Sidor

onsdag 8 juli 2009

"Efter regn kommer sol..."



Så tittar solen fram igen!
Min man fattade tag i hammaren och fortsatte ett jobb som varit lagd på is ett (eller ett par) år nu. Hur går det till? Vad händer när en man ska utföra ett arbete? Varför måste det bli oreda överallt, jag menar precis ÖVERALLT!!!??? Han ska färdigställa ett räcke på den övre balkongen men det är bräder, spikar, sågspån precis överallt! Är det någon som känner igen detta syndrom?
Jag ska nog inte klaga högt, det blir ju faktiskt ändå någonting gjort!
Nog är det väl ändå härligt med regniga dagar, man får så mycket gjort då...man bakar och...ja, jag brukar göra det som jag inte hinner med annars d.v.s. sova! Att sova är en ouppskattad förmåga! Finns det någonting så underbart att få sätta igång en DVD med en svensk långfilm och bara drömma...sig...bort...från...allting...zzz! Vad gör du på en regnig dag? Skulle vilja få mer tips vad som kan göras på en regnig dag. (fast jag är ganska nöjd med det jag får gjort ändå!)
Idag var jag och fotade några underbara små valpar...helt bedårande, små underverk! (om ni vill se bilder så gå in på Kennel Spin Tail´s hemsida.)De fick sig en upptäcksfärd i skogsmiljö idag. Ganska så spännande!
Det blir spännande att se hur räcket på balkongen kommer att bli...blir det färdigt i år...eller...(en "cliffhanger")

3 kommentarer:

Douglas Söderlind sa...

Klart att det blir klart....men han vill kanske vill ha lite hjälp med att plocka undan en del saker.

Camilla sa...

Jag vet, låt bli och sov mellan 14-16 och hjälp Christer med räcket.
Då kan det bli färdigt i år.

♥ Carina ♥ sa...

Det är som Ledin sjunger: "Att inte göra någonting alls är en underskattad aktivitet, att inte göra någonting alls är det enskilt bästa som vi vet, här tar vi det lungt gör inte många knop kanske läser en tidning, en kvar glömd bok att inte göra någonting alls inte någonting alls ja det är svårslaget".
Bra text va? Han är kung!!