Sidor

måndag 13 december 2010

"Midnatt råder...

...tyst det är i husen"

"Mannen" Discos älsklingsovplats.
Bakom dörrdraperiet.


13/12 Trettonde "luckan":

Fråga: När du fick ditt första barn?
Svar: 9 juli 1989 klockan 12.45.
Efter en 34 timmars lång förlossning så behagade vår son att äntligen komma till världen.

Ett litet roligt minne som jag aldrig kommer att glömma från just denna förlossning:
Det serverades pölsa och potatis med rödbetor till lunchen, den dagen han föddes. (jag gillar det skarpt!)
Jag åt för glatta livet men när det började närma sig födseln så mådde inte jag så bra.
Jag talade om det för sköterskan men de var ju så gulliga och klappade mej på huvudet och sa:
-Här har du ett fat du kan spy i...(du vet ett sånt där i papp, ett pyttelitet ett..)
-Men vad f*n??!! Det räcker inte!!!! Skrek jag.
-Jooooda...spy du lilla gumman om du mår dåligt. Det kommer att gå sååååå bra! sa de och tryckte upp det under min haka.
-Jamen....det RÄCKER INTE TILL!!!!
-Hihihi....joooda, det går jättebra! Du är sååååå duktig!
-Jamen vad f*n!!! Skyll er själv! NU spyr jag!!!!!
Och det gjorde jag!

Sen gick de och bytte kläder.....
Och de fick skura hela rummet.
Pölsan var godare på nervägen än på uppvägen kan jag meddela.

Nu önskar jag Dej en trevlig Lucia!


27 kommentarer:

Malin sa...

Haha, vilket underbar, roligt minne!! Skyll er själva, du varnade dom ju!!
Då var det nog bättre som dom gjorde med mig när jag skulle föda son ett -90, jag fick inget alls att äta på 16 timmar! Men så kräktes jag inte heller ;-)(men sen så slutade det ändå i akut kejsarsnitt så..)
Kram

Semester & Mat sa...

Haha. Ja dessa skålar är verkligen små.
Inte för att jag själv behövt använda en sådan eller blivit utsatt för det någon gång när ja jobbat så som du utsatte personel.
Tydligt att personal lyssnar för dåligt på sina patienter ;)

Camilla sa...

...För jag har bara...regn hos mig :)
Hahaha...ja,varför ska man spy i en rondskål, då man kan spy ner personalen ;)
Kram på dig!

Carina Sjölund sa...

Och den lilla gullgrisen som ligger och kikar, dom är ju bara vackrast :)))
Önskar dig en fin Luciadag!
Kramar

Miruschka sa...

34 timmar?????
Jisses, min första tog 16 timmar och det tycker jag var nog länge!
Jag spydde inte ner personalen, däremot blötte jag ner dem med fostervatten:))

Kram♥ och god morgon

Matilda - Aqua Seer's Kennel sa...

Hade varit mer lönsamt för de om de litat på att man själv känner bäst ;-) Somliga straffar g*d på direkten...

Helene sa...

Trevlig lucia till dig.
Ha en skön måndag.
Kram Helene.

Anna sa...

Haha! ... Jodå... spy nu lilla gumman :O japp där fick de minsann... man ska lyssna på dem som vet :D

Sussi sa...

Så gullig Disco var i sin tomteluva då ;)

Dom får ju faktiskt skylla sig lite själva.. Du varnade dom ju faktiskt hahaha

Kramisar

Majken sa...

hur sugen är du på pölsa idag?

ha en härlig lucia!
Kram

ansepanse sa...

hahaha - där fick de så att de teg, de skulle lyssnat på dig istället
vilken fin plats Disco har hittat
kramar

Herr Nilssons Fru sa...

Hua de där lät inte kul. Tänk jag som mått som en drottning under alla graviditer..jag är nog lyckligt lottat o ja förlossningarna den första elva år före din, då var jag helt borta nästan, la ner benen minns jag o sa - jag vill inte vara med längre...men ja de gick ju inte att gå hem då...
Trevlig luciadag

Renee sa...

Där fick dom, typiskt att inte lyssna på dig som visste hur mycket du stoppat i dig.

Anonym sa...

Hahahaha! Dom fick ju faktiskt skylla sig själva :-)
Gillar du pölsa fortfarande?

Krönikören sa...

Lite kallt skönt drag där kanske?

Tänk att så många i vården har en förmåga att idiotförklara oss! Vi könner väl ändå vår egen kropp bäst? Men haha! tack för berättelsen! Fast jag kommer aldrig att förstå hur kan man äta pölsa mitt i värkarbetet?!?!

Sv: Jag tror att i "finare" kretsar tar man inte av sig skorna alt. har med inneskor. Min svärmor tar aldrig av sig skorna vilket gjorde mig galen när barnen var bebisar och ålade omkring på golven.

Diana sa...

Haha, vilket minne! Inte så roligt då kan jag tänka mig men nu... :)

Mita sa...

Ja det var ett minne som heter duga,hi,hi...älskar du fortfarande pölsa,blää säger jag.
Kramiz!

Bara Jag sa...

Ha ha ha! Så går det för dumma sköterskor när de inte vill tro på det man säger ;-)
Kram!

Sus sa...

Ha ha haa...där fick dom!
Jäklas aldrig med en födande kvinna, det säger jag bara:)
Kraaaaaaam

soffie sa...

hua att må illa å spy men det är visst många som gör så har jag hört
tänk förlossningarna minns man som om det vore igår vilken grej vi kvinnor får vara med om:)
kram

Åsa sa...

Hahaha, jag tror jag dööör. Jag kan riktigt se hur du vräker i dig pölsa i stora lass, och hur det sedan kommer upp igen.......

Mia systeryster sa...

Hahahaha, Och nu gillar du inte pölsa längre va?
Kram

Daniel sa...

hehehe så kan det gå! ;))

gunsan sa...

Ojoj det var några timmar det, min kära dotra kom efter 4 timmar o kära sonen kom efter en kvart..........men det gick nästan lite för snabbt;))
kramizzzzz

Diana sa...

Sv: Jepps, jag är nöjd! Fast det hade varit ännu bättre och ärligare om du tagit bort citattecknena... ;)

Miss Juni sa...

Urk!!
Pölsa...är det korv? Som våra danska pölser??

Mia systeryster sa...

Jamen just det, den här historien kommer jag ju visst ihåg!! Roligt minne=)
Kram