10 år sedan ;)

soffie sa...

va fin dikt!mysigt att ni fortfarande har kärleken hos er!

cecce sa...

Härligt!!! Det måste va kärlek på riktigt!

SV: Nä..jag fick inte tag på någon Nyåkersdeg...tyvärr. Men det gick bra ändå:-)

Kramar

♥ Carina ♥ sa...

Oj, vad gammal du var! Jag var bara 14 när jag träffade mannen i mitt liv :)
Vilken tur vi hade som hittade rätt så snabbt ;)
Kram på dig!

Quila o Ronja sa...

Visst är det härligt, när man träffar rätt, bara så där ;D
Vad synd att det inte blev Stockholm. Hade räknat med hejarklack jööö!!!
Många bilder från dagen blev det, men dom får vänta tills i morgon.

Hoppas din helg varit bra
Kram
Susanne

Mia systeryster sa...

Jag blev tillsammans med min man också när vi båda var 16;)
Kram

Diana sa...

Tja, där uppe i ödemarken får man väl vara glad om man trillar på en snubbe som man inte är allt för nära släkt med... ;) ;) ;) ;)
(hoppas du har lika sjuk humor som mig)

Nej då, det är ju jätte sött att ni träffade i så unga år! Mamma och pappa träffades när de var 14 och 16, lite coolt tycker jag! Sjäv var jag supergammal när jag träffade Batman, 18.

Quila o Ronja sa...

Sv. Även om Golden o Berner inte går i samma hall ens, lär jag väl höra dina kompisar ändå, hahaha Såg att det var väldigt många Golden, liksom Berner. Spännande

Kram
Susanne

Diana sa...

Sv: Puh, man vet aldrig om ens humor tas fel...
Kram!

ansepanse sa...

låter härligt med så ung kärlek som blev till vuxenkärlek
ha det gott - kramar

cecce sa...

Godmorgon!!
Saanta Luuucia...!
Nu ska jag snart iväg på luciatåg!
ha en riktigt fin dag!...trots måndag...

Kramar