Sidor

onsdag 8 december 2010

Onsdag...



... och nu är det bara nedförslut kvar till helgen! 
Om  inte det vore nog; jag är ledig torsdag och fredag!
Men jag får göra rätt för mej idag, med råge!



8/12 Åttonde "luckan":

(Här kommer det två frågor men de är nästan lika så jag skriver in båda två!)
Fråga: Om du kunnat "skola om dig" till vilket yrke som helst.. vad skulle du valt idag?
Om du inte skulle jobba med barn, vad skulle du jobba med då?

Svar: I min ungdom ville  jag bli frisör. Men mina betyg räckte inte till den utbildningen.
Jag har alltid varit intresserad av teckenspråk. Det är något som ligger i mitt bakhuvud att "när jag blir "stor" så ska jag ha ett yrke som jag kan använda mej av mina teckenspråkskunskaper".
Teckentolk har varit ett jobb som ligger nära till hands men ju mer jag funderar så skulle jag nog fortfarande vilja jobba med barn så varför inte ett jobb inom barnomsorgen där det behövs teckenspråk?!

29 kommentarer:

curlingmamman sa...

Härligt med långledigt..kram

Camilla sa...

Jaha...och vem bryr sig att det snart är helg?
Inte stackars jag som ska jobba torsdag,fredag,lördag,söndag.
Så....inget ringade i helgen ;)
Kram på dig!

Malin sa...

Herregud du har ju lill-semester, vilken lyx! 4 härliga, lata (??) dagar att bara njuta av...
Kram

Herr Nilssons Fru sa...

Gott med lite extra ledigt - de blir en lååååååååååååång helg för dig då. Så kort o gott har du ju kommit helt rätt i arbetslivet då ju.
Inte alltid de blir så.
Kramiz o njut nu av alla lediga dagar som komma ska.

Quila o Ronja sa...

Du får ju en riktig minisemester. Härligt med lite längre ledighet.
Det är aldrig försent......att lära sig nya saker ;D

Ha en riktigt skön dag
Kram
Susanne

Stattinskan sa...

Ojoj, det finns somliga som har det bra :-)
Njut av ledigheten :-)

Hanna aka Lilla My sa...

Jag hade också velat kunna teckenspråk. Hade jag vetat på gymnasiet att jag hade ett grymt språköra, så kanske man kunnat jobba som tolk, men språk var ju såååå tråkigt då ;)

Sara sa...

Nice, ta vara på tiden :)

Helena Ljunggren sa...

Jag har studerat teckenspråk i tre år på gymnasiet för en herreans massa år sedan och sedan inte använt det. Nu håller vi, jag och min man, på igen och lär oss för nu är det ett måste då jag blivit hörselskadad. Teckenspråk är både kul och väldigt bra att kunna :D

Majken sa...

hääääääärligt att det är nedförsbacke till helgen.. Dags att börja "leva igen" hahaha

Är du duktig på teckenspråk?
Jag gick en kort kurs men minns ingen hehehe
ha en fin dag!
Kram

Renee sa...

När jag var yngre och utbildade mig till förskollärare så var jag inne på att lära mig teckenspråk men det blev aldrig av.

Diana sa...

Eller så kan du bli frisör för döva! ;)
Äckligt att du ska vara ledig så mycket (säger hon som varit ledig i två veckor och ska bara jobba två dagar denna veckan). ;)

Semester & Mat sa...

Tror det kan vara väldigt bra med kunnighet i teckenspråk, inte så värst många som kan det och det behövs när man minst anar det.
Än är det inte försent.

Ha en fin dag!

Sussi sa...

Å så skönt med långledigt..

Att jobba med barn och få använda teckenspråket du brinner för låter verkligen som ett drömjobb. Bara börja söka..

Kramisar

Carina Sjölund sa...

Njut av ledigheten nu :)
Kramar

Tess sa...

Härligt med lite ledighet! Njut!
Kramar

Sanna sa...

Jag pryade på en damfrisering i 8;an och sedan fick jag jobb till helger långt efteråt av ägarinnan som sedermera blev som en storasyster för mig. Vi umgås än idag och har skoj ihop. Nåja ...sidospår men hon lärde mig allt inom håreriet och jag ska erkänna att det räckte att jobba där i helgerna och vid skolledighet då mina vader var som svullna klubbor på kvällen av allt slit och mycket stående. Sedan är jobbet superkul men det sliter på en.
Sedan vet du, finns det inget som inte heter att man kan vidareutbilda sig och det är man nästan aldrig för gammal för, eller? *ler*

Kramisar till dig!

Miruschka sa...

Mitt drömyrke var/är bibliotekarie, men jag får nöja mig med att läsa:)
Långledighet, det låter bra det! Men frågan är: är du verkligen LEDIG???;)
Kram♥

gunsan sa...

Skönt för dig att få vara ledig några dagar.......hmhm fast det är ju som Marie skriver, det blir ju liksom inte riktigt ledigt ändå;)
Men du kan strosa omkring i din morgonrock o fika några extra koppar på morgonen, det är nice tycker jag;)
kramizzzzz

soffie sa...

guu va gött att va ledig nu,
tycker du ska kolla upp om det finns någon teckenkurs där du bor för det är ju verkligen bra att kunna,
kram

Diana sa...

Sv: Dan idag må ha varit jobbig, men nu är du ju massa ledig!

Krönikören sa...

Vad ska du göra med råge då?! Nyfiken i en strut :)

Jag har fått för mig att du pratar ganska mycket, på ett snällt sätt alltså. Tror du händerna skulle hinna med?

Kram

Unknown sa...

Japp det är väl spännande med teckenspråk!Men jobbet inom barnomsorgen går inte av för hacker det heller. Jag älskar mitt jobb, har bara lite svårt för "systemet" ibland! Men byta jobb....nä det är tveksamt!

Åsa sa...

Långledigt! Tänk så mycket du kommer hinna med..

ansepanse sa...

mm, ett riktigt drömyrke
kramar

Bara Jag sa...

Låter som en utmärkt plan att jobba med teckenspråk inom barnomsorgen!! Var jobbar du nu? Kram!

Afrodite sa...

Lyckost dig som är ledig! Njuuut! =)
Japp, nu är det sannerligen nerförsbacke mot helgen! Jag gillar det! =)
Men du...vilken bra kombo - barn OCH teckenspråk! Go for it!
Sv: Visst börjar jag bli bortskämd...;)
Kramen och godernatten!

Quila o Ronja sa...

Sv. Näe....men det gör dom väl inte va?Mooohahahaha ;D

Kram, kram
Suanne

Anonym sa...

Vår yngsta dotter läste teckenspråk på gymnasiet och tyckte det var väldigt intressant!

Önskar dig en fin långhelg medan vi andra får vänta!

Kram