Sidor

onsdag 30 maj 2012

Bondepraktikan, skrönor och myter Del 2


När man var liten fick man alltid höra att man skulle vänta en timme med att simma och bada efter man ätit. Annars så kunde man få kramp och drunkna. Det är en ren myt! Det har jag förstått nu som vuxen.
Så sades det bara för att alla mammor (och pappor) blev så trötta efter de ätit så de ville ta sig en tupplur i solen och hade ingen större lust med att passa sina barn i vattnet.
Behöver jag säga att jag har använt mej flitigt av denna myt till mina barn...?



18 kommentarer:

Milla sa...

Den gamla dängan funkar alltid !))
Kram

Paulahelenas sa...

Hihi, även jag gör det ;)

HA en fin dag fastän det är lite kyligare i luften...

kram

Herr Nilssons Fru sa...

Haha, ja en del gamla myter är bra att ha o går i generationer även om de inte är sanna:)

Kramiz

♥ Carina ♥ sa...

Man får fyrkantiga ögon av för mycket tv-tittande tar väl ändå priset. Däremot att man får bra syn av morötter har jag sagt till mina barn. Det är tydligen också en myt. Fast det undrar jag?... vem har sett en kanin med glasögon??
Godmorgon!

RackarTuss sa...

Använder den än ;)

Krönikören sa...

Det här inlägget har jag INTE läst!!!

Mita sa...

Nu får man använda den myten på barnbarnen,fast dom är inte så lättköpta utan frågar hela tiden varföööör?? Om allting, snacka om att det gäller och ha bra svar på mycket,hehe...
Kramiz♥

Anonym sa...

Aha...........DET visste inte jag hihi....
/Kram från mig i Sommar ☼

Ama de casa sa...

VAA??? Får man inte kramp? Oj vad mycket jag har svettats i onödan... ;-)

Majken sa...

Det är en BRA myt tycker jag :-)

Ha en fin dag!
Kram

Diana sa...

Hehe, det är snarare bra att äta (måttfullt) innan simning får då har man mer energi. :)

Carina Sjölund sa...

Jag tror faktiskt att det kan vara så! Så brukar jag i alla fall säga, då slipper jag bada *L*
Kramen på dig♥

Tinezza sa...

Dom där myterna funkar alltid ;)

Znogge sa...

Även här har den förekommit men inte numera. Inte ens när det gäller min systerdotter. Bluff är bluff ;-)

Kram

Sus sa...

Jag var nog så lättlurad så att jag småtrodde på det. Allt blod till matsmältningen och inget till bena - liksom ;)

Kraaaam

soffie sa...

fniss det har jag med alltid fått höra å har fortsatt att sagt det till mina barn:) kramen

Petra sa...

Vissa myter är bra att komma ihåg ;)

Kram

Quila o Ronja sa...

Den har fungerat jättebra!!! Men, vi behöver väl inte tala om för våra barn, att vi lurat dom? ;-)
Kramar