Sidor

torsdag 17 maj 2012

Kortvecka?

Många talar om att den här veckan är kortvecka. Pyttsan, säger jag! Den är ju precis som andra veckor för jag har ledig dag på torsdagar men på något underligt vis så inföll sig en fredagskänsla i går kväll...
Och jag var bara tvungen att göra något gott i matväg. Inte kunde man väl äta en vanlig vardagsmiddag när man hade fredagskänslan i kroppen?!
Jag hade inte varit på affären och inte planerat något speciellt men jag gjorde en djupdykning i både kylen och frysen. Hittade en massa "kallpärer", smör och vitlök i kylen, lövbiff i frysen:

Stekt potatis, lövbiff & vitlökssmör.

Försvinnande gott.

Helt OK på en vanlig onsdagkväll.


11 kommentarer:

Milla sa...

Jobbar du inom barnomsorgen.(Mitt fd yrkesval). har du inte klämdag på fredag ens?
God mat och guu vad det var länge sedan jag åt lövbiff. Ska skrivas upp på inköpslistan genast.
Ha en skön ledig torsdag och så en skön helg! Kram

Anonym sa...

Riktigt gottit...
/Kram pårej!

fialia sa...

Samma känsla här, de blev grillat lamm o potatisgratäng me gott vin till.
ha de Fia

Miruschka sa...

Igår åt vi inget speciellt, men idag blir det ugnsrostad potatis, morötter, rödlök och till det stekt fläskfilé. Inte helt fel en vanlig sketen torsdag;)
Kram♥

Znogge sa...

Klart godkänt skulle jag vilja säga :D

Diana sa...

Man måste piffa till vardagshelgerna lite. Det vi fick se såg smarrigt ut. :)

Afrodite sa...

Sv: Ja, va faen...en liten, liten kommentar kan jag väl plita ner då...=)
Jamen shit...din djupdykning gav ju frukt!!! Och inte så dålig heller...=)
Även min måltid igår var försvinnande go! (Roligt att vi just använt exakt samma uttryck!)
Kram på dig älskade vän! ♥

cecce sa...

Man ska firas vad som firas kan:-)

Kramar!

Majken sa...

Klart du måste fira "fredag" igår... Idag är det ju söndag.. ja eller dagne är ju slut.. GOD MAT!!!

ha en godnatt!
Kram

Semester & Mat sa...

Ja det är något alldeles speciellt med den där fredagskänslan.
Såg gott ut :)

Quila o Ronja sa...

Det såg inte dumt ut, det där!!! Mums!
Håller med dig, att det kändes som fredag igår. Det bästa av allt, det ÄR fredag i dag ;-)
Tack, vi ska göra vårt bästa i tävlingen ;-)Svårt!
(Vill du dela länken till tävlingen som Ronja är med i igen? Dom började om från noll, pga att några idioter fuskat :-( Så himla dåligt! Vore så kul om hon kom med. Tack ;-))
He en skön helg
Kram "Namne"