Sidor

tisdag 21 juli 2009

"Lika som bär..."


Lingon...


"Norrlands Guld..."


Jag och min älsklingssyster...


"Jättebananer" från Thailand...








Rätt svar från gårdagen gåta;
Fotsteg. Kul va´?! (Mohaaahaaaha)
Grattis (igen) Carina!

Nu börjar bären att mogna...Ekorre som man är så plockar jag det mesta i min väg! Hallon, blåbär, lingon (någon månad kvar innan jag kan plocka dem...) men det bästa av allt är nog hjortronen!!!!! De väntar på mej där ute någonstans...(på mitt hemliga ställe!) Hur ska jag nu bära (ha, ha, ha) mej åt när jag varit i "närkontakt" med björn??? Törs jag verkligen ut på myren i år??? Ja, det är väl klart; vad gör man inte för att få sig en frys full med det "norrländska guldet"...

"Lika som bär" brukar de ju heta; min älskade syster och jag är det; alltså lika som bär, fast inte till utseendet, inte till musiksmak; hon gillar Nicke och jag gillar Mojje, hon ÄLSKAR Noice, jag gillade Gyllene Tider...hon är brunett och jag blondin, hon gillar katter jag ÄLSKAR hundar, hon gillar cider och jag gillar öl, hmmm, vad är likheten??? Ja, jag kan nog inte svara på den gåtan... DET VAR EN RIKTIG KLURIG EN! Kan någon annan svaret? (dagens gåta!)

En sak kan jag tala om; att vi har väldigt roligt tillsammans! Nu var det länge sen sist men jag hoppas att vi kan hitta någon helg när vi kan träffas...(du har visst börjat att jobba...)

Apropå bär och frukt; Visste ni att bananer inte är en frukt utan en ÖRT?! Jo, det är det, enligt dem som vet!




Denna video är tillägnad min syster;

2 kommentarer:

♥ Carina ♥ sa...

Jag kan svaret på den gåtan också.
HÄRLIGT ROLIG <3

Camilla sa...

Nä,jag vet inte heller svaret på din gåta.