Sidor

onsdag 22 juli 2009

Rötmånaden har börjat...









Ska vi börja med det rätta svaret från gårdagens fråga:
Jag önskar att jag fått fler svar på den men; Carina, du var nog närmast:
Ett rätt svar fanns inte, (allt ligger i betraktarens ögon) var bara nyfiken på hur ni uppfattar oss, min syster och jag! Ha, finurligt va?!

Så har vi kommit in i rötmånaden...(läskigt ord när man börjar analysera det...)Rötmånaden börjar, enligt Bondepraktikan, den 22, 23 eller den 24 juli, i slutet av "Fruntimmersveckan" och håller i sig en månad framåt. Det är lite kul med hörsägner, horoskop och dy. men man får inte fästa sig vid dem; det är som allting annat som man hör: lyssna, ta in, sålla, ta fasta på det som passar just dej!

För att lätta upp lite i regnrusket så har jag fotat alla mina hjärtan jag har hemma.
(vill sprida lite kärlek...)

Jag gjorde en namnanalys idag. Jag var en siffra tre. Så här lyder resultatet;


Siffran Tre:
Treor som du är mycket kreativa människor, du är talangfull och extremt disciplinerad i det du gör. Känner du dig instängd och inte får utlopp för din kreativitet blir du lätt deprimerad. Du är omtyckt av nästan alla på grund av att din livsglädje så lätt smittar av sig. Du är personen som alltid går omkring med ett leende på läpparna.

Att vara så disciplinerad och kreativ som du kan leda till att du lätt vill kontrollera för mycket när du är bland människor som inte är som du. Din irritation på oliktänkande bör du nog försöka arbeta bort.

I hemmet är du lika disciplinerad, näst intill pedantisk. Den du vill dela livet med får inte vara någon slarvpelle/slarvmaja, då kommer du helt enkelt inte att stå ut.

Livet för treorna regeras av Jupiter. De bästa färgerna för dig är mauve, lila och alla rosa nyanser.

Ja, vad tycker ni? Stämmer det in på mej? Det är dagens fråga!

10 kommentarer:

Camilla sa...

Siffran Ett:
Som etta är du självständig och även självkritisk eftersom du vill vara nummer 1. Du är en mycket ansvarsfull person som är duktig i ditt arbete, vilket kommer att leda till att du lyckas att uppnå dina mål. Är målet att bli chef är utsikterna mycket goda då du har starka ledaregenskaper. Allt du tar dig för kommer att gå vägen, även om vägen ibland blir lång.

Tänk på att vara ödmjuk och på att inte köra över andra människor. Märker du att det viskas bakom din rygg bör du nog tänka efter hur du agerar och kanske visa lite mer hänsyn.

Eftersom du har höga krav på dig själv har du också krav på din älskade. Helst ska hon/han ha lika höga ambitioner som du och vara mån om sitt yttre. I ett förhållande hittar du ofta på små roliga saker, som ni kan göra tillsammans, för att komma bort ifrån den trista vardagen.

Ditt liv regeras av solen och de bästa färgerna för dig är gult och brunt.
(Så här är jag det enligt namn analysen.)

♥ Carina ♥ sa...

Ha ha jag är också en etta :)

Camilla sa...

Nä, Suss. Det där stämmer inte på dig.
Inte allt i alla fall.

Camilla sa...

Alltid ett leende på läpparna-stämmer inte.
Den du ska leva med får inte vara slarvig- Vill du inte leva med Christer mer?
Rosa?- skulle inte tro det.
Resten stämmer nog in på dig:)

Camilla sa...

Var det något som inte passade in på jag/på min?

Camilla sa...

Svara på min blogg.

Camilla sa...

Eller på din blogg.

Camilla sa...

Bara du svarar.

Camilla sa...

Och det ska vara ärligt.....

Camilla sa...

och sant.