Sidor

tisdag 5 februari 2013

Och helgen försvann...

...som en avlöning.

Ibland blir det inte som man planerat;
I lördags satt vi hemma i godan ro, mätta efter en god middag och nått glas vin.
Klockan närmade sig 22.30 och sängen hägrade. Men då plötsligt hände det;
ett sms från en vän som befann sig på en krog, "nära dej": Släng dej i en taxi och kom hit! 

Ja, jo, det vore kul!
Eller, sängen kändes ganska hägrande...
Eller, ska vi fara?!
Fast det kommer ju en dag i morgon också...
Vad skulle jag svara?
Vi ringde några vänner som genast var med på noterna. Klockan 23.00 var vi på plats!



Clabbe, Claes af Geijerstam, var discjockey och han var nog det stora dragplåstret för många.
Du vet han, jausa-jausa-rakt-över-disc-Clabbe.
Men i källaren spelade en trubadur...det var där de flesta var! Ö-viks världsberömda, skäggige, lokale trubadur, som spelade och sjöng. Åh....vilken röst han har....*suck och ler så där lite fånigt*

Och gissa hur roligt jag hade det på en skala mellan 1-10?!
Jag tror jag kände minst hälften av alla som var där och innan kvällen var slut  kände jag  många, många fler.
Jag träffade en massa "gamla" klasskompisar från skoltiden och kunde bara konstatera att tiden  verkligen står stilla...fast nog hade de åldrats lite mer än jag??!!
Nämnde jag att det var 40+? (Bara "gammfolke" m.a.o)

Vi var sist ut från krogen och jag skrattade, dansade, sjöng och pratade konstant hela kvällen/natten.
Innan jag somnade, vid 03-tiden fick jag en bild på min näthinna:



Kroglivet är som en ask choklad (life is like a box of chocolates ) när krogen stänger så är det bara det äckliga, spritfyllda kvar i hörnen, som ingen vill ha...


Men jag har det göttaste hemma:

En helt orörd chokladask!!!

I morgon är en annan dag...


29 kommentarer:

Afrodite sa...

WOW! Vilken underbar läsning! Och vilken kväll! :)

Pigg som en mört och vaknade fräsch som en nyutslagen ros dagen efter...?! ;)

Kram och godmorgon vännen!

Herr Nilssons Fru sa...

Härligt!!
Oplanerade jippo blir alltid allra roligast. Kul, kul.
Kramiz o go tisdag

Maud sa...

hahaha du är så rolig! =) Genast blev jag lite piggare! ha en bra tisdag!

Milla sa...

Låter roligt =D Sustra Mi var också på Clabbe när han var här i byn för ett par helger sen. 40+ där med och party hela natta lång ;)
Kram

Maria sa...

Vilket härligt inlägg om en härlig kväll!

Tack för dina kommentarer och visad omtanke inne hos mig ♥

Diana sa...

Men ojoj, värsta ungdomen ju! Ute till tre är ju verkligen inte illa! Härligt att du hade det skoj!
Jag har en låda Paradis här hemma sen julen, äter inte sånt... kom och hämta om du vill ha. :)

God morgon!

moi sa...

Ha det här inlägget bara sprudlar av glädje!!
Och din liknelse med chokladasken var värd att tänka på!
Den som inte minns Clabbe måste vara under 40+
Kram

Ulf sa...

Vilken tur att ni gick dit. Kul för er och vi hade ju inte fått läsa det här härliga inlägget annars.

Ama de casa sa...

Vad härligt! Improvisationer är inte alls så dumt :-)

Anonym sa...

Häääärligt hörru'...
/Kram

Camilla sa...

Ååå jag ville ju också dit!
Men men...NÅN måste jobba också ;)
Kram!

Krönikören sa...

Hahaha! Vad roligt! Det oplanerade blir som oftast så lyckat. Kan vara värt en söndag med blymössa.

Och så ser jag här hos Diana att du kan få en ask Paradis, så där bara. Mums.

Kram

PS. Vet du att det inte går att kommentera på Blogspot från Ipad? Trist. Jag läser oftare än kommenterar.

znogge sa...

Vilken trevlig och spontan nattramling ;-) Det borde man göra oftare!

Kram

Mita sa...

Men så härligt,ofta så är det väl sängen som hägrar så dags. Men ni kom iväg och fick nytt liv,sånt där kan behövas ibland, att man gör nånting spontant som livar upp..
Ha det gott
Kramar♥

Jane sa...

Vad bra att du hade roligt.
Och det där med chokladasken stämmer precis det. Haha
Snacka om höjdarkväll när man har en oöppnad hemma...
Kramar i massor / Jane

Rigmor sa...

Det är sådana kvällar som blir roligast, oplanerade och improviserade!! Söndagen...den kommer ändå!! Och vem har sagt att man måste vara i full fart då, det är ju faktiskt en vilodag...
Kram kram

Diana sa...

Sv: Det var en baklava! :)

Susanne sa...

Tusen tack för den finaste vinsten.
Kramen

Anonym sa...

Vad härligt! :) På en skala från 1 till 10 gissar jag lätt på 50 ;)
Kram

Krönikören sa...

Testing testing!

Susanne P sa...

Krönikören: funkar fint!

soffie sa...

hihi va roligt ni hade å härligt att göra nåt så där spontant ,det är då det blir roligast :)

Majken sa...

Oftast är de oplanerade festerna de roligaste :-9

Vilken TUR att du hade en egen ask praliner ;-)
KRAM

Susan sa...

Det är ofta det spontana som blir bäst fest!

Kraaaam

ps. Tack för snön förresten!!!! Det kom ett vackert duntäcke i natt :)

Jane sa...

Tittar in igen och ger dig en kram...
Kraaam / Jane

cecce sa...

Haha...vilken kul liknelse:-)

Du gjorde ett bra val!! Man ska ta tillfällena till att roa sig när de kommer!

Kram cecce

Quila o Ronja sa...

Ler stort, åt din härliga, roliga kväll!!! Det är väl dom oförutsedda kvällarna som ofta blir dom bästa?!
Det där med chokladasken.......hm.....jag gillar ju dom där i hörnen!! Också ;-)
Kramar

Miss Juni sa...

Men MAJJ GADD vilken helomvändning?! Vid den tiden har man ju sjunkit så långt ner i soffan, så man knappt vet var man har resten av kroppen!

Men shit så roligt att det blev så bra!
Hi, skrattade för mej själv...rena tonåringsfasonerna ju! Att fara iväg sådär närmre midnatt!
Än finns det hopp! ;)

Kram på dej, galning!

Tess-en helt (o)vanlig morsa/tjej med väldigt speciella barn sa...

Å så härligt d låter! En fantastisk kväll mao!