Sidor

måndag 20 juli 2009

"För länge sen"...eller "en svunnen tid..."


Mina "favvosandaler" som inte mina fötter riktigt tycker om...


Snygga men ej SÅ sköna...


En riktg fotriktig sko...


Nymalt kaffe...



Ska börja med det rätta svaret från gårdagens gåta;
Carina! Rätt svar: Brännboll! Kul va. (Mohahaahaaaha)
GRATTIS DIN KLURING!


Som ni alla vet så tycker jag om (bland annat) mina fötter och när jag var ung var jag alldelens tokig i skor/stövlar och väskor!!! Hade en hel garderob full med oanvända skor! Men det var då, när man kunde gå i "klackeskor" utan att få SÅ ont i sina fötter...Nuförtiden så får man nöja sig med OM man hittar ett par som man kan överhuvudtaget bara prova i affären utan att få ont i fötterna...
Igår så var jag tvungen att städa ur min garderob; skor som jag aldrig kommer någonsin mer att använda eller kunna använda...(alla med klackar... Åh, så fina skor...) Många påsar blev det...(till förrådet. Jag slänger dem en annan dag.)

Idag var jag på stan (döm om er förvåning!) och handlade lite saker... Jag hittade ett par par nya skor. Kanske inte sådana som jag skulle ha köpt för ett tjugu-tal år sedan men ändå... Då tittade man mest efter ett par med de högsta klackarna och tittade inte alls på komforten! (Gärna på rea) Numer så måste man titta på de "fotriktiga" skorna, kanske inte de finaste, inte dem med de högsta klackarna och inte på rea men det är vad man kan ha i dagsläget... Idag blev det ett par fotriktiga sandaler UTAN klack och DYRA som bara den! Men de kunde jag ha utan att få ont i mina fötter och då får man vara glad för det "lilla"...

Ikväll kom lillebror med fru och var kaffesugna. Jag bjöd dem på en underbar kopp kaffe med nymalda kaffebönor!

Nu till dagens gåta;
Ju fler du tar desto fler lämnar du bakom dig.

Klura på den så länge...

2 kommentarer:

Camilla sa...

Vad är det för fel på vattenkrig???
Sprutar dom inte vatten kanske???
Pojkvänner??

♥ Carina ♥ sa...

Hon har nog haft fler pojkvänner än jag men jag promenerar betydligt oftare än vad C gör så jag gissar på: Steg
Må så gott! Kram