Sidor

söndag 7 september 2014

Denna sommaren har verkligen burit frukt...

...bokstavligt talat (iaf i trädgården...) äppelträden är pinfulla med äpplen, örterna i örtträdgården är översållad med örter, jordgubbslandet har aldrig gett så mycket jordgubbar som i år men jag kan tycka att i växthuset så är det lite magert. Det blev inte så många tomater som jag trodde...Vad kan det bero på?
Ingen aning.
Kan det bero på värmen?
Har jag vattnat för lite?
Har de inte fått den näring de behövt?

Nu kan jag avslöja att jag fått svaret! En morgon, när jag släppt ut hundarna så hade jag tappat en. Jag ropade men fick ingen respons...


Vem fattades?  Kom, kom, kom, alla tjejerna.....

Diva?! VAD gör du i växthuset?

Satsiken...Såg matte mej? Jag smyger ut, bara så där som jag kan! Och INGET har jag i munnen...

Mellan tuggorna: jag har ingen aning om *tugg, tugg* vad du menar, matte! Vadå? Den där röda "kulan" som ligger mellan mina framfötter *tugg, tugg* har jag inte en aning om vad det är! Och det jag har i munnen *tugg, tugg* vet jag inte alls hur den hamnat där...

Som sagt, trädgården har iaf burit frukt...lite sorgsen är jag nog att det inte blev mer än så...



9 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi Sötaste Divan då <3 ...
/Nospuss

Rigmor sa...

Hahahaha...ibland ingår tjuven i familjen!! Så sött...Ja det är väl både nyttigt och ofarligt med tomater för hundar, värre var det här när Zambo slukade alla druvor han kom åt på vinstocken. Stocken är nu ett minne blott och inget hände, tack och lov. Annars har det varit ett bra tomatår, bara så du vet...
Kram kram

MARIA I KOS sa...

Vilken gullig tomat-tjuv ;)
När vi köpte vår stuga sa säljaren att det fanns ett äppelträd på gården. Ååååå.....tänkte jag, härligt!
När vi var och tittade kollade jag mig omkring och såg inget äppelträd, frågade var det fanns.
Där sa hon och pekade på en liten pinne. Haha....det lilla trädet hade inte orkat bära ett enda äpple och inte har det blivit större nu heller.
Men jag har fattat att man tydligen måste ha två träd nära varandra för att det ska bli frukt.
Kram ♥

moi sa...

Ha, ha tänk vilken lycka för Diva när hon upptäckte godsakerna!
Testa gurkor nästa år ;)
Vi en gång en hund som grävde upp alla potatis som vi satte. Det blev väldigt liten skörd. :D
Kram

znogge sa...

Men vilken söt tomattjuv :-) Då får man ha överseende!

Susan sa...

Ha haaa...nu blir det tomat till middag för henne i fortsättningen :)

Kraaam

Susan sa...

Ha haaa...nu blir det tomat till middag för henne i fortsättningen :)

Kraaam

Freja sa...

Hahaha, vilken sötnos! Och solvarma tomater är ju sjukt gott så jag förstår henne!

Majken sa...

En tomattjuv :-P
Nåja jag tror det är bra för Diva med lite grönsaker :-D

Kram