Sidor

lördag 25 juli 2009

Putsning och fejning...


Otroligt härligt!!!



Här behövdes det stövlar...






Efter gårdagen skyfall var stigen en bäck...





Disco, innan en omgång med saxen...






Disco, efter en omgång med saxen...







Först till gårdagens kluring: GRATTIS (åter igen) Carina! (Camilla du måste vara "mer exakt")
Rätt svar var bokstaven O! Kul va?!

Idag har dagen helt ägnats åt att putsa och feja; först en härlig morgonprommenad som krävde regäla stövlar! Stigar och vägar var översvämmade och liknade mera bäckar! Och inte kunde jag ta med min "riktiga" kamera heller...någon hade glömt att ladda batterierna...(undrar vem?) så den "lilla" fick hänga med, dock blir jag inte klok på den men lite bildbevis fick vi!

När hundarna var nöjda passade jag på att torka golven (det behövdes verkligen efter gårdagens skyfall) och satte en pizzadeg på jäsning. Har ett gudomligt enkelt men gudagott recept på en pizzadeg!
När hundarna väl vaknade till liv så insåg jag, efter att ha sett en bild på hundarna, som blev tagen i dag, att mina hundar såg alldelens förskräckliga ut!! De måste trimmas! Speciellt "Mannen" Disco!!! Han ser aldrig ut att bli "långhårig" det är bara det att hans hals försvinner! Brudarna däremot får "ödlevingar" på halsen! (ni Golden-människor förstår precis vad jag menar...)Jag putsade och fejade på Disco en halv timme!!! Det behövdes verkligen tas bort massor med päls! Tog även bort en "äckelpäckel-fästing" på en av tikarna...

Appropå ta bort:
Vilket ord på sju bokstäver har sex kvar när man tar bort tio?

2 kommentarer:

Camilla sa...

Ja ååå,va fina dom blev.
Vilken skillnad.
Gåtan går jag bet på.
Jag överlåter den till gåtexperten, Carina.
(tänkte mig att den var så enkel som sextio,men hur jag än räknar får jag bara det till sex bokstäver.)

♥ Carina ♥ sa...

Jag tycker C hade ett bra svar (en bokstav hit el.dit spelar väl ingen roll)
Nä, jag har ingen aning. Får väl skylla på låg hjärnaktivitet så här dagen efter, fniss