Sidor

fredag 24 juli 2009

Regn, regn, regn, regn...


Årets första Karl Johan!





Svaret på gårdagens nöt:
Båda svaren är lika rätt! Grattis både Camilla & Carina!

I dag har det har nog varit den blötaste/regnigaste dagen hittills i sommar. Det blev ingen morgonpromenad med hundarna i dag..det blev en eftermiddags tur istället! Jag tänkte vänta tills det blev lite uppehåll men det blev det aldrig, bara mer eller ännu mer regn! Man kan alltid se saker från två sidor, jag brukar (nästan) alltid se det från den positiva sidan: när det regnar kan man i bland få ganska häftiga kort, man får se på TV & film (utan att få dåligt samvete), sitta och leka framför datorn och för att det ska bli några svampar i skogen så behövs det regn!
Jag hittade den första(?) Karl Johan i dag!!!!

Satt och lekte på datorn i dag och sökte på mitt namn:

Det finns 51191 kvinnor som har förnamnet Susanne. Av dessa har 31036 namnet Susanne som tilltalsnamn.
Det finns ingen man som har namnet Susanne som tilltalsnamn.
Så jag behöver inte alltid ta åt mej eller lyssna när någon ropar MITT namn...

Vet du hur många som har samma namn som dej?

Dagens kluring:
Jag finns ej i syster men i bror, ej i kalvar men väl i kor, ej i fötter men alltid i skor. Jag hörs var gång du ropar: Mor

3 kommentarer:

Camilla sa...

JAG VEEET!!!!JAG VET!!!
Svaret är - OR!
Jag är bäst,jag är bäst!
Trallallallalla.Trallallallalla.

♥ Carina ♥ sa...

Näää det var väl inte rätt!! Ska det inte bara vara O???
Jag är bättre trallallalla...

Camilla sa...

Till Carina.
brOR,kOR,skOR,mOR = OR!!!!
Vad så du nuuudåååå?