Sidor

onsdag 19 juli 2023

SOMMARMAT...

= grillat! Eller HUR? När det är sommar SKA man grilla, så fort vädret tillåter.

Idag tyckte vi att vädret tillät återigen en sommar grillning. Solen sken, vädret var fint men när vi precis skulle börja grilla öppnade sig himmelen och ett spöregn tog vid. Och det fortsatte och fortsatte. Tog aldrig slut.


Köttet låg i marinad, salladen var hackad, potatisen var skuren, så där fint med en räfflad kniv.  Jag började bli hangry, riktigt jävla arg/hungrig. Klockan närmade sig 19:00. Mr C vägrade att grilla när det regnar. Jag MÅSTE äta innan 19:00 annars blir jag stortokig!

Vad skulle jag göra? Det var bara att ta på sig en jacka och ut och grilla själv.


Sagt och gjort; grillningen fixade jag i regnet, potatisen blev så där fin, exakt stekt, salladen var fräsch. Vi fick till en härlig sommar-grillmiddag med solen i ögonen. Jo, du må tro att solen tittade fram PRECIS när middagen serverades. 

                                            

                                                                  Ödets ironi!

                                                             Kul att du tittade in!

4 kommentarer:

Violacornuta sa...

Ödets ironi de luxe!
Been there, done that! Mååånga gånger! 😄
Men har man bestämt sig för att grilla så har man. Då finns det inget dåligt väder. Bra jobbat! 💪
Grillat ÄR godast! 🥰
Och den där tallriken (eller dess innehåll snarare 😆) veeet jag är gott!
Fortsatt god kväll! 💜

Znogge sa...

Kvinnor kan och skam den som ger sig blir min slutsats av det här :D

Thomas H sa...

Bra jobbat susanne, MR. C är gjord av socker!

Thomas H sa...

Bra jobbat Susanne.