Sidor

torsdag 9 december 2010

Hjälp.....


...min diskmaskin krånglade lite härom dagen!
Den diskade inte hela programmet ut och var fylld med vatten. Men jag körde den igen och då gick det bra...
Men samma sak hände på eftermiddagen!
Nu tordes jag inte nämna det för gubben...Ja, ni kommer väl ihåg när min tvättmaskin "gick sönder"?!
 Läs HÄR om du missade det!
Likadant på morgonen därpå då skulle gubben starta diskmaskinen och den bara stod och blinkade.
-Jag åker väl och köper en till, för säkerhets skull! säger han då.
AAAAAAAA!!!!!!!!
(Nej, det gjorde han inte, vill jag bara tillägga!)



9/12 Nionde "luckan":

Fråga: Om du fick en gratis resa o vara borta i en månad, vart skulle du då vilja åka??
Svar: Nu gillar jag inte att vara hemifrån ett längre tag...
Det var en jättesvår fråga...
Det skulle bli till ett varmt ställe med massa långa stränder, goda drinkar och jag tror faktiskt att jag skulle nöja mej med två veckor. Det andra två veckorna tillbringar jag gärna i stugan! ;D
Jag har varit till Mallorca, Turkiet (tre gånger), Thailand och till Grekland men måste säga att jag kan känna att jag längtar tillbaks till Turkiet mest...

18 kommentarer:

Miruschka sa...

Dessa maskiner, de SKA bara fungera annars blir man helt ställd. Tur du är långledig så du har tid att handdiska;)

Jag skulle nog vilja åka till USA igen, men en hel månad skulle jag inte heller vilja vara borta. Herregud vad jag skulle längta efter familjen!!

Ha en härlig ledig dag!
Kram♥ och god morgon

Sofia sa...

Disk/tvättmaskin och alla övriga såna apparater ska bara funka och inte krångla!
Min sambo har åkt till USA och vad hände kvällen innan han åkte?
-Jo tvättmaskinen gick sönder!
-Vad säger man?

Jag håller med dig om resorna (har dock inte varit i Thailand) men Turkiet är det ställe som jag gillar bäst.

Det här med specialkost är helt sjukt alltså, från att gå från vanlig kost till detta gör mig gråhårig(are).

Ha de gott!

Kram Sofia

Stattinskan sa...

Min diskmaskin krånglar aldrig, däremot strejkar jag ibland med min handdisk fast för det mesta sköter jag mig (jag har ingen maskin :-)

Camilla sa...

VA!
Fick du inte en ny diskmaskin? ;)
God morgon!

Paula sa...

Usch, inte kul då diskmaskinen bråkar! Vi hamnade o köpa ny en tid sen också.. VA fick du ingen ny?

Ha en fin dag! Kram Paula

Sara sa...

Maskiner ska bara funka. Själva kör vi handdisk, enda krånglet där är VEM ska diska??

Sv: Så fort JAG planerar något så kommer "lilla älsklingen" hem och talar om hans planer för dagen. Igår slutade han vid lunch, tur jag inte hann i väg på mitt, då hade han väl blivit tokig(are) :D
Ha en bra-bra dag!

Synnøve. sa...

Sitter med ett förväntasfullt leende på läpparna.
Skulle inte förvåna mig om han kommer hem en ny diskmaskin....

Eller så det är kanske bara fullt i silen!
Tack för påminnelsen. Måste göra rent min maskin med.

Mallorca! Så absolut Mallorca.
Dit for jag när jag var 18 år. Min allra första utlandsresa.
Så ja, Mallorca. Det är en önskan.

Sussi sa...

Ja nog känns det som om er diskmaskin sjunger lite på sista versen. Kanske bäst han åker och köper en till ändå. Så är det bara att byta när den väl går sönder ;)
Eller den kanske redan har gjort det. För då är det väl bråttom. För vem ska annars diska?? ;)

Kramisar

Herr Nilssons Fru sa...

Aha...då kommer kanske tomtemannen med en ny till jul?! Eller får du anställa honom som 1:a diskare. Så du är som jag. Hemmakär, fy för att vara hemifrån i en hel månad...bu varemej.

Ha en skön ledig torsdag...din långhelg har börjat.
Kramiz

Majken sa...

Hahaha du kommer snart ha hela hemmet full av maskiner med en sån gubbe ;-)

Ha en fin torsdag!
Kram

Krönikören sa...

Akta er för vattenskador! Kolla det där genast. Oj, låter visst lite bossig, men jag menar det. Så där gjorde vår gamla diskmaskin...

Sanna sa...

*suck* en sandstrand nu skulle inte sitta helt fel och tror att man skulle få oanade krafter hemkommen igen.
Hoppas det snabbar sig på och blir vår snart...hehe.

Ha det gott! / Kram.

Sus sa...

Ja, dessa mekaniska ting är skit när de krånglar.
Jag hade lätt valt Thailand...det enda stället jag verkligen vill se:)
Kraaaaaaaaaam

Anonym sa...

Diskmaskin... Åh, vad jag vill ha en sån. Även om den är lite dum ibland :-)

Diana sa...

Turkiet är ett härligt land, bra val! Värme och god mat. Men jag hade också fått hemlängtan av att vara borta i en hel månad.
Hoppas det löser sig med diskmaskinen, aldrig skoj när dyra grejer bråkar.

Åsa sa...

Ett tips är att INTE hälla kaustiksoda i den i tron att någon propp kommer lösas upp........ingen bra ide........

cecce sa...

Fy för krånglande maskiner!!
Just nu har jag ingen diskmaskin och jag kan lugnt säga att det står högt upp på min önskelista. Jag gör inget annat än diskar:-)

Att resa till ett varmt land nu hade verkligen inte varit fel:-)

Kramar

Miss Juni sa...

Jag gillar oxå Turiket! Jättemycket!
Har varit i Alanya en gång och i Kronakli (inte 100 på stavningen) en gång.