Sidor

torsdag 24 maj 2012

"Dottern is ...

...in the house!"



Nu har jag fått hem dottern som varit i Afrika i nästan tre veckor.
Oj, som jag har längtat efter henne. Och oj så fort det går att börja tjata igen. Men det är ju en mammas lott i livet, att tjata!
Hon berättade att de har haft en otrolig, oförglömlig resa. Det har varit på safari och sett på vilda djur, till Victoriafallet där några hoppade  Bungee Jump och en massa andra ställen. Hon hade mycket att berätta...

Det enda jag hade sagt ifrån var att hon INTE på några som helst villkor skulle hoppa Bungee Jump. Och vid alla tillfällen jag talat med henne i telefonen så frågade jag om hon hoppat.
-Nä, det fanns inte tid till det...
Så jag har känt mej ganska lugn.

Igår kväll när hon plockade upp allt hon köpt hem så fanns där bl.a en video från Victoriafallet. Hon ville visa oss hur fint det var där...Ja, ok, det skulle vara kul att få se tänkte vi och satte oss tillrätta:


Jo, det ÄR DOTTERN som hoppar!!!!!
Men hon är förlåten, hon sa ju faktiskt "förlåt mamma" på filmen...efter 49 sekunder.







20 kommentarer:

Miruschka sa...

Ja vad säger man...dagens ungdomar de törs de;) Jisses, det "ba hire" när hon hoppade!!
Kram♥

Camilla sa...

Fy fan,säger jag bara!!!!
Jag menar...fy fan vad bra att hon sa: -Förlåt mamma, på svenska först. Så du förstod vad hon sa, menar jag ;)
Kram!

Sus sa...

Åhhh...dessa underbara barn!
Så gjorde min son med en tatuering för några år sedan :)

Kraaam

Anonym sa...

Ååååå...Afrika...Längtar tbx dit ♥
Hihi Oj sicket hopp/Kram

♥ Carina ♥ sa...

Men herregud!! Tur att du inget visste!
Lyckliga dig som fått hem henne. Nu har jag mitt kvar. Min gumma far ju till Afrika nästa år...
Kram

Quila o Ronja sa...

Shit, shit, shit!!!!!
Att hon bara vågade??? Fick nästan ont i magen, bara av att titta. Men, ändå, det måste varit helt underbart :-)
Kram

Maria sa...

Jäkla unge!!

JAG fick nästan hjärtsnörp när jag tittade - hur mådde du??

Bra att hon bad om ursäkt i alla fall ;)

RackarTuss sa...

OH SHIT!!!!

Rigmor sa...

NEEEJ!! Å jag som är så höjdrädd, jag mådde nästan illa av att bara titta på filmsnutten...Hur vågade hon?? Å hur mådde hon efteråt?? Ungar...tänk va livet tråkigt utan dom!!
Kram kram

Milla sa...

Ååååhh, jag ryser! Tur att du inget visste för det ser ju komplett livsfarligt ut. Men guud vilken häftig upplevelse!! Wow, den känslan kan hon nog leva på länge.
Skönt för er att hon är hemma igen. Kram

Znogge sa...

Ha ha! Grattis till att ha dottern på hemmaplan igen. Man lever liksom på hoppet. Jag hoppas själv på att yngsta fröken inte får för sig något sådant!

Kram

Ama de casa sa...

Vilken tuffing! Ja, inte att hoppa bungyjump då, men att inte göra som mamma sägar! ;-)

Carina Sjölund sa...

Dessa ungdomar!
Skönt att ha henne hemma i alla fall :)
Kramen på dig♥

Tinezza sa...

ohhhhh !!! Fyyyyy ....fasen......Vad modigt !!!!

Majken sa...

MODIGT GJORT!!!

skönt att hon är hemma igen kan jag tro :-)

Kram

soffie sa...

men wow va modig din dotter är:) å va härligt att ha henne hemma igen vilken fantastisk resa det måste ha varit, kramen

Mita sa...

Vad häftigt, vore jag yngre skulle jag banne mig nog våga mig på ett hopp..tror jag,hihi...
Men klart man är jädrans orolig som förälder vad ungarna ska hitta på i stora vida världen,
Skönt hon är hemma igen välbehållen,
Kramiz*

Quila o Ronja sa...

Som du kanske förstår, var det just dig jag tänkte på ;-)
Just nu har vi otroliga mängder, av, jaa, du vet vad. Plockar säkert 10 på varje hund.....varje dag!!!
Hoppas du snart blir av med gåshuden......förlåt, men jag var tvungen ;-)
Kram

Douglas Söderlind sa...

Bra vågat.Roligt att du är hemma igen.

ansepanse sa...

åh jäkla vilken dotter du har :) det pirrade i magen bara av att se henne hoppa, hur kände du när du fick se det där filmklippet första gången?
kramar