Sidor

onsdag 1 juli 2009

En regäl åskskur...




Nu är väl den värsta tiden förbi för de som har allergi mot lövutsprickning och d.y. (jag har ett syndrom: tål-inte-grannar-som-klipper-gräset-kl-06.15-måndagmorgon/första semesterdagen men det har nog alla en släng av...) Jag tycker synd om de som inte kan vara ute när det är som vackrast på våren men det finns så mycket bra medicin så de ska nog inte klaga så mycket!
Värre är det med mej; jag har en sådan konstig allergi (?)...semester-näs-täppa/nysningar, jo, jag får ALLTID snuva, nästäppa och nysningar när jag dricker öl! (och det kan bli en hel del på semestern...) Det är sant!!! Inte påhittat alls! Så fort jag tar mej ett (det brukar släppa efter sisådär en tre-fyra ...) glas öl så börjar näsan att täppas igen och jag börjar nysa!!! Och inte bara en gång, det kommer hur många nysningar som hellst...Men jag kan aldrig vara säker OM det är ölen det beror på eller inte...så jag måste testa om och om igen, så jag blir riktigt säker att det verkligen ÄR ölen som jag inte tål!
Som mina trogna läsare vet så har jag satt upp en inre bild på hur jag kommer att spendera min semester på. Den har fullföljts hittills till fullo; här kommer en bild på "fötter-i-hällande-åskregn"
Ikväll blir det en tjejkväll med mina hundvänner så kanhända att mina fötter blir lite runda...

3 kommentarer:

Camilla sa...

Jag tycker att dina fötter redan ser runda ut.(HA;HA;HA;HA)

Douglas Söderlind sa...

Camilla tycker att dina fötter ser runda ut. Dåska du se mina.

♥ Carina ♥ sa...

Ha ha, då gissade jag rätt igår.