Sidor

lördag 6 april 2013

Vårtecken...

Idag på min hundpromenad letade jag efter lite vårtecken men det fanns inte så många.
Förutom det vanliga som dyker upp på våren när snön börjar att smälta: allt hundskit som hundförarna "glömt & gömt" i snön under vintern!
Jag kan tycka att om det ligger i  diket är det ganska OK men när man lämnar det mitt på trottoaren eller gångstigen då blir det jätteäckligt. Och inte är det bara en hög heller....
Sen all hästskit ska vi bara inte tala om...


Men ett litet vackert vårtecken hittade jag:

Mina Krokusar kämpar för att blomma.

Det finns hopp att det blir vår även i år.

17 kommentarer:

Camilla sa...

Men dina krokusar börjar i alla fall få färg. Ni ligger lite före oss,kan man säga ;)
Kram!

Maud sa...

Ja är det inte konstigt att hästar får skita var de vill? Blä

Anonym sa...

Fiina små krokusar/Kram Annmi

Majken sa...

Vårtecken nr 2 känns trevligare än vårtecken nr 1... HUNDBAJS :-(

Ha en fin lördag!
Kram

moi sa...

Hästskit är faktisk äckligare än hunddito. Tur att den inte är lika vanlig...
Du har fler och större krokusar än vad jag har!
Men jag har "många" fler vårtecken här i syd.
Kram

Mita sa...

Jamen se på f-n, ni har samma vårtecken som vi har. Varje vår när snön smälter så kommer all hundskit fram. Hur dumma är folk egentligen som tror att den försvinner bara för att den inte syns i snön??
Vidrigt är det i vilket fall för det blir så kletigt överallt.
Roligare med dom andra vårtecknen,lökväxterna som blygt tittar upp när det värmer på..
Ha det gott
Kramiz♥

Carina Sjölund sa...

Jaså du har sett vårtecken du.
Här har jag inte sett ett enda :(
Men det kommer väl :)
Kramen fina bloggvän♥

Znogge sa...

I diket eller inne bland buskarna så är det ok men verkligen inte mitt på gatan eller trottoaren. Inte heller där barn springer och leker.

Kram

♥ Carina ♥ sa...

Krokusar är bra mycket finare än hund och hästskit! ;)
Kram

Rigmor sa...

Ett annat säkert vårtecken är när hunden får sitta kvar i tvättstugan en stund för att torka efter promenaden...Och visst är det för äckligt med alla högar som folk lämnar efter sej, för djuren kan ju inte rå för att husse eller matte är lata...Lika äckligt som när man upptäcker att grannens två hundar använder vår ödetomt mellan oss som toalett...
Ha en skön kväll vännen!!
Kram kram

soffie sa...

ååå va fina små krokusar du har, idag när vi var ute å gick fick vi med se vårtecken tyvärr inget roligt massor av hundbajs som inte hundägare hade plockat upp,blä...kramen

Diana sa...

Hästskit stöter jag sällan på, det är bara om jag går utanför stallet. Men det är typ 20 minuters promenad dit så det pallar man ju inte alltför ofta. :)

Susanne sa...

Fyyy va det är äckligt med hundbajs.

Freja sa...

När jag bodde på ett annat ställe gick jag en gångstig till och från mitt jobb och den var som en enda lång hundtoalett, där våren faktiskt stank! Ytterst otrevligt!

Viktkamp sa...

Hatar den där äckliga hundskiten!!! Kram

Afrodite sa...

Hihi! Samma tanke med inlägg...:)
En massa skit dyker upp under snön som bara är så äckligt!

Kram och godmorgon! ♥

Ama de casa sa...

Här har vi ingen snö, men det glöms (inte göms) här på trottoarerna också. I mängder... Hur trist som helst!

Men Anders brukar kolla och varna så jag inte behöver kliva i dom ;-)