Sidor

onsdag 15 juli 2009

Tillbaka till civilitiationen...


Barfota utan strumpor och skor???

Äckliga små kryp...

Badet på dagen...

Badet senare på natten...





Jag tror att vädergudarna och jag har kommit i "osynk", när det regnar är jag i stugan och nu när solen skiner så är jag hemma i stan...Har tillbringat en vecka i stugan och där är man verkligen frånkopplad från verkligheten!!! Ingen telefon, (mobilen fungerar knappt heller) och inget internet.Det är SÅÅÅÅ skönt!!!

Det finns hur mycket skog & myrar som helst att promenera i men det ryktas att det går björn där...det kan man ju inte tro på förrän man ser det med sina egna ögon. När vi var på en härlig morgontur så såg jag ett avtryck som liknade en bar fot...(men inte kan man väl gå barfota i skogen...) nej, nu är jag inte hundra % säker att det var ett spår av en björn men ryggraden drog i hop sig och det gick som kalla kårar i nacken på mej!!!

Andra otäcka djur är fästingar...fy, vilka äckliga små kryp de är!!! Det är väl ändå tur att det inte finns så mycket här uppe i Norrland än men de har börjat bli fler och fler.

Kom på en episod (som jag måste få berätta):

En hundkamrat och jag var på ett Golden läger i Garpenberg, för något år sedan. Det är ett läger för bara Golden. Man tränar både jakt, lite lydnad och på sista dagen så var det utställning. En morgon så skulle vi ut och kissa våra hundar. Min "sockerpulla" hade väldigt svårt för att kissa när hon var kopplad så vi att letade reda på en fin stig i skogen, (alldelens bakom där vi bodde) så hon kunde springa fritt. Vi kunde inte förstå varför det inte var fler som hittade dit; det var ju en toppen stig att gå på, i skogen men ändå så nära...När vi kom in igen så förstod vi varför; hundarna var FULLA MED FÄSTINGAR!!! Jag tror vi tog 25-30 stycken på varje hund!!! Ingen hade bitit sig fast men ändå....ÄCKLIGT!!!

I går när vi kom hem så var min bror och min svägerska hit på en badkväll! Vad vi hade det trevligt...vi badade och efter badet så tog vi en omgång på GH (Guitar Hero). Det gick väl sådär eftersom batterierna började ta slut...Men jag fortsätter att ladda mina!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Ja,Susanne,du har en fin fot.
Synd att vi inte kunde komma igår,men ni verka kunna roa er utan mig :)
Men jag hade slagit dig i GH.

♥ Carina ♥ sa...

Dina fötter har en tendens att "dyka" (fyndigt va?) upp lite här och där :)
Kul att du är tillbaka, har saknat dig. Frågade faktiskt C i dag var du höll hus.
Det finns något som heter mobilt bredband, skaffa det. En vecka utan dator!! Jobbigt!!
När C och jag åker till S-vall tar vi med våra för vi har naturligtvi bokat ett hotell med internet uppkoppling. Så du slipper sakna oss, för det skulle du väl göra? va?, va?