Sidor

lördag 27 februari 2010

Syskon-kärlek!


Nu har jag hållit garden uppe sen igår!
Vet inte vad som komma skall.

Som ni alla kanske vet är Camilla & jag två (intensiva) ganska jobbiga, systrar!
Men eftersom jag älskar min syster så himla mycket ska jag (som alltid) vara den snälla, ödmjuka storasyster som jag är.
Inte säga:
-Lyssna på mej, jag har alltid rätt!
Eller:
-Vad var det jag sa!
Eller:
-Kom till mej om du vill ha råd. T eller D, O eller Å i "förstås"... ;)
Eller:
-Jag har alltid rätt!

Nej, det ska jag inte men det är svårt att låta bli.
Det är inte lätt att vara ödmjuk, när man är felfri som jag...

Kram & ja, jag ÄLSKAR (att retas med) MIN SYSTER! Men det är ömsesidigt!
Som ni kanske minns så snodde hon en bukett blommor, mitt framför min näsa en gång...
(se tidigare inlägg)


16 kommentarer:

Rita sa...

Tack för din fina kommentar på min blogg! Vilken fin blogg du har och en fin sida med dina hundar =)
Förstår att du har fullt upp.
Glad att jag hittade hit, återkommer gärna =)
Ha en fortsatt bra helg!

Miruschka sa...

God morgon! Visst känns det skönt att alltid ha rätt, speciellt som du blev lurad på de där blommorna.
Ta det lugnt med snöskottningen, tänk på ryggen!
Ha en härlig lördag/kram

pillan sa...

ja du det där med syskon kärlek ..stämmer väldigt bra , jag är själv lillesyster
och är väl i stort i samma sitts som DIN syster hahaha

men guu vad kul man kan ha ihop

kram för syskon

gunsan sa...

Fanken vad härligt med sann syskonkärlek, själv har jag inga syskon och det har jag varit sur för många gånger, orättvist tycker jag;)

Kramizzzz

Eva sa...

Men hallå, är ni SYSKON? :-o
Det hade jag ingen aning om!

ansepanse sa...

det är ju bara kul att kunna gnabbas så där
läste att ett av dina största intressen är hundar, mitt största är hundar
ha en fin lördag - kramar

Sussi sa...

haha jag tycker eran syskonrivalitet är sååå härlig ;-)

Kramisar

Camillasrum sa...

Ni är bara för härliga, roligt att läsa om era "gnabb". Ha en skön lördag och kram på dig!

Sanna sa...

Jag har också en syster (3 års skillnad) så jag behöver ju inte kommentera något mer nämnvärt....ha ha!

Trevlig lördag önskar jag dig och familjen och hoppas du slipper det här ruggiga vädret vi fått nu!
Kramen!

Sus sa...

Jag har alltid saknat en syster. Jag har försökt kompensera det med annat kvinnfolk men aldrig lyckats fullt ut.
Inte konstigt En Syster ÄR En Syster...eller hur :)

Kraaaaaaaaam

Millan sa...

Härligt.. på med boxarhandskarna ;)
Det finns inget som syskonkärlek.. jag är uppvuxen med 2 bröder.. jag är mittemellan!!

Sv: Jag håller me' ,vill ha honom nära ,hemma hela tiden... men det går ju faktiskt inte.
Han ska fortsätta bli stor och självständig ;)
Jag har alltid sagt : "Ge barnen starka rötter och vingar".... Men usch va jag bävar för den dan när minstingen ska ut i livet, med diab. och allt vad det innebär!!!
Men ,vi får ta en dag i sänder ;)
Börjar med dagen idag....

Håller tummar och tår för MODO ikväll;)

Stor kram
Ps. Hur länge ska hon vara i Malawi?????? :(

Camilla sa...

Du har inte ALLTID rätt.
Jag vet av två fel...nä tre.
1:Jag FICK blommorna av Daniel.
2:Det stavas "förstås" inte "förståts"som du skrev.
3:Det var ett stort FEL av dig att inte ta in mig på Kornsjö då Noice spelade där.
Du se...TRE FEL!!!!
TRE FEL!!!!
Puss på dig!

♥ Carina ♥ sa...

Äldsta syskonet är klok av vishet och vet alltid bäst!! That´s it!!
Fråga inte min lillebror för han säger säkert annat men han förstår inte bättre....
Kram

Lena sa...

Vad härligt det låter med syskonkärlek.
Jag har en storasyster som jag inte har kontakt med. Senast jag pratade med henne var för 7 år sen. Var rädda om varandra.
//Lena

Afrodite sa...

Hahahaha...ni är då för härliga...!!! =)
JA!!! Nr 7 låter Noice...and I like it (precis som Camilla)!!! =)
Kram på dig!

Millan sa...

Sv: Tack goaste söta du... :)
Skönt att veta att du finns!!!
Sonen provade lite lördagsgodis ikväll... bara lite!! Nu blev det kvällsfika och direkt till en kompis på filmkväll :) Värdet låg på 8.0..
Det viktiga för oss nu är att få honom att känna sej trygg med sin kunskap, så att han vet VAD han ska göra OM nåt händer...

Tack så väldigt mycket för din stöttning!!
Varmaste största kramen!!