Sidor

söndag 5 december 2010

2:a advent..

...och vi tänder det andra ljuset.


"Mörkret tätnar i advent
och vårt andra ljus blir tänt.
Gud bevare dem som gråter.
Låt dem le och leka åter."


5/12 Femte "luckan":
Fråga:  Vilket är ditt favorit TV-program?
Svar:  Det var en svår fråga....
Det är ju lite beroende på humör och sinneslag....
Jag bara älskar svenska filmer. Allt från Beck , Wallander  till Åsa-Nisse!
(men det är mest bara för att jag somnar så gott till dessa!) ;D
Men just ett program...då svarar jag: Så mycket bättre!
Det är ett program som jag sett varje avsnitt av och blir väldigt berörd av.
Varför?
Det vet jag inte.
Men det innehåller mycket musik, tolkningar, känslor, glädje blandat med alvar och sorg. Som livet självt!
Ett bra program och ett fängslande koncept!

30 kommentarer:

Diana sa...

Oj, där är vi helt tvärtom! Jag gillar inte svenska filmer och serier. Hehe.

Douglas Söderlind sa...

Instämmer

Tess sa...

Så mycket bättre är jättebra! Missade tyvärr det i går för vi var borta på middag men det är helt klart sevärt!
Hoppas du får en fin andra advent.
kramar

Malin sa...

Jag tror man (jag) blir så berörd av Så mycket bättre för att det är feel-good program, värmen mellan vissa av deltagarna, Lill-babs och Petter, Plura och Petter, eller Lasse och Plura och Petter, otippade vänskapsband som knyts och man märker att dom är lika förvånade över hur de dras till varandra som vi är som tittar. Jag kommer att sakna den serien efter nästa lördag.
Kram

pillan sa...

kan inte annat än hålla med , det är ju så bra

ansepanse sa...

jag gillar nog både svenska, engelska och amerikanska serier och filmer
Sv: tack för din omtanke, jo, jag känner mig lite bättre, försöker tänka positivt och inte låta andra få för stor makt över mig
ha en fin andra advent - kramar

Carina Sjölund sa...

Jag gillar oxå svenska filmer och serier!
Ha en fin dag!
Kramar

Unknown sa...

Har missat hela den serien . Kan man se den på svt play tro? Hihihihi Varför vänta på svar om det. Bara att klicka dit och kolla

Sussi sa...

Ja, nu nalkar det mot jul i ett rasande tempo!

Jag har också så mycket bättre som favoritprogram just nu. Eftersom jag var på filmkväll igår så missade jag de så när jag kom hem på natten var jag bara tvungen att titta på på det TV4 play. Så i säng kom jag inte förrän halv 3 på natten. Men det var värt det. Det var ett bra avsnitt igår :)

Kramisar

Miruschka sa...

Jag såg inte programmet igår, men ska kolla via datorn.
Det är ett program som hela svenska folket är eniga om att det är det bästa på år och dag. Till och med TV-kritikerna gillar det, tillhör inte vanligheterna direkt;)

Ha en skön söndag!
Kram♥

Sus sa...

Uppsss, pinsamt...har aldrig sett detta program.
Har gått...går nu...på vilken kanal???
Kraaaaaaaaam

Renee sa...

Jag har också följt det programmet och är förvånad över att jag gillar det skarpt. Trodde inte det skulle vara något för mig eftersom jag är lite tveksam till vissa av deltagarna.

Majken sa...

så mycket bättre är görbra :-)

Ha en riktigt mysig 2a advent :-)
Kram

Semester & Mat sa...

Ojdå, jag tjuvstartade igår visst, tände andra ljuset redan då framför Så mycket bättre.
Bra program. Jag gillar också svenska filmer bäst. Kanske av lathet, med det engelska språket och slippa läsa texten ;)

Ha en fortsatt trevlig söndag kväll!

cecce sa...

Håller med! Det är ett bra program som innehåller det mesta!
Nu har jag använt det norrländska ordet pula!!
Ha! Skåningar kan också:-)

Kramar

Åsa sa...

Gillar också "Så mycket bättre", det är så där lagomt myspysigt. Och (nästan) alla artisterna är väldigt bra.

Mita sa...

Så mycket bättre är otroligt bra, det kommer kännas tomt efter det programmet,och då är det ett bra betyg.
Ha det gott vännen,
Kramiz!

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Några adventsljus har vi inte tänt detta år, men vi har en väldans massa andra ljus som håller stämningen uppe :)

Ha en fin kväll!

soffie sa...

den dikten har jag med idag på 2a advent tyckte den va jättefin,
hoppas du haft en mysig dag ,vi har busat i snön:=)
kramen

Rigmor sa...

Tur att jag inte fick den frågan!! Är då ingen TVmänniska. Följer sällan eller aldrig serier, men har faktiskt sett ett par avsnitt av Så Mycket Bättre, och där fastnade jag. Det är väl alla olikheter som förenas i musiken och vänskapen som växt fram med tiden, som gör att man gillar det.
Ha en riktigt skön söndagskväll!!
Kram

soffie sa...

svar:jag säger kramsnö då det går att göra snöbollar:)

Diana sa...

Sv: "båtar", bah! Det är farrrliga björntassar som smyger fram ju!

Anonym sa...

Önskar dig en trevlig andra advent!

Camilla sa...

Jag älskar också svenska filmer.
Men skillnaden mellan oss är att jag SER på dom ;)
Kram på dig!

Anonym sa...

Det verkar vara himla poppis det där programmet!

Dansbandsfrun sa...

ännu en söndag o vi har tänt ett ljus, sonen frågar förväntansfullt "är det julafton nu mamma?" ;) huuuuur ska man få tiden att gå liksom till man får tända 4e ljuset ;)
Sv: äsch...rodnar...tack ;)

Krönikören sa...

Tydligen får jag ta och se det där programmet någon dag, det programledarlösa.

gunsan sa...

Håller med om att det programmet är bra, faktum är att det är veckans bästa;))
Man blir liksom nykär i artisterna;))
kramizzzzz

Quila o Ronja sa...

Tror inte vi krockade.......
Klart dom är gulligare som vanliga, underbara, "små" hundar, hihi.
(Men roligt hade jag, hahaha)

Kram
Susanne

Daniel sa...

Det programmet e bästa på evigheter
Superbra, rörande & fint!!!