Sidor

tisdag 8 maj 2012

Ibland så...

...kommer man på brillianta idéer.

Igår förberedde jag pannkakssmeten som skulle användas idag. Men upptäckte att det inte fanns plats i kylen för en stor bunke.
Vad sjutton skulle jag göra?
Smeten kunde ju inte stå framme hela natten!
Jag funderade och funderade...jag tänkte:
-Man skulle ha haft en förpackning som gick att stänga så jag kunde förvara den liggandes i kylen...
Och plötsligt kom jag på: Jag hällde pannkakssmeten  i den tomma mjölkförpackningen!



Hur smart var inte det?! Det gick lätt och smidigt att förvara den i kylen och framför allt, det var bara att hälla ur den när jag skulle börja grädda pannkakorna. Och nu är de gräddade, utan det minsta söl.




25 kommentarer:

fialia sa...

Där fick du till de, smart!
ha de Fia

Diana sa...

Smart! Synd att det redan finns pannkakssmet på tetra annars hade du fått ta patent på din idé. :)
God morgon!

Miruschka sa...

Men gud så smart du är männisch;)!!
Det ska jag ha i åtanke nästa gång, perfekt att kunna hälla utan att söla!
Kram♥

Osloskånskan sa...

Mycket smart. Så gjorde jag med våffelsmet när sonen spelade fotboll, och vi hade ansvar för kaffe o våffla.

Unknown sa...

Så smart!! Det ska vi använda oss av nästa gång. Nu har vi inte skruvkorkar på våra mjölkpaket här men bara denna enkelhet vid upphällning av smet i pannan är ju fantastisk! :-)

Kram

Ama de casa sa...

Jösses så klokt! Ta patent vettja!
:-)

Milla sa...

Ta patent för guds skull! Ja inte på mjölkförpackningen men för en "pannkaks kanna"!! Jag menar det. Innan någon annan snor idén. Kram

Majken sa...

Vad DU ÄR SMART!!! :-)

har du sett den färdiga pannkakssmeten man kan köpa? Jag har inte köpt, never.. den är i en "bib" påse med skruvkork :-) De kanske borde utveckla den till tetrapack istället :-)

Ha en fin dag!
Kram

Stolpås Gård sa...

Det var högst smart ide! Något att härma ;)
Önskar en fin dag.
Kram Sussi på Stolpås

Hanna aka Lilla My sa...

Smart tänkt och vilken miljövänlig lösning sen :)

Anonym sa...

Meeen...Såå Smart idé :)
Ha en underbar dag/Kram

Carina Sjölund sa...

Vad uppfinningsrik du är :)
Det finns många smarta ideer med dessa nya paket!
Kramen på dig♥

RackarTuss sa...

Så smart!
Ska försöka komma ihåg att sno den ideen!

soffie sa...

men va smart får jag dela med mej av ditt tips i min kategori veckans tips!? det där ska jag pröva för jag tycker det alltid blir sånt kladd då jag steker pannkakor:) kramen

Sussi sa...

Så himla smart! Skönt att slippa spill vilket man annars alltid råkar ut för när man ska få i det i stekpannan..

Kramisar

Maud sa...

Du är allt en riktig husmor! =)

Mita sa...

Man lär sig en hel del här på bloggen,hehe...vilken smart idé..
Ja nog är våren senare i år,och när det var så varmt i slutet på Mars så trodde man det skulle bli en lång härlig vår.Att man aldrig lär sig,haa...
Kram vännen**

Diana sa...

Sv: Aha, du postade för snabbt.... jag som trodde att du gått och blivit kort i tonen. ;)

MARIA I KOS sa...

Smart idé!
Gott med plättar .
Kram ♥

Herr Nilssons Fru sa...

Smart!! Pannkakor - de e så gott, men jag är så dålig på att göra dom. Så jag brukar sätta gubben på de han lyckas alltid:)

Kanske jag skulle ta o göra smeten innan som du gjort - blir de bättre de?? eller ville du bara spara tid..

Kramiz

Znogge sa...

Ursmart! Mjölkförpackningar är väldigt bra till mycket...

Kram

dianasdrommar sa...

Hihi, du är smart du ;) kram Diana

Anonym sa...

Smart idé som jag utan tvekan kommer att adoptera! Tack!

Maria sa...

Smart! Jag snor den rätt av ;)

Doris sa...

Det var en bra idé !
Ha en bra helg, kram.