Sidor

torsdag 25 april 2013

Vårstädning...



...pågår säkert nu hos många av oss. Allt damm, skit och smuts som har legat och gonat in sig under vintern ska nu bort.

Kommer du ihåg att jag skulle testa att göra mitt eget giftfria rengöringsmedel? Om inte finns det att läsa HÄR.
Och nu undrar du säkert om det funkade. Ja, det gjorde det. Och väldigt bra dessutom; det blev blankt, rent och fint efter en dusch av detta medel. Inga fläckar eller ränder som blir kvar när man torkat som man annars blir så irriterad på.
Men......lukten!!!! Den tilltalar mej inte! Hela huset stinker ättika!

Jag får en minnesbild från när jag jag barn och hade vattkoppor...(mamma baddade mej med ättika för att det inte skulle klia)
BLÄ!
Nåja, jag har ju iaf testat men nu återgår jag till mina vanliga medel. Sen om det inte blir lika rent och lämnar irriterande ränder kvar, spelar ingen roll, det doftar åtminstone gott.


20 kommentarer:

Anonym sa...

Aha...det fungerade :)
Ja,den doften kan man ju vara utan hihi
Ha en fortsatt fin dag/Kram Annmi

Herr Nilssons Fru sa...

Nää, jag städar inte, jag ställer mer till de, men sen så:)

Doften är ju minst lika viktig i detta sammanhang med städning som renheten.

Kramiz

Anonym sa...

Ja det glömde jag bort. Måste prova.
Kram! :)

Krönikören sa...

Vilka minnen du drar igång! Jag blev också baddad med ättika - fy och blä.

Jag använder rengöringsmedel från GNLD, helt organiskt, utan fosfater. Och drygt. Det luktar gott!

Lycka till med fejandet, akta ringfingret ;)

Kram

♥ Carina ♥ sa...

Bra men ändå inte alltså. Kan du inte tillsätta lite parfym i ditt medel vetja? ;)
Kram

Quila o Ronja sa...

Om man nu måste städa (som man ju faktiskt måste ibland) Då jäklar ska det lukta gott också ;-)
(Skorpan mår bra, men det här var inget kul alls. Att som djurägare inte bli tagen på allvar är inte ok. Man känner ju på sig när något är fel. Det handlar om en tand, som var tvungen att opereras bort i dag. Dom hade aldrig sett något liknade. Hon har blivit felbehandlad helt enkelt, och det gör mig galen!!! Orkar inte ens skriva om det ikväll. Illa!
Kramar

Majken sa...

Härligt att få städa bort vintern :-)
Men ett väldoftande rengöringsmedel gör ju städningen trevligare :-)
Kram

Ama de casa sa...

Helt rätt - det SKA dofta gott när man har städat!

:-)

Solglittret sa...

Ja nu när vårsolen strålar in med full kraft...avslöjas man ju lite vad gäller renligheten i hemmet... vilket kan leda till städhysteri ...hihih..
Vad fräscht det är ändå med nystädat och sen kunna öppna fönstren på vid gavel och vädra....

Hoppas du får en fin helg vännen
Kram Lollo

Znogge sa...

Då avstår jag nog för doften av ättika klarar jag mig utan.

Ha en fin fredag!
Kram

Afrodite sa...

Jag har faktiskt väntat på din utvärdering! Och har tänkt prova. Men ättikadoft i hela huset...det låter inte alls så vitsigt...:/
Men jag SKA prova! :D Utan ränder låter intressant!

Kram vännen! ♥

fialia sa...

Så det funkade? Men du har rätt, doften e viktig, han jag delar hus med införskaffade en ångmopp!!!!!
Blir väldigt fint men var e doften, så jag går efter o "gammeldagsmoppar" lite lätt så det ska dofta, hahahaha
ha de Fia

Maud sa...

Ja, solen är inte positiv i alla bemärkelser.. man SER ju så bra!

Viktkamp sa...

Avskyr ättikdoft! =P Kram

Mita sa...

Ja nog ska städningen dofta gott också, nu ligger du före mig med städningen.Jag har ju knappt börjat,hehe...
Kramen på dig♥

Freja sa...

Jag har tappat mitt luktsinne, hos mig skulle de alltså funka! Åtminstone för mig...

Afrodite sa...

F5...?! ;)

P & K ♥

Camilla sa...

Ööööö...köpte rengöringsmedel är nog det bästa! Det ska ju luta gott då man har städat!
Kram!

Miss Juni sa...

Usch nä, ättika luktar ju inget vidare!
Mitt favvo är AJAX köksspray. Tycker det luktar såå gott & fräsch!!

moi sa...

Jag kan stå ut med ättiksdoften, en vätska som används flitigt i kolonin. Däremot har jag svårare för själva städjobbet..