Sidor

lördag 6 september 2014

Det där med parfymer och annat "luktegott"...



...har jag väldigt svårt för. Ja, inte det som luktar gott men att hitta något som luktar gott på mej.
Mina vänner hittar alltid parfymer och dy. De köper nya dofter i parti och minut, både på nätet men även i affärer. Och misstolka mej rätt; DE doftar gott men när jag testar samma dofter som de bär så luktar jag inte alls som de...

Förra sommarn testade jag något nytt. En bloggvän, Lotta, som har bloggen "Mitt (eko) liv" skickade mej några prover på lite "luktegott" som hon gjort själv. En fastnade jag för på en gång och det provet tog slut ganska så snabbt. Jag tänkte att jag skulle beställa en flaska från henne men det föll liksom i glömska ända till i somras.
Då var vi ner till Skåne och Lotta kom till vår bloggträff och genast när jag kramade om henne så utbrast jag:
-Gud vad du luktar gott!!!!
Kan du gissa vilket "luktegott" hon hade på sig? Jo, just den doften som jag hade fastnat för.

Men nu, NU har jag beställt och fått hem en egen flaska med väldoft. Så nu går jag omkring och doftar så där ljuvligt gott också.





11 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm...Känner riktigt den ljuvliga doften hihi...
ha en underbar Lördag/Kram

Ama de casa sa...

Perfekt att hitta den rätta doften! Jag letar fortfarande... Fast inte så frekvent :-)

PS: Ta receptet på doften nästa gång... ;-)

znogge sa...

Så härligt när man hittar rätt doft. Med tanke på min migräns så håller jag mig till en och samma doft. Lugnast så...

Kram

moi sa...

Jag har samma problem. Doften försvinner innan jag har hunnit lämna lägenheten.
Det finns en enda som funkar och tom jag börjar tröttna på den, efter 30 år....
Kram

mariaikos sa...

Det ser spännande ut med den väldoften.
Jag har en vaniljparfym som jag gillar. Dottern har massor, olika sorter, jag förstår mig inte på det samlandet av parfymer.
Ha en fin kväll.
Kram ♥

Decdia sa...

Det är verkligen inte lätt med parfymer. Jag älskar dem men de "fastnar" liksom inte på mig. Men jag köper ändå på mig en del och sprayar ner mig. :)

Susan sa...

Visst ÄR det skitsvårt att välja rätt doft. Oftast provar man ju så många att man blir helt yr och bedövad.

Grattis till att du hittat din!!

Kraaaam

Ingrid sa...

Ja, det gäller att hitta rätt bland alla dofter. Jag har svårt för starka syntetiska, vill ha mjuka blommiga eller hur man ska säga.

Freja sa...

Jag har flera dofter jag passar i och tycker om, men en av våra katter är parfymallergiker, så just nu är hela familjen och huset parfymfri...

Rigmor sa...

Men nu blir jag ju lite nyfiken...får allt kolla in vad Lotta har för något! Jag har lite svårt att hitta något som passar mej tycker jag, det får inte vara för mycket och tungt, men ändå ska det liksom anas...Sen är väl jag inte storkonsument av skönhetsprodukter, här ute bland älgar och grävlingar är det inte så många som bryr sej...och på jobbet får vi inte dofta alls. Fast det gör vi ändå efter en dags arbete...
Ha det gott!!
Kram kram

Rigmor sa...

Men nu blir jag ju lite nyfiken...får allt kolla in vad Lotta har för något! Jag har lite svårt att hitta något som passar mej tycker jag, det får inte vara för mycket och tungt, men ändå ska det liksom anas...Sen är väl jag inte storkonsument av skönhetsprodukter, här ute bland älgar och grävlingar är det inte så många som bryr sej...och på jobbet får vi inte dofta alls. Fast det gör vi ändå efter en dags arbete...
Ha det gott!!
Kram kram