Sidor

onsdag 10 november 2010

Tacka vet jag att vara ledig på torsdagar...

Nu är jag nog en särdelens jobbig människa. Jag vill att allting ska vara som det alltid brukar vara...

Ska jag berätta om min lediga gårdag??
Nu började min vecka med att jag fick "fel" ledig dag. Jag brukar ju vara ledig på torsdagar men denna vecka så blev det lite ändring i planerna, jag var ledig i går.
OK, en ledig dag är ju aldrig fel men...



Tvättmaskinen gick sönder!!
Mila makter! Och jag som skulle maratontvätta!
Jag ringde och skällde ut gubben som var på jobbet (och vad kunde han göra åt tvättmaskinen där?!)

Det var bara att låta den stå där med blöt, otvättad tvätt i....



Jag dammsög och skurade golven, skyndade irriterad iväg till affären för att handla lite småsaker.
I affären var det proppfullt med pensionärer!!! Mitt på dan, på en tisdag? 
Och ni vet...de står ALLA i gången och pratar med varann. Och de var oflyttbara! 

Till råga på allt; affären hade flyttat om i hyllorna!! Va!!!! Nu hittade jag ingenting!!!
Brödet i gången där konserverna brukar vara.
Läsken där brödet brukar ligga.
Näää, det var mer än jag pallade med så jag slängde i ett par liter mjölk (och i mjölkkylen var det kaos. En massa unga snygga byggnadskillar som borrade och stod i....!!) HUR ska man då kunna handla??!! Ja, jag bara undrar!

Väl hemma kastade jag mej i soffan, totalt slutkörd, för att se en film men hann somna innan den började.

Efter någon timme vaknade av att jag låg och frös. Gubben hade kommit hem och lämnat ytterdörren öppen!
Jag masade mej yrvaken och frusen upp ur soffan och skrek:
-Är det så himla svårt att stänga dörren efter sig?!
-Jaa...med en tvättmaskin i händerna är det inte så lätt!!
-?????????
-Du ringde ju och sa att tvättmaskinen var trasig så jag åkte och köpte en ny!

Då fick jag lite dåligt samvete för att jag skrikit så jag ville bara visa honom vad som var fel med den "gamla" tvättmaskinen. Gissa vad som hände??
NU FUNKADE DEN HELT PLÖTSLIGT!!!!!!

Hädan efter så ska jag bara vara ledig på torsdagar!

25 kommentarer:

Stattinskan sa...

Haha, ja det kan vara äventyrligt att rucka på rutinerna :-)
Gomorron

Camilla sa...

Hahaha....C har det inte lätt,inte ;)
Men snäll är han!
Vad bra...Nu har du ju två maskiner!!
Då går det dubbelt så fort att tvätta kläderna och du får mer tid över till att sova ;)
God morgon!

Majken sa...

hahaha vilken daaag :-D
Nästan skönt att få jobba idag?
Hur ska ni då gör nu med alla tvättmaskiner? Bygga större tvättstuga? ;-)
Ha en fin onsdag!
Kram

Douglas Söderlind sa...

Det kan vara bra med två tvättmaskiner

Mona sa...

Hahahaha, stackars dig. Lämnar du tillbaks den nya tvättmaskinen eller kastar ni ut den gamla??
Kram

Quila o Ronja sa...

Naaww!......vilken eländig dag det blev. Det där lät INTE kul. Stryk ett streck över denna eländiga tisdag.
Torsdagar är nog mera din dag. Men två tvättmaskiner??? Allvarligt??? Har du så mycket tvätt???

Förmodar att även ni fått snö nu.
Ha en bra dag
Susanne

Sussi sa...

Vilken dag!! Du skulle nog ha stannat i sängen på morgonen.. ;)

Kramisar

Diana sa...

Förlåt, hahahahaha!
Vilken dag! Nästa gång du är ledig så får du göra absolut igenting, då kan inget gå fel heller. :)

gunsan sa...

Hahahaha, vilken dag;) ja du, nu får du ju en massa tid över på torsdagarna.......du kan ju köra vittvätt i den ena o kulörtvätt i den andra;))........ja det är ju platsen förstås.....de tänkte jag inte på;))
kramizzzzz

Anna sa...

haha... men stackars snälla maken! men nu kan du iaf maratontvätta... dubbelt upp :)

Synnøve. sa...

Jag tycker du skriver så roligt.
Tycker så synd om din snälle gubbe som kom hem med en ny tvättmaskin och så får du igång den gamla.
Vad var det för fel på den?
Och vad gör du med den nya?

Pensjonärer ja...
Samma här. Åker du över gränsen en tisdag så kan du ge dig på att hela köpcentret i Charlottenberg är fullt. Det står minst 4-6 stora turistbussar på parkeringen.
Så kommer de....
Med sina dramatenvagnar, (typ Stig Helmers du vet), med sina cabinväskor på hjul. Med alla tänkbara väskor på hjul....
Siktet inställ på...... SYSTEMBOLAGET!
Så in på Maximat för att köpa fläsk, kött och kycklingfilè. Så lite tobak eller snus....
De är radiostyrda....
Så man får hålla undan fötterna ska jag säga. Eller passa sig för de kommer som projektiler bakifrån med de stora kundvagnarna framför sig...

Här snöar det idag. Maken har varit ute och skottat, hämtat posten alltså.
Så nu ska jag ha lite kaffe.
Ha en sköner dag på jobbet nu. Hoppas inte nått mer går galet.
Kramen Synnöve.

ansepanse sa...

stackars gubben din - hahaha
kramar

Daniel sa...

hehehehehhehehehehe sååå typiskt. Nu kan du sälja den ena på nätet vetja!

Mita sa...

Inte lätt att vara man i huset alla gånger,hi,hi..fråga gubben min när jag har en dålig dag,hmm...
Men två tvättmaskiner??Vilken lyx,ni kanske kan byta till nåt annat,
Allt ska gå i vanliga rutiner, det är lugnast tycker jag,
Kramiz!

Sanna sa...

Det är alltid bra att ha en tvättmaskin på lager så det var ju fantastiskt att den gamla fungerade igen.
Var tacksam säger jag bara och att ha en sådan man som kommer hem utan att ens försöka laga maskinen innan man köper en ny kan bara kallas för kärlek. Det du! *fniss*

..lite får vi gorma och vi har ju mens och PMS och de slipper ju allt detta, visst? hihi

Kramisar och antar att maskinen står där hemma hos dig nu och snurrar varv efter varv på ett högfärdigt sätt då???

Krönikören sa...

Hahaha! Tack för det garvet! Men nu kan du ju verkligen maratontvätta - eller tvätta i stereo.

Fick lite PMS-känsla genom hela inlägget?

Camillasrum sa...

Nej men vilken dag, stackars dig!!! Kan förstå dina utbrott, haha :-) Hoppas den här dagen varit bättre, kram!
Camilla

Miruschka sa...

Krönikörens kommentar var bra:)
Hur slutade historien: behöll ni båda eller....??
Kram♥

Sus sa...

Ha haaaa! Stackars stackars man! Ta ALDRIG ledigt fel dag mer! Det går bara ut över familjen :)
Kraaaaaaaam

Semester & Mat sa...

Fortsätt vara ledig på torsdagar du, man ska inte ändra för mycket i sitt schema ;)

Hoppas att denna dag varit bättre!

soffie sa...

jisses vilken dag du hade,hoppas verkligen du haft en underbar dag idag:)
kram

Anonym sa...

Det är nog säkrast att du håller dig till torsdagarna ja!

Kram

Krönikören sa...

Tror minsann att jag är lite smittad. Fick en sån lust att slänga iväg fyra kramar till någon. Kram, kram, kram, kram!

Diana sa...

Sv: Haha! Illa att du inte ens kan se en byggjobbare. ;) Har din man ett yrke med uniform? Själv gillar jag kostym, dreggel!

Marie-Louise sa...

Men vilken lyx,han kom hem med en ny tvättmaskin bara så där :)
Klart du behåller båda!!!