Sidor

tisdag 29 maj 2012

Bondepraktikan, skrönor & myter Del 1.



Urban, Vilhelmina, Blenda så skola sommaren lända.

Så lyder det i Bondepraktikan och jag vill tro att detta stämmer.
Urban talar om hur vädret i  juni kommer att bli.
Vilhelmina talar om hur vädret i juli kommer att bli.
Blenda talar om hur vädret i augusti kommer att bli.

Jag ska göra en liten analys:
Fredagen den 25/5 2012, på Urbandagen, var vädret skitvarmt och soligt.
Lördagen den 26/5 2012, på Vilhelminadagen, var vädret jättevarmt och soligt.
Söndagen den 27/5 2012, på Blendadagen, var vädret mycket varmt och soligt.

Törs vi tro på en repris av ännu en kanonsommar?!
Jag får återknyta till detta inlägg efter semestern....

24 kommentarer:

Milla sa...

Ja,och igår vände kossorna ändorna mot det antågande ovädret och tro på fan...den skrönan stämmer minsann :)
Håller tummarna för att sommaren bjuder på sol & värme. Kram

Majken sa...

Jag skulle vilja höra skillnaden på skitvarmt, jättevarmt & mycket varmt... Bara så jag förstår nyanserna för kommande månader... ;-)

Jag håller tummarna att du har rätt!
Kram

Camilla sa...

Vi får bara hoppas att det kommer att stämma.
Själv gick jag ju miste om den här fina helgen. Stackars Askungen. Hela dan får hon arbeta... ;)
Kram!

Hanna aka Lilla My sa...

Åh, samma här :). Hoppas, hoppas!

Diana sa...

Vi får hoppas att det stämmer för vi hade riktigt toppenväder då med, ja fram tills idag har vädret faktiskt varit super!

Anonym sa...

Hihi Detta har jag aldrig hört...
/Kram från mig i ☼

♥ Carina ♥ sa...

Tycker inte att det brukar stämma det där men i år hoppas jag verkligen att det gör det :)
Kram

Carina Sjölund sa...

Hoppas dom har rätt :)
För någe vidare varm är det inte idag :(
Kramen rara du♥

Ama de casa sa...

Såklart det stämmer - grattis!
:-)

Rigmor sa...

Det var många olika definitioner på varmt...men jag har ju en man som heter Urban så jag kör på skitvarmt hela sommaren!! Sen har jag någon att skylla på om han inte höll sitt löfte den 25:e...!!
Kram kram

Semester & Mat sa...

Låter bra det där tycker ja :)

Mita sa...

Det där låter kanon tycker jag, så hoppas det stämmer in nu och att man kan lita på bondepraktikan,hehe...
Kramen♥

RackarTuss sa...

ÅH - som jag hoppas att du får rätt!!!

~~Sara~~ sa...

Hoppas på bondepraktikan...iaf över min semester sen kan det bli lite hur som ;)

Kram

Sus sa...

Visst satsar vi på att det stämmer även här nere i södern ;)

Kraaaam

Diana sa...

Sv: Hade det inte varit för att det var en matklassiker jag verkligen ville smaka så hade jag aldrig stoppat något så grått i munnen. Haha! Men nu gjorde jag det och det ångrar jag inte. :)

ansepanse sa...

jag tror på bondepraktikan :) jag vill i allafall tro på den
kramar

soffie sa...

hoppas verkligen att det blir så:) brr hos mej var det kallt idag men solen tittade farm så det blev iallafall 13grader!kramen

Unknown sa...

Oj, vilken toppensommar vi kommer få då, 28 grader och sol, hela sommaren! Låter hur bra som helst!

Jag lyssnar på en väldigt spännande ljudbok just nu ;-)

Kram

Anonym sa...

Åh, jag hoppas att du har rätt!
Hos mig var det högsommarvarmt på Mors dag den 27 maj.
Hur som helst önskar jag dig en fin resterande vecka. Kram

Quila o Ronja sa...

Spännande!!!
Blev lite orolig att sommaren redan var slut!!! Värmen är som bortblåst här :-( Men, då vet jag, den kommer kanske tillbaka? I alla fall hos dig ;-)
Kram

Paulahelenas sa...

Hoppas verkligen på bondepraktiken:)

Kram

Krönikören sa...

Jag tycker också att det brukar stämma ganska bra. Vi hade också jättefint väder de dagarna!

Törs man hoppas på mera tur?

Team Nelson / Ordringen. sa...

Det enda som inte står i bondepraktikan är vad SMHI säger om vädret. Fan vet om jag inte tror mer på Urban.