Sidor

torsdag 25 februari 2010

Ledig idag!


Så var det min lediga torsdag!
Så skönt!
En välbehövd helledig dag.
Och bara -20 grader ute så nu ska vi, jag och hundarna, snart i väg på en långpromenad i skogen. Vi tog oss en regäl sovmorgon medan resten av familjen, de toka, var uppe kl.06.00 för att se hockey!!!! När man kan få sova?!
Jag hade förberett dem på att:
-Jag har ledigt i morgon, nåde er om ni väcker mej!!!De finns de som har gått fri från dråp p.g.a "rådande omständigheter". Det tycker jag att det är om jag skulle bli störd i min skönhetssömn. Jag står inte för mina handlingar om jag blir väckt!

Det har ju nästan inte gått att ha hundarna ute när det har varit närmare -30 grader varje dag...och både jag och Kiara som skulle börja röra oss mer...men idag så ska vi bara ägna oss att ha en lyxdag = ledig vardag!!!

Såg ni mitt inlägg i går om talet 12?
Titta på hur många kommentarer.....är det inte lite kusligt?!

Kram & ta till vara på er dag, för det ska jag!

16 kommentarer:

Camilla sa...

Jag har ju alltid sagt att du är kuslig...men på ett bra sätt.
Och du....jag kommer att anmäla dig och Kiara ;)
Ha en bra dag och kram på dig!

Mia64 sa...

Godmorgon!
önskar dig en skön ledig dag, bara njut av dagen /Kram

Miruschka sa...

Det blir en riktig höjdardag för dig när det gäller vädret, det är ju härligt ute nu.
Tror jag ska ta en sparktur, känns som man måste ut idag när det är så fint.
Hoppas resten av dagen blir bra/kram

Helena Ljunggren sa...

Bara -20? :) Vi har inte så kallt men ändå höll jag på att frysa rompen av mig när jag och hundarna var ute på morgonpromenaden vid 8-snåret :)

Ha en fin ledig torsdag!

Millan sa...

Hm... Var du inte uppe och stöttade Foppa och resten av 3 kronor i morse??? Ajabaja!!
Men Guldet igårkväll var du väl me' på ???
Skulle inte du och Kiara in på ett "nyare" spår... ;)
Jag kan tänka mej att flera kalorier försvunnit framför tvn det senaste dygnet...
Domaren skulle nog haft lite mer att klaga på om vi setts i ringen i söndags ;)
Tur vi va hemma...

Ha en underbar ledig dag!!
Kramen

Afrodite sa...

Hua...jo, det var kusligt...=) Ha en skön ledig dag! =) Kramiz

Sus sa...

Låter som en Toppendag!
Ha det bra i kylan, i skåne är det faktiskt 1,8 plus idag :)

Kraaaaaaaaaaam

Carolines hemligheter sa...

Bara minus 20 grader... Ja, allt är ju relativt :-)

Haha, ja läskigt med 12 kommentarer... Jag lovar att inte skriva ytterligare en så att magiken förstörs ;-)

Kram till dig och hoppas att du har en riktigt härlig ledig torsdag!

♥ Carina ♥ sa...

Ja lite kusligt eller märkligt är det.
Nu har jag surat klart efter hockeyn. Nästan!!
Tänkte bara gå och dra täcket över mig men det fick bli promenad i stället. Underbart väder!!
Kram

Lena sa...

Vad skönt att få vara ledig en dag mitt i veckan.
Men du kanske brukar jobba helger istället?
Hoppas du fick en skön promenad med dina hundar.
//Lena

Mia systeryster sa...

Vi har haft 0 gradigt idag. Vårkänslor=D Det låter kallt med -20 burr!! Läskigt det där med 12 kommentarer, skumt!! Kram

Sanna sa...

Nu blir det 12 inlägg också :))

Sanna...igen! sa...

...alltså i förra inlägget om jag hade postat det rätt. Skönt med sovmorgon och de var väl snälla som hade ljudet på Tv på lägsta nivå också...haha!

Usch så kallt du har det och jag fryser bara jag läser om det!
Kramelikram och suss gott!

Mita sa...

Usch så kallt ni har.Ja du lite lustigt med 12 kommentarer,kan det vara ödet?
Passar på och säger gonatt när jag ändå är här,
Kramen!

Diana sa...

"Bara" -20 då är man bra härdad! Jösses.

Sv: Maten blev en jätte besvikelse, aldrig mer det stället! :(

MammaTessan sa...

Vill du synas mer med din blogg?
Just nu har jag en tävling på min blogg där du kan synas med en bildlänk i en vecka. Läs mer på http://tjn.blogg.se/2010/february/tavling-for-dig-med-blogg.html