Sidor

onsdag 24 oktober 2012

Dagen till ära...

...så är dagens text lila!
Såg du det?!
Varför, undrar du säkert.
Jo, för i dag så kommer vår käre (blogg)vän Afrodite till Norrland. Igen, ska jag tillägga.


Hon var här sommaren 2011 och i somras var vi ner en sväng till henne , till Skåneland, 137 mil enkel väg,  och hennes underbara familj och lila är hennes favvofärg. Därav färgvalet av text i dag.

Hoppas att hon känner sig supervarmt välkommen (till kalla, mörka Norrland) även denna gång. (fast när hon var uppe sist var det ljust dygnet runt...)
Trots att jag inte kan vara med att ta emot henne vid flyget idag (ja...inte fysiskt men jag kommer att vara där, på ett eller annat sätt. Förklarar, ev. visar mer i morgon!)

Nu ska jag bara jobba färdigt, hoppa in i duschen och ev. byta till "finkläder" sen så väntar fyra underbara dagar tillsammans med de goaste, goaste vänner och så syster förståts - någonstans mellan Husum och "Stan"!

Så sorry alla goa bloggare om jag inte har kommenterat hos er men jag har läst era bloggar men haft fullt upp att * ävles och fixa inför Skånebrundens återkomst.
 
*ävles = göra sig till, göra sig för, jobba lite extra, anstränga sig.



Som jag längtar.....





19 kommentarer:

Afrodite sa...

Men åh! Fina, goa du! Vilken underbart inlägg! Och tillägnat lilla mig! Och LILA! :D
Jag längtar oxå! ♥ Och så har jag lite resfeber. Faktiskt är jag skitstirrig! Jag har ju inte ens packat!
Du...finkläder? WCT, menar du väl...? ;) Ups, skulle ju inte säga något...;)
Vi ses snart, fina! ♥ Jag ska bara...packa, springa förvirrade rundor, flyga lite, vara lite mer förvirrad, (och INTE göra av med biljett(erna) Hihi!)
KRAAAM! ♥

Herr Nilssons Fru sa...

Härligt - Ni får säkert årets kuligaste dagar, njut:)

Kramiz

Znogge sa...

Önskar er alla ett par fina dagar!

Kram

Afrodite sa...

Ps. Inte behöver du ävles för att lilla jag ska komma! Du HAR ju städat ugnen...;)
P & K

Diana sa...

Jag ser fram emot att se vad ni har hittat på... Nåt säger mig att kära Afrodite kommer mötas av något när hon kliver av flyget. ;)
Ha nu riktigt skoj och blogga massor!

Anonym sa...

Hääääääääääärligt ♥...
Ha dé bäst/Kram

Camilla sa...

Hihihi...jag vet vad du menar! ;)
Vi ses i kväll!
Kram!

♥ Carina ♥ sa...

Vilket fint inlägg!
Vi ses sen :)
Kram

Ama de casa sa...

Åh! Ni kommer att få toppenkul, garanterat!
:-)

PS: Du kommer att vara med på en skylt, va? Vad vann jag? :-D

Quila o Ronja sa...

Vad härligt!!
Önskar er några riktigt sköna dagar tillsammans.
Kram

Martina sa...

Vilken trevlig blogg du har & jättefina vovvar :)

Jag har precis startat upp http://pysselmartan.blogg.se där jag säljer mina handmålade tegelpannor, dop presenter osv.

Skulle bli jättglad om du ville kika in och kanske säga vad du tycker :)

Tack! Mvh// Martina

Sus sa...

Härligt!
Ja, helt enkelt bara HÄRLIGT!!

Kraaaaam

Anonym sa...

Det är ju fantastiskt! Hoppas ni har det riktigt bra!
Kram

Ulf sa...

Det är helt ok om du inte hinner med oss andra bara jag vet att du ävles.
Hoppas ni får riktigt kul dagar tillsammans.

åse sa...

Härligt, önskar er de allra mysigaste och trevligaste dagarna ! Kram

Majken sa...

Önskar er alla ngr riktigt roliga & mysiga dagar tillsammans :-)
Kram

Rigmor sa...

Härligt!! Ha nu en riktigt superduper helg!!
Kram kram

Jane sa...

Underbart!
Hoppas ni får trevligt...
Kramar i massor / Jane

Ingrid sa...

Gläds med er alla!!! Ta väl hand om Afrodite nu (attans dum kommentar för det VET jag ju att ni gör..)
Kram kram