Sidor

onsdag 19 augusti 2009

Att göra någon glad...




Vad underbart det är att kunna göra någon glad...om man gör två stycken glada, då blir det dubbelt så härligt, eller? Och ni vet väl att "skadeglädjen är den enda sanna glädjen"!
Jag ska ta det från början:

Vi skulle vara på en skola här i stan för en information inför det kommande arbetsåret. Tio minuter innan det började var det någon som sade i mikrofonen:
-Ni som parkerat på skolgården måste flytta era bilar OMEDELBART annars så åker ni på PARKERINGSBÖTER!!!Och lydig som man är (och inte ville JAG få böter!!!) så knallade jag och några till för att flytta våra bilar.

Men var i hela friden skulle vi hitta en parkering??? Stan var överfylld med parkerade bilar!!! Till slut så hittade vi några (i vårt tycke) bra parkeringsställen. Noga läste vi på skyltarna och tolkade att det skulle gå bra att stå där någon timme. En av oss ställde sig på parkeringen men jag tänkte:
-Om det nu inte är tillåtet att stå här så är det bättre att stå bredvid, på gräset! Ha, inte då! Lapp-Lisa hade varit där och lappat; 400:- fattigare!!!!! För 45 minuter!? Min arbetskolega fick bara 250:- i böter!

När grabben & "gubben" kom hem så stod jag och hängde tvätt. Grabben kom ut till mej och såg så himla pillemarisk ut: (det kan betyda två saker; han har gjort någonting eller kommer att göra någonting dumt...)
-Vad är det? Vad har du gjort? frågande jag förtvivlat.
-JAG har inte gjort någonting! Men vad har DU gjort? svarade han lite skadeglad.

Då kom jag ihåg bot-lappen som jag gömt (och glömt) i "räknelådan", under några räkningar...
Kan ni gissa vilka gliringar jag fick vid middagen. Jag har aldrig sett & hört två så nöjda grabbar i hela mitt liv!
Men det bjuder jag på!

4 kommentarer:

Camilla sa...

400 kronor????
Tänk vad mycket fint du kunde ha köpt för dom pengarna!!!

♥ Carina ♥ sa...

Skade glädjen är den enda sanna glädjen. Usch för det uttrycket. Hemskt tycker jag. Men det var väl inte så illa menat kan jag tro men bju´ dom på vatten och bröd vetja :)
Onödigt!! måste jag hålla med om. Grämes var ordet!
Kram

Kicki sa...

Det fanns en gång när jag prenumererade på p-böter, men det var länge sen nu. Det är skit att få!

Douglas Söderlind sa...

Jag säger bara det....tjejer!