Sidor

söndag 2 augusti 2009

Vem längtar inte till solen...





Ja, nu är det väl slut på sommaren. Vi har gått in i augusti månad nu, det kan bli fina dagar än men inte som högsommaren...Vem längtar inte till solen...Jag fick en "flashback" i går när vi åt middag: Peneng Gai, en thairätt som vi åt nästan dagligen när vi var i thailand!!!(& till efterrätt friterad bana och vaniljglass...) Åh, vad jag minns tillbaka...suck...Vet ni om att nästan all thaimat innehåller kokosmjölk, röd currypasta och fisksås?! Ändå så smakar all mat olika men VÄLDIGT GOTT!!!
Fast nu börjar det...allt samlande som kan bli när man är ute i skogen. Åtminstone för mej! Dagens skörd blev två "Kalle Johansson" och 3,5 liter hallon! (kantarellerna är på tillväxt...)Jag kan bara inte låta bli att plocka hem detta! Just nu så kan jag inte känna att jag längtar bort till varmare breddgrader för nu är det fullt upp med att ta tillvara på allting som man släpar hem från skogen!!! Och än finns det mycket, mycket, mycket mer att hämta hem!

3 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Åh vad jag tycker du är duktig som tar tillvara så mycket från skogen. Jag är lite lat på den fronten. Jag plockar lite hjortron och blåbär ibland (ganska sällan)
Mvg till dig <3

Susanne P sa...

Sv: Det handlar nog mer om snålhet än om att vara duktig...var ju en "uteliggare" i mitt förra liv...

Camilla sa...

Mmmmmums för Thai mat.