Sidor

tisdag 7 december 2010

En skitenkel sak...



...kan man ju tycka, att det är att byta eller åtminstone slänga den tomma toarullen!
Nej och man tar en ny och påbörjar den innan den andra (eller tredje!) rullen är riktigt slut!
Nog räcker det väl med en rulle i hållaren ...
Eller är det bättre med flera rullar så man kan välja vilken man ska ta?
Ja...vad säger man?!

Jag citerar Maria Montazami:
"Hellre mindre och bättre än bättre och sämre...."
Hon säger så kloka ord, hon!


7/12 Sjunde "luckan":

Fråga: När fick du din första hund?
Svar:  När jag var barn hade vi en hund som var en blandning av Svensk Lapphund och en annan ras.
Men min alldelens egna hund köpte jag när jag var 17 år, 1983. Det var min första Golden.

29 kommentarer:

Camilla sa...

Hahaha...jag förstår Maria,precis.........................NOT! :)
Hon kan så mycket ;)
Kram på dig och ha en toppen dag!

curlingmamman sa...

Samma här..toarullarna byts inte ut av nån annan än mig...kram

Renee sa...

Jag har skrivit om nästan samma sak i min blogg, byta toarulle är ett kvinnojobb. Plus att städa bort den tomma.

Diana sa...

Grrr, man kan bli vansinnig för mindre ju! Batman brukar snällt lämna typ 1½ ruta till mig, men så slipper han ju byta rullen...
God morgon!

Herr Nilssons Fru sa...

Toarullar är ett musterium....jag gissar på ....näää. hihi. Tycker jag känner igen de lite, fast våra hamnar ibland på handfatet...av någon konstig anledning. Förmodligen är de tomten!!
Kramiz

Tess sa...

Haha, samma fenomen hos mig!
Kram

Malin sa...

Haha, ja, hon är underbart intelligent den kvinnan ;-)
Håller med angående toarullarna oxå fast nu när de stora pojkarna flyttat hemifrån så har hör och häpna problemet upphört, både jag och maken byter, nu får vi väl vänta tills Benjamin växer upp ;-)
Kram

Quila o Ronja sa...

Tänk....så mycket kloka ord hon säger???
Man fattar ingenting ;D
Problemet med toarullarna, det försvann när barnen flyttade ut. Tack för det!! Hihi

Ha en toppendag
Kram
Susanne

Anonym sa...

Hur svårt kan det vara, liksom? Det där toarullsproblemet är en mycket större och mer utbrett problem än man tidigare insett.
Kan inte samhället göra nåt?
:-D

Krönikören sa...

Haha! Min svåger ryade om detta välfärdsproblem senast vi sågs. Men då handlade det om hans arbetsplats...

Sussi sa...

Nämen det ser nästan ut som härhemma. Med den skillnaden mot att dom tomma rullarna slängs på golvet nedanför pappersställningen..
Hade han bara vänt sig åt andra hållet och sträckt ut armen lite så hade han kunnat kasta den själv. Samtidgt som han sitter kvar på toaletten. Så nära står papperskorgen. Men men.. det är tydligen alldeles för jobbigt ;)

Kramisar

Carina Sjölund sa...

Oftas är det bara jag som kastar dom tomma rullarna, dom andra inneboendena ställer dom på golvet!
Kramar

Paula sa...

Hejsan min vän! Hittade dej här på blogspot. Jag har ju dej som vän på feijan också. Du bloggade ju på ameliabloggen en tid. Jag finns även här på blogspot. Min address hit är: http://bondefruns.blogspot.com/

Finns fortfarande kvar på amelia också.

Kram o ha en fortstt fin dag! Paula

Mita sa...

Ha,ha, den kvinnan är bara så fullständigt naivt underbar.
Jag tycker det är ett elände ibland att få hål på nya rullar.Blir bara som ett jäkla konfetti av hela skiten,hi,hi...mitt tålamod,lika med noll alltså.
Du har hållt dig till Golden sen då?

Rigmor sa...

Trodde först du varit hemma hos oss...Fast vi har en LITEN pinne sittandes på väggen, som egentligen nog bara ska ha plats för en rulle, men det finns dom i familjen som lyckas få dit TRE, bara det balanskonstverket måste ta mer tid än att ta bort den gamla för att ge plats åt den nya...
Ha en skön dag!
Kram

Majken sa...

Vi samlar tydligen oxå på tomma rullar...

Ha en finfin dag!
Kram

Sus sa...

Skrattade gott åt Marias...hmmm något snubblande uttryck:)
Toarullesyndromet finns nog överallt, i allt samboskap, gammal som ung...
Men hittills har ingen toa svämmat över av toarullar...så vitt jag vet..så det finns säkert en rullhustomte överallt:)))
Kraaaaaaam

Diana sa...

Sv: Jag äter inte chokladaskar (nej, inte det i heller). En trillingnöt kan eventuellt försvinna ner men oftast har man ju så mycket annat gottis på julen som är godare! :)

Osloskånskan sa...

Nåt i stil med att toppa soppåsen till max bara för att få slippa byta den.

Miss Juni sa...

Suck, det där med tomma toarullar är ett ständigt kapitel...både hemma OCH på jobb...

Mona sa...

Håller med dig om toarullarna.
Det borde finnas en dubbelt så stor toarulle som räcker jäääätte länge.
Kram

soffie sa...

Haha Maria är ju föör gooo bara,
Har med toarulleproblem här det verkar bara vara mamman i huset som sätter dit en ny rulle ,hmmm knepigt det där.
kram

pillan sa...

tänk att sådär är det hos oss oxå

Helene sa...

Jag gillar din kalender = ))
Ha det gott.
Kram Helene.

pillan sa...

ledsen i ögat ja det blir jag nästan varje dag ...saknar honom fruktansvärt mycket
kram

Miruschka sa...

Maria...som mina ungar skulle säga: hon är ascool! Vilka uttryck hon har:))

Det där med toarullarna: jag trodde jag var ensam om att ha det så. Brukar undra samma sak, varför kan man inte slänga den tomma????
Nåja, det får väl vara ett sånt där i-landsproblem...

Kram♥ och sov gott!

Bara Jag sa...

Ett fenomen som är vanligare än man skulle kunna ro!! Man tycker att samma troll som alltid äter ena strumpan borde kunna flytta de tomma toarullarna också (eller ära de få blad som är kvar på dem...)

Sv. Japp, din syster var hit och det var ju supertrevligt! Ser fram emot att träffa även dig .-)
Kram!

gunsan sa...

Jamen visst är det märkligt, det där händer alltför ofta hemma hos oss, eller så står den tomma rullen på tvättmaskinen, till vilken nytta??

kramizzzz

Synnøve. sa...

Hallå i stugan.
Det där med toapappersrullen är magiskt.
Tror det är så överallt nästan.
Det är precis som att sista snutten papper inte är brukbart. Ungefär som att man alltid lämnar kvar en ostkant eller inte får ut allt ur tuben med kaviar eller tandkräm hihi.


Hoppas ni har det bra i alla fall.
Här är det lite kyligt idag.
Enligt termometern har vi haft 37 minus i natt. I morse vid halv sex var det i alla fall 29,8 minus. Nu är det riktigt varmt ute. Bara 20 minus.

Nu ska jag baka lite kakor. Funderar på drömmar och engelska julkaker från 7 sorters kakor.
Blir så sugen....
Ha det gott.
Kramen.