Sidor

fredag 3 juli 2009

"Fredag stundar helgen till..."


Denna dag har varit helt underbar...helt fri från solning, trots att jag är en soldyrkare av värsta slag! Det känns konstigt att erkänna att man faktiskt kan höra sig själv säga att det är skönt med lite svalka och moln...

Måste få berätta;

När vi var i Turkiet, min syster, hennes familj och vi, för många år sedan så låg vi (som alltid) först vid poolen och solade, från morgon till kväll. Vi använder ALDRIG solskydds faktorer, min syster och jag, (bara "grillolja") möjligen kanske eventuellt faktor 4 på näsan och på kinderna...(har panik när jag ska smörja in resten av familjen med solskydds faktor; har nämligen fått för mycket på mina händer en gång och torkat av mej på min egen rygg...på kvällen var där en JÄTTEHAND som var VIT!!!) Vi tyckte att vi inte blev så bruna som vi önskade så vi oljade in oss lite extra, panikartat. Det simmade en dam i poolen, hon frågade efter några vändor om vi hade panik att bli brun.

"Åker ni snart hem?" frågade hon oss.

"Ja" svarade vi.

"Jaha, åker ni i morgon?"

"Nej, vi har bara en vecka kvar!!!"

Såna är vi, min syster och jag, trots det så är det skönt att "vila" från solningen i bland...

En supergod röra som också innehåller olja (dock olivlja) är "Snabb fetaost röra till grillat". Ett tips som jag fått av en hundkamrat;


200 gr. fetaost, smulad

1 st. chili, urkärnad och finhackad

1 st. röd lök, finhackad

1 knippe dill, finhackad

2 msk olivolja


Passar till allting; pålägg på spisbröd, till grillat eller bara att sleva i sig när man blir sugen.


6 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Jag trodde att det fanns bara EN soldyrkare som Camilla. Men nu vet jag att det finns två. Inte camiller utan två soldyrkare :)

Camilla sa...

Ja, det minns jag.
Hon bara skakade på huvudet.
Förstod du varför hon gjorde det?
Jag förstod inte vad hon menade med det.

Douglas Söderlind sa...

Lilla vän...det ser bra ut men det fattas 2 klyftor vilök.På din kmentar så ska jag fixa några bildet från det glada 60 talet :-)

LO sa...

Har du aldrig hört talas om "brun utan sol".

Camilla sa...

Brun utan sol kör bara amatörer med,lika så om man kör med solskyddsfaktor.
Det är äkta vara som räknas.
Eller hur Suss?

Douglas Söderlind sa...

skicka mej din mejladress douglas.sderlind@telia.com