Sidor

fredag 17 december 2010

Vilken dag jag hade i går...

...jag gjorde bort över hälften av alla julklappsinköpen!
Sen blev det hela inte sämre av att jag hade städat mina skåp i köket och hittat ett presentkort på Village på 385:- som går ut den 23/12 i år!
Jag blir alldelens kollrig när jag går in i denna butik!
Jag skulle kunna köpa allt som finns där men jag vill spara på varenda liten krona...så det brukar bli några värmeljus, några små pryttlar och lite pluttsaker.
Men nu jäklar slog jag till på stort:




Jag slog till med att köpa lite Advents te ...
*
*
*
och lite mera te i äppelsmak, Skörde te...
*
*
*
ännu en tesort, Polkagris te...
*
*
*
till slut så hittde jag en tesort jag bums skulle ha!
Champagne te!!
Ja, ja, det slutade med att jag kom ut med fyra sorters te, en ny tekula, en ny äggklocka och en ny hushållsrullshållare.
Men det var väl att storhandla, eller hur?!
Om jag är en stordrickare av te?
Nä...en kopp på morgonen räcker....

17/12 Sjuttonde "luckan":

Fråga: Hur tränar du dina hundar, vad håller ni på med, typ spårning eller nåt annat eller är de bara till sällskap?
Svar: Jag tränar mina hundar allt för lite! (vilken hundägare gör inte det?!)  
Men jag försöker att göra lite övningar varje dag som utmanar dem och får dem att använda hjärnan:
Lite godissök, apportering, (blod och släp-)spår, lydnad, personsök och sen tycker jag väldigt mycket om att ställa ut mina hundar! Och det måste ju också tränas, vilket många inte tror eller tänker på.
De ska stå perfekt, visa sig från sin bästa sida, showa, vara allert samtidigt som de ska vara koncentrerade och samlade. Springa i ett lagom samlat tempo, i trav men med ett bra drive i steget, i ett löst hängande koppel.
De ska även vara i bra fysisk kondition. Så många timmar i skogen blir det...
Jag är absolut ingen tävlingsmänniska som måste bevisa hur duktiga vi är genom att vara med på tävlingar och prov. De överlåter vi till andra!
Vi tränar för tränandets skull och för att ha trevligt tillsammans! (ja, förutom på utställningarna då...där är det "kniven på strupen"... för mina hundar ÄR de vackraste...*skojar bara lite*) ;D 
Sen är ju de ett ypperligt trevligt sällskap också!!

Nu önskar jag dej en riktig mysig fredag!







23 kommentarer:

Carina Sjölund sa...

Jag brukar lägga spår till min Izor, och även göra en uppletar ruta. Men nu har det blivit lite dåligt med aktivering när det har varit så kallt! Har nu mycket att ta igen! :)
Kram och ha en fin Fredag!

Sussi sa...

Jag älskar den butiken jag med men tyvärr så besöker man den inte så ofta. Den ligger inne i centrum och jag brukar hålla mig lite utanför när jag handlar..
Men tyvärr är deras polkagriste inte alls lika god som Miq Maq,s polkagriste. Deras är mer gräddigt! Om du är nyfiken på att smaka det jag tycker är godast, säg till bara så kan jag skicka en påse till dig..

Nu borde du sitta i bilen redan om du ska hinna hit till 15. Kör försiktigt!! ;)

Kramisar

Camilla sa...

Man kan ju alltid bjuda folk på te.
Om inte det, så kan du ju alltid bjuda din syster på te :)
Kram!

Diana sa...

Jag tycker det är underbart att läsa om människor som verkligen gör något med dem istället för att bara ha dem som prydnad i hemmet.
Såna affärer är livsfarliga, jag började nästan gråta i en för jag ville ha allt. Hahaha!

Malin sa...

Jag är en riktig stordrickare av thé, dricker säkert ett par, tre lite om dagen, så jag tyckte det lät jättespännande med dina nya sorter...
Kram

Miruschka sa...

En liten undran...Hur i hela friden bär man sig åt för att glömma bort att man har ett p-kort på den där underbara affären?????? Jag menar, du "hittade" det när du städade;)
Kram♥

Sara sa...

Intressanta smaker på teerna... :)

Jag är nog sämre än du på att träna mina hundar. Jag gillar inte ens utställningsringen, pest och pina

Kram

Mita sa...

Gud vad du är duktig med dina hundar,jag har hållit på mycket tidigare.Men fått trappa ner pga ryggen och lederna. Samtidigt så är det tack vare mina hundar som jag varit tvungen att hålla igång,och därför är så pass rörlig.Men ibland har det varit tufft,och då har jag fått hjälp.
Men visst är livet med hund fantastiskt.Dom ger så mycket tillbaka.Nog håller du med? Härliga människor träffar man också.
Vilken lycka att hitta ett presentkort och kunna shoppa loss lite.Att testa nya tesorter är ju jättekul.
Kram vännen!

Krönikören sa...

Kul att du tränar ändå en hel del med hundarna. Då är det inte så konstigt att man glömmer ett presentkort hit eller dit!

Det verkar som att när du redan har många kommentarer, då låser det sig alt. går extremt långsamt. Och nog för att jag gillar din blogg men en halvtimme varje kväll har jag inte tid med ;) Just nu går det ryckvis, men uthärdligt.

Kram

curlingmamman sa...

Vardagslyx att ha goda theer hemma kram och ha en mysig fredag

Anonym sa...

Oj vilken tur att du städade det där skåpet i tid!
Snopet om du hade hittat presentkortet i mellandagarna...
:-)

UlricaA sa...

Ha en härlig helg!!!
Kramar Ulrica

Tigris Predikantan sa...

Vill önska dig en trevlig helg!
PS. Glöm inte min utlottning! DS

Rigmor sa...

Vilket fynd du gjorde!! Jag menar presentkortet, det är ju lite extra lyxigt att bara kunna gå in och välja sådär. Te är aldrig fel, jag tycker det är gott med lite speciella lösviktste, påste går inte att jämföra. Sen ska det vara honung i...
Barnbarnet har en liten hund som jag hjälpte till att vara chaufför åt till brukshundsklubben, ja barnbarnet var naturligtvis också med...Man ser verkligen hur roligt hundarna tycker det är, och jag tror att de mår bra av att jobba både med kropp och hjärna. Sen såg man också hur samspelet mellan matte och hund förbättrades hela tiden, jättekul.
Ha en skön fredagskväll!!
Kram

Sus sa...

Att HITTA ett presentkort FÖRE utgångsdatum...det är ju bättre än självaste julafton:)
Många ljuvliga the-frukostar väntar!
Kraaam

Herr Nilssons Fru sa...

Vilken lycka att finna presentkort o få gotta sig en stund i en härlig butik. Jag kan gå in i te och kaffebutiker o bara stå och lukta...mmmmmm, så gott de luktar. Dricker te alldeles för sällan, men luktar på de desstå mer. Dofterna gör mig salig.
När de kommer utställningar för "Sveriges mest bortskämda jyckar" då ska jag ställa upp med mina.

Trevlig fredagsafton.
Kramiz

soffie sa...

önskar dej en underbar kväll

Majken sa...

"storhandling" hahah Ja så kan man oxå så det ... men gratis är gott och ett presentkort är ju "gratis"

ha en fin kväll!
Kram

Suss sa...

Vilken lycka att hitta en sån sak som ett presentkort med en massa pengar kvar. Jag glömmer lätt såna, bortsett från dem som kommer från Spahuset och liknande. De hinner aldrig bli gamla.
Härligt med lite nya teer, det är alltid gott! Ha en skön fjärde advent!

gunsan sa...

Det var ju en himlans tur att du städade.....;)
Champagne-te har jag hört ska vara supergott;)
kramizzzzz

Quila o Ronja sa...

Det var till att storhandla....eh, té ;D
Jag dricker väldigt sällan annat än kaffe.
Du kan aldrig gissa vad som hänt.........
Inget Stockholm här inte :-(

Kram
Susanne

Semester & Mat sa...

Vad dessa tesorter lät goda.
Jag gillar mera de med lite udda tesmak än just earl grey och svartvinbär. Inget emot dem, men så roligt att testa andra.
Vet inte om det ställt till med att jag nu kommer gå ner och handla te imorgon ;)

Hoppas du får dig en fin lördag!

Miss Juni sa...

Och du tränar dina hundar LITE, säger du...
Ojojoj, med dåligt samvete jag fick där!!