Sidor

måndag 24 juli 2023

En gräsänkamiddag...

 ...kan bestå av mycket gott men om man som jag idag, hade bestämt mig för att putsa fönsterna i glasrummet (den inglasade altanen) och städa eller rättare sagt röja där, så tappade jag tid och rum! På förmiddagen började jag att putsa fönsterna utvändigt mellan regnskurarna. När det började att hällregna så tog jag insidan på dem. Så kan det gå om man inte kolla vädret innan man bestämmer sig för vad man ska göra under dagen.

Jag höll på HELA dagen. (förutom den obligatoriska tuppluren, mellan 14:00 och 16:00.) 


Jo, just det; gräsänkamiddagen; den bestod av varma mackor! Det är en underskattad, uppskattad, god middagsrätt när man har fullt upp med att göra annat och inte ha någon annan att ta hänsyn till.

Vad har du på dina varma mackor?

Jag hade skinkost på tub, kokt skinka och ost. Sen strösslade jag på lite örtkryddor från trädgården.


Kul att du tittade in!

2 kommentarer:

Violacornuta sa...

Ohhhh du...våra variationer på varmamackor är...knasiga...😳
Ok...vita bönor med bacon (Luddes favorit)...rökt skinka med ananas...champinjonstuvning med ost...and so on.
Puss po di! 💋

znogge sa...

Det är inte så ofta vi gör varma mackor men då blir det med tomatpuré, skinka, svamp, tomat och os.