Sidor

onsdag 29 december 2010

De inbjudna gästerna...

Du minns väl hur givmild jag kände mej, strax före jul?! (läs inlägget HÄR)
Herr och fru Mus var bjudna på middag men jag misstänkte starkt att de hade privata problem.
Mina misstankar var bekräftade:
Fru Mus hade ett starkt sockerberoende. Och kanske därtill ätstörningar.
För vem har ens en tanke att sätta i sig en skumtomte, nästintill lika stor som sig själv?



Herr Mus hade jag mina misstankar om att han var lite deprimerad...
Han hade letat sig till mina vassa köksknivar. Jag tror att han försökt att skada sig själv men kniven var dessvärre något för stor.



Men min inbjudan till middag stod fast.



De kom, de åt och.....
(varning för känsliga läsare!)
*
*
*
*
*
*
*
*

Nääääää....skojar bara !
Ingen bild här inte!!

Jag tror att de är lyckliga där de nu befinner sig, i mus himmelen.

26 kommentarer:

Diana sa...

Noooooo! Hade du inte kunnat skicka dem till rehab eller nåt istället? Fy på dig! ;) God morgon!

Malin sa...

Haha, håller med dig, dom är äntligen lyckliga nu, i mus-himlen förekommer inga problem, inga problem överhuvudtaget.... ;-)
Kram

Renee sa...

Stackars dig som måste leka bödel och ha ihjäl dina gäster.

Semester & Mat sa...

Haha vilket inlägg!
Dagens första skratt.

Ha en fin dag!

Camilla sa...

VA!
INGEN BILD!!! ;)
Hur ska vi nu tro på att dom är i mus himlen ;)
(Fy..det ordet låter lika otäckt, som om du skulle visa bilden på döm döda mössen ;) )
God morgon!

Fina Frun sa...

Uuuuiiiihhhhh! Glad att jag slapp få se bilden!

Rigmor sa...

Ha, ha...inte alla som tror på ett liv efter jul!! I år är vi för första gången förskonade från dessa (o)djur, jag hävdar bestämt att det är den där elektriska musskrämman jag köpt, mannen skrattar i smyg och påstår att det beror på att han byggt om och täppt till alla ingångar de använt förr. Kattdamerna är i allafall inte delaktig, alldeles för lata...
Ha det gott!!
Kram

Majken sa...

En lyckad fångst :-)

Ha en fin dag!
Kram

Sussi sa...

hahaha jag blev lite nervig där ett tag och vågade knappt scrolla nedåt! Okej att man vet hur mössen blir skickade till mushimlen men man vill liksom inte se det..

Ha en förhoppningsvis musfri onsdag
Kramisar

Sara sa...

Var du glad för att du blivit av med dina besökare, vi har "liftare" i bilen vi och vet inte riktigt hur vi ska bli av med den...
Den har skådats under förarsätet, i baksätet och i bakluckan...

Ha en bra dag!

Herr Nilssons Fru sa...

Oj...ja de e nog lyckligare där de e nu. De verkade sannerligen djupt deppiga...

Kramiz

gunsan sa...

Ja de fick sig i vilket fall lite gott att äta innan......

kramizzzzz

Mita sa...

Ja möss är inte att leka med,tack för att du inte visade nån bild,he,he...
Härliga busbilder på vovvarna i förra inlägget,
Kramiz!

Anonym sa...

Vad mordisk du är! :-)

ansepanse sa...

vad bra att du inte satte in någon bild på de döda mössen
kramar

Paula sa...

Va bra att du inte satte upp nån bild på de döda mössen:) Här har vi också fångat möss i julhelgen....kram o ha en fin kväll! Paula

Krönikören sa...

Ja men alltså hörru. När du bygger upp en sån cliffhanger då får du bannemig fullfölja! :)

soffie sa...

bra att du fick dem..
de är små och söta men usch va de förstör,
kram

Anonym sa...

Nåja, men då är ordningen i alla fall återställd!

Carina Sjölund sa...

Men visst är dom ganska söta,men otäck på samma gång!
Kramar

Åsa sa...

Låter som du behöver en katt, eller två, eller tre. Van med hundar är dem också......=)

Mia systeryster sa...

Skönt att du blev av med dom, och skönt att du INTE visade en bild;)Ha inte dåligt samvete, de hade säkert jättebra sista dagarna i sitt liv;)
Kram

gunsan sa...

SV:tack vännen för dina tips,Resorb har jag alltid hemma, o vectavir-salvan finns alltid till hands om utifall att;))
Kramizzzzzz

carola sa...

Vilket härligt inlägg:)
Fast jag tycker lite synd om mössen, räddade dom alltid när jag var liten.

Hoppas allt är bra hos dig annars..
kramisar

Quila o Ronja sa...

Så beklagligt med Herr Mus. Han måste ha mått dåligt. Jaa, jag menar ta till kniven. Usch ja!!!

Önskar dig ett gott slut på 2010
Kram
Susanne

Miss Juni sa...

Naww...möss som är sååå söta! (På avstånd)