Sidor

lördag 6 februari 2010

Åhhhh, en sån kväll....

Vilken kväll...
Helt fantastiskt...
Jag är helt såld...
Makalöst underhållande...
Och jag såg dem live...
För första gången i mitt liv...
Som jag har längtat...
Här i Ö-vik...
Vilka artister...
Vilken tur att jag gick dit...
Och jag fick autografen av några av dem...*suck*..på min arm...



Ser ni vad det står?
Fredrik Forsberg, Patrik Forslund & P-O!!!
Ja, ni förstår väl att jag har sett PINK HINK!!! (en liten förklaring: det är ett coverband från Ö-vik som jag bara älskar. Alla i stan har hört dem men inte jag. Jag har väntat och längtat att få se/höra dem live och nu...!)
Nu kan även jag stoltsera; Jag har sett dem, äntligen!!!
Fast ska sanningen fram så var det egentligen inte riktiga Pink Hink, för de hade den fantastiska sångerskan med sig: Maria Thelin (Höglund), och då använder de sig av ett annat artistnamn. Men jag menar, om man kan få Pink Hink med Maria så är väl det som grädde på moset!



Maria Thelin(Höglund)








Jaha, ville du höra om Melodifestivalen???
Förlåt, men det här var större än hela Melodifestivals-jippot för mej! (men kanske du har förstått ;) )
Okey, här kommer en liten snabbgenomgång:
Några bra artister.
Jag har tre favoriter:




Ola. en typisk schlager.








Linda Pritchard. En sprakande, lite Turkisk-inspirerad låt.









Anders Ekborg. Pampigt, bombastiskt, lite Tommy Körberg-stuk.





Här kommer några bilder från kvällen:





Nanne Grönvall.










"Greenroom"









Dolph Lundgren var faktiskt underhållande.









Kvällens programledare: Dolph Lundgren, Måns Zelmerlöw & Christine Meltzer.










Nanne Grönvall, Charlotte Perelli & Sonja Aldén underhöll.



Det var en fantastisk kväll med goda vänner men den största behållningen var ju ändå att äntligen få se och höra PINK HINK!

Kram








14 kommentarer:

Millan sa...

En sån tur att du lämnade soffhörnet;)
Jag kan bara tänka mej hur du kände...
Ska bli skoj att få se ikväll hur bra allt var!!!

Ha en god fortsättning på helgen!!

Mia64 sa...

Kul att du hade en superkväll/Kram

pillan sa...

hej igen ..
sån kväll du haft ..riktigt avis är man här kan jag lova ...hoppas lördagskvällen oxå håller måttet..

kramar

Camilla sa...

Åååå,denna natt
En sån underbar natt
Som vi kallar....

Som vi kallar...
Som vi kallar Pink hinks natten.
Jag är såå glad för din skull.
Vill bara påminna dig om att det var jag som fick blommorna av Daniel Lindström ;)
Piss på dig!

Camilla sa...

Dom har jag ju också sett.
Till och med jobbat med en av dom :)
Puss på dig!

Sus sa...

Härligt, förstår jag :) Tvätta dig aldrig, aldrig mer !!
Tatuera in det , vett ja!
Jättefina bilder, känns som att JAG vore där :D

Pusta ut och Kraaaaaaaaam

Diana sa...

Var du på genrep? Gud vad skoj!

Sv: Visst är han go! Tack så mycket!

Sanna sa...

Lyckans ost!

Har lyssnat på låtarna fler ggr nu även om det bara hörs 1 minut och gillar Ekborgs, Olas och Jessicas.

Ska bli spännande ikväll men det finns ju bra artister kvar som ex Alcazar som jag diggar.

Trevlig kväll och vi hörs!
Kramen

Miruschka sa...

Du som hellre skulle ha legat i soffan igår, vilken jäkla tur du kom dig ut genom dörren!
Ha en bra kväll i soffan
Kram

Sussi sa...

Vilken kväll du verkar ha haft. Ett minne för livet :-)

Men jag är lite besviken på första deltävlingen. Så mycket dålig musik. Jag fastnade inte för nån låt :-(
Fast jag kanske är för kinkig???

Kramisar

Carolines hemligheter sa...

Haha, du skriver ofta så underfundiga och roliga inlägg :-) Tror du Pink Hink kommer till Stockholm och spelar snart, blev ju "änna" (ja, jag är från Göteborg...) sugen på att se dem nu :-)

Sov sött, kramar!!!

Moster sa...

jaaa va ä en melodi artist mot pink hink (en bal på slottet)

Mia systeryster sa...

Vilken härlig kväll du verkar ha haft=D Pink hink har jag tyvärr aldrig hört talas om, men de är säkert kanoon=D Kram

Sussi sa...

Pink Hink har jag inte hört talas om nån gång men det kanske inte är så konstigt eftersom jag inte bor där du bor hihi
Förstår att du blev mer nöjd med det bandet än med melodifestivalen. Det var lite blekt..

Kramisar