Sidor

söndag 5 juli 2009

En superslapp söndag...



I dag har jag inte gjort många knop...Men åh, vad jag har frusit!!! Det har varit en alldelens underbar slapp innomhussöndag med en svensk långfilm. (som jag tog mej en tupplur till!) Min underbara svägerska och min underbara lillebror var hit på en visit idag! Han fyller år idag! Hipp, hipp, hurra! Som ett litet grattis så bjöd vi på Västerbottenost-paj & taco-paj! Men eftersom de är på väg till Norge imorgon så blev det inte (SÅ) mycket vin till maten...de ska försöka sig på att få sig en titt på valar...(ja, ja, det är ju deras eget "val")Vi ska fira lite extra när de kommer hem igen!!!
Eftersom de blivit "Stockholmare"(bor i Uppsala!!!) så kom jag på en ganska rolig, passande historia:

Kal jobbade i en fiskaffär och en Stockholmare kommer fram och beställer: "ett kilo reker, tack".
Kal svarar, "Vi har inga reker, vad är det?".
Stockholmaren blir fundersam, "Reker; sånna man eter", svarar Stockholmaren.
Kal skakar på huvudet och svarade, "Nej, vi har inga maneter".

1 kommentar:

Camilla sa...

Hörde att dom kom till dig någon gång mellan 14 och 16.
Hörde också att det finns fuskare ibland oss.
Finns det bara en i hela världen som inte använder solskyddsfaktor.
Jag skrek av oro då jag hörde vad du gjort.
FY SKÄMS!!!!