Sidor

lördag 12 maj 2012

Jag har åkt på en....

...jobbig förkylning. Är det inte typiskt?
Snorig och ont i halsen men ibland så måste man ta sig i kragen och göra saker ändå...
Som i går, fredag, då skulle jag och mina hundkamrater träffas för att föna, trimma och piffa lite inför stundande utställning.
Och när man får göra roliga saker som man gillar, då går det riktigt bra och man hittar liksom den där sista gnuttan ork som behövs för att man ska orka.
Efter hundfixningen så blev vi bjudna på en fantastisk god middag som bestod av hemmagjorda, grillade hamburgare med en massa goda tillbehör.


Och trevligt sällskap hade vid till bordet, Morberg him self. Ja, nu var han inte själv närvarande men dock hans rosévin...

Men eftersom kvällen gick så blev jag mer och mer täppt i näsan och var nära på att få panik. För är det någonting jag inte klarar av så är det när näsan blir helt igentäppt och man inte kan andas. Men räddningen var nära! Jag blev bjuden på en redig Whiskey. Den skulle, enligt min kamrat, hjälpa mot nästäppan. Men den skulle visst inte inandas...


Och när jag sedan fick klart för mej att jag skulle DRICKA den så blev jag genast mycket piggare och gladare.
Nu vet jag inte om förkylningen blev så mycket bättre men jag glömde bort den för ett tag iaf. 




19 kommentarer:

Camilla sa...

Och idag mår du? ;)
Kram!

Znogge sa...

Jag avskyr också den känslan och har alltid näsdroppar till hands! Hoppas du känner dig bättre nu.

Kram

Anonym sa...

Hihi....
Hoppas du mår Ok nu/Kram

Ama de casa sa...

Hoppas du mår bättre nu. Ja, inte bättre än på den sista bilden för det ska va måtta med allt ;-)

Huvudet känns bra idag, eller? :-)

Petra sa...

Hoppas Whiskeyn satte sej där den skulle då ;)

Kram

Miruschka sa...

Nä det där med whisky får vara för mig, jag tar nog hellre en nästäppa;)
Hoppas du mår bättre idag!
Kram♥

Maud sa...

Per Morberg livs levande hade nog rensat bort den värst förkylningen!

Pillans sa...

hej där

jag har problem , vilken mall använder du för att få till din sida , med headen och flikarna där under

HJÄLP

kram & ha en skön lördagskväll

cecce sa...

Haha!! Whiskey är den bästa medicinen!

Krya på dig!

Kramar

Krönikören sa...

Usch ja, inte roligt. Men lite roligare med whiskey. Tills dan efter ;)

Milla sa...

Bättre idag? Eller känns huvet tjockt idag istället, hihi. Kram

ansepanse sa...

hoppas att du kan glömma bort förkylningen även idag :)
kramar

Herr Nilssons Fru sa...

De brukar säga att Whisky inte hjälper mog basilusker men att de är roligare att ha dom:) så tar väl alkohol bort de mesta "en stund" till och med rynkor, ja de e sant jag har sett de själv i spegeln när jag druckit, jag var mycket vackrare då, smartare också förresten:)

Krya på dig nu, så du slipper dricka Whisky för många dagar, de e kanske inte så hälsosamt:)

Kramiz

Majken sa...

Hoppas du kunnat "bota" förkylningen hela helgen ;-)

Krya på dig!
Kram

soffie sa...

men usch va jobbigt med en förkylning, krya på dej nu!kramen

Lena sa...

Hihi vilket hälsotips ;)

Semester & Mat sa...

Whiskey är bra grejer det ;)

RackarTuss sa...

*skratt* Goa du :)

Carina Sjölund sa...

Hoppas du känner dig kry i dag.
Härligt att du har en kort vecka :)
Kramen på dig♥