Sidor

fredag 10 december 2010

Äntligen fredag...

...och julen närmar sig med stormsteg!
Är du färdig med dina julklappar?
Här har vi inte ens börjat att handla än...men vi brukar göra så att vi sitter hemma och planerar, vad och vart vi skall handla så det brukar gå ganska så fort.

Men vad ska man önska sig i julklapp i år???
Jag har en sak som jag önskar mej: en spegel!
Inte vilken spegel som helst utan en viss, speciell spegel.
Jag vet inte vart man kan köpa den men just en sån här vill jag ha:



10/12 Tionde "luckan":

Fråga: Jag undrar om du har två torktumlare eller torkskåp?
Svar: Hahaha! Jag tror att den här frågan har lite med att göra med mitt inlägg om min "trasiga" tvättmaskin!!
Om det kan du läsa HÄR!
Jag har EN torktumlare men inget torkskåp.
Det jag tumlar helt torrt är handukar, badlakan, underkläder och sockar. Resen av kläderna tumlar jag bara i 20 minuter (det är för att få bort eventuellt hundhår som kan finnas ibland på våra kläder.
Och då helst de svarta kläderna...
 Sen hänger jag upp dem.
 Och sen är jag en obotlig "utehängare"! Så fort jag kan så hänger jag tvätten ute!

Nu önskar jag dej en riktig trevlig helg!
Och du, vem tror du vinner Idol ikväll?????
Jag röstar på Jay, trots hans snesteg....

 

28 kommentarer:

Diana sa...

Jay vinner helt klart!
Haha, "kan finnas spår av hundhår"... ni måste vara helt överösta med sånt när ni har så många och stora vovvar. :)

Malin sa...

Tror oxå Jay vinner och jag vill oxå ha en spegel, en Indisk väggspegel som matchar våra matsalsmöbler.. Men julklappar får jag inga i år så spegeln får jag nog köpa själv...
Kram

Hanna aka Lilla My sa...

Min röst går också till Jay.

Vi ska inte köpa så mycket, så det är så gott som färdigt. Whiskey ska få ett "crazy egg" som han kan jaga hela dagarna i ända :)

Herr Nilssons Fru sa...

En sån spegel vill jag oxå ha!!! Lite skillnad när man speglar sig i bilrutan, där blir man kort o runt o go!! Tur är endå att man inte har spegelhus hemma för då hade man väl skrattat ihjäl sig eller nått.
Idol..ja, Jay är väl en självskriven vinnare med de han har visat oss vad han kan, eller? Men i TV vet man ju aldrig vad som händer. Minnah är långt ifrån dålig utan tvärt om. Hon växer lite för varje gång, så hon blir en värdig tvåa.
Trevlig fredag o trevlig helg
Kramiz

Majken sa...

när du hittat den spegeln så tipsa mej var jag kan köpa den...

Inga julklappa inköpta än.. :-(

Ha en riktigt bra fredag!
Kram

Synnøve. sa...

Japp, den står överst på min önskelista med......

Hur har det gått med diskmaskinen?
Kom det någon ny?
kramen Synnöve.

Miruschka sa...

Ska in till stan på em och köpa de sista, sen kan jag luta mig tillbaka...NOT!
Jay vinner, trots alla spekulationer om Minnah och han är ett par. Några tror han tappar röster pga det, men det ska inte ha någon betydelse.

Ha en bra kväll! (ska du på festen ikväll;)?)
Kram♥

Sara sa...

En sån spegel vill ja me ha...säg till om, var och när du hittar en :D

Hoppas Jay vinner, jag ryser när han sjunger men så är jag en rockdiggare mä... :)
Minna är duktig hon med och förtjänar att vinna men jag tror att det är jay som tar det

Trevlig helg på dig...själv ska jag jobba :P

Sussi sa...

En sån spegel vill jag också ha!! ;)

Smart att torktumla bort hundhår. Jag och sambon funderar på att köpa en torktumlare som julkapp till oss själva i år..

Kramisar

Rigmor sa...

Om det bara räckte med en sådan spegel så...Han som "uppfinner" den behöver nog inte göra mer i livet för sitt levebröd!!
Jaha, det är så man ska göra, tumla bort hundhår!! Då måste det ju funka lika bra med katthår, tål att fundera på! Damerna här i huset har en viss förkärlek så här års att krypa in i garderober och klädskåp om man inte är snabb att slå igen dörrarna, och det är mindre kul att plocka ut snyggtröjan som mest då liknar skinnet av en alpacka.
Ha en bra idolkväll, Jay kommer...
kram

Sanna sa...

Den spegeln...whoooow!

Angående julklapparna så vet du ju sedan igår hur vi gör i fortsättningen. *ler*
Har redan hittat en och det blev en CD med Robert Gustafsson som jag vet alla tycker är skoj. Hoppas bara att igen har just den CD.

Angående Idol har jag också skrivit om detta idag men kan väl svara som så att jag inte tänker ringa och rösta. Det överlåter jag till andra. Har tappat stinget tyvärr.

Trevlig kväll och ha det supergott.
Kramisar.

Renee sa...

Hälften av julklapparna har jag köpt, i morgon köper jag resten.

♥ Carina ♥ sa...

Säg till om du hittar en sån spegel.
Åhh... nu påminde du mig om att vi har nästan inte köpt nån julklapp. Äsch jag hinner, det är 14 dagar kvar :)
Kram och trevlig fredag kväll!

Carina Sjölund sa...

Här är det inte en klapp köpt ännu.Men kanske man hinner det oxå :)
Kram och ha en fin Fredagkväll!

Camilla sa...

Jag hoppas på Jay men i år spelar det egentligen ingen roll.
Det beror på vem som sjunger vinnar låten bäst.
Och jag vet vem det är....................DET ÄR JAG!!! ;)
Kram!

pillan sa...

säg till om du får tag i spegeln (( VILL HA ))
självklart så vinner Jay S idol ..
och visst är julklapparna fixade ...längesen nu

Quila o Ronja sa...

Spegeln!!! Vilken genialisk spegel!!!
Hittar du några, så köp hem ett helt parti. Sedan kan du sälja dom dyrt, hahaha
Fungerar det bra? Att tumla en liten stund, för att få bort hundhåren? Kan man tumla hundarna en liten stund också??? För att få bort lite hundhår? Eller är det kanske dumt???

Ha en skön fredag
Kram
Susanne

Diana sa...

Sv: Hrm, #känner" Jay är kanske att ta i... Känner igen är närmre sanningen. ;) Men visst, vill du mjölka på mitt kändisskap så gör det. Hehe.

Sus sa...

Ja, tack för tipset..en sån spegel vill jag oxå haaaa ;)
Illusionerna uppskattas nu för tiden!
Har du för många tvättmaskiner tar jag gärna en...det är ju ändå Jul :D
Kraaaaaam

Anonym sa...

Hittar du var man köper dem så hojta till! Vi ska börja med våra inköp i morgon. Hänga på låset och så...

maria sa...

Vill ha en sån spegel :) Perfekt !
Jag håller på Jay...

Må så gott !
Kramar

Synnøve. sa...

Hej i natta :))
Ante mig att det kunde vara nått sånt ja...
Skönt att gubben slapp komma hem med en ny då hihi.
Sitter här och ska jobba nu i 6 timmar...
Suck. Vill sovva....
Kramen Synnöve.

Sussi sa...

Och rätt hade du.. Visst vann Jay! :)
Jag tycker ändå han är värd en andra chans, trots hans hårda levene. Som jag förstår det så gör han inte dessa dumheter längre.. tror jag?

Kramisar

Stattinskan sa...

Haha - hittar du en sån spegel lovar du väl att hinta om VAR? :-)

Miss Juni sa...

Den där spegeln hade inte varit helt fel!
Och nä, klar med julklappar är vi inte. Tycker det är lite tjusningen att gå omkring bland en massa folk när det närmar sig jul...inte alls samma sak att handla julklappar i oktober!
Vad gäller Jay, så tycker jag väl att han gjort mer än ett snedsteg. Se´n om det ska påverka vinst eller ej, det kanske jag inte tycker. Däremot tycker jag Minnah utvecklats massor + att hon gjorde vinnarlåten bättre. Så för mej kunde faktiskt vem som helst av dom vinna. Oavsett vad, så tror jag att Jay har sin framtid utstakad. Om han inte strular till det för sig ännu mer...

Paula sa...

Godmorgon! Fin spegel...undrar bara vart jag skulle hänga upp den hos oss:)
Julklapparna ej klara hos oss än!

Ha en fin dag! Kram Paula

Anna sa...

Äsch! skit i spegeln... men kroppen skulle jag vilja ha ( spegelbilden alltså ;) )

Anna sa...

Just det... Inga klappar färdiga hos oss heller