Sidor

måndag 6 juli 2009

"Måndag gör jag ingenting..."



Var söndagen en slappardag så vet inte jag vad jag ska kalla dagens dag för...Jag hade en DVD med en svensk TV-serie "Polisen och pyromanen" som visst gått på TV men den har undgått mej! (Annars så ser jag alla svenska serier, de är så himla sköna att sova till...det händer inte mycket och somnar man så missar man ingenting) Det gick inte lång stund förrän mina ögonlock sakta men säkert gled igen och jag somnade. När jag vaknade, efter en timme (ja, lite mer kanske), så var ju hela eftermiddagen kvar!!!Hur skulle jag få den att gå? Man kan ju inte bara titta på film hela dagen...Började att tänka på att man kanske skulle baka någonting; det fick bli Biscotti, Italienska mandelskorpor. Kollade snabbt igenom skafferiet och upptäckte att några ingredienser saknades men jag fick improvisera, det brukar gå ganska bra det med. Men döm om min förvåning; det gick en svensk långfilm på TV; Så som i himmelen, (som jag har sett ett flertal gånger tidigare) hur skulle jag nu fixa det här; påbörjad bakning och en svensk långfilm? Man är väl kvinna och kan göra två saker samtidigt!!! Där har jag nu stått i mitt kök, bakat, gråtit(filmen är ganska tragisk), sjungit (Gabriellas sång, den är väl helt underbar, trots att jag inte kan texten) och tyckt att det varit en ganska trevlig eftermiddag, trots allt!!!

4 kommentarer:

Camilla sa...

Kan jag få lite tid av dig.
Jag är så jävla glad att jag har semester för jag hade inte tid och jobba nu i alla fall.

Susanne P sa...

Svar till syster:
Det gäller att prioritera syrran, prioritera!!!
(Kunde inte komma in på din blogg i dag heller!)Kram
Syster

♥ Carina ♥ sa...

Jasså det är raggsockar på nu. Ja det behövs. Jag sitter med mina under filten, VÄGRAR ta på mig sockar. Är det sommar så är det!!!

Douglas Söderlind sa...

En bra film .En bra låt.
Bra skådisar.
Bra sändningstid.
Synd att du somnade men den går nog i repris.