Sidor

fredag 17 juli 2009

"Solen skiner, himmlen är blå..."



Oj vad min solstol har gjort rätt för sig idag...där har jag legat hela eftermiddagen med nöjda hundar omkring mej.

Med "gubben" i Junsele, "pojken" i Åsele och flickorna på match så har jag fått ätit min middag alldelens ensam...Men som tur var hade jag förberett den; det var nämligen så att i går så frågade jag familjen vad de ville äta till middag. Alla var eniga om en tonfisk sallad. Det lät ju alldelens förträffligt så jag började att fixa; koka ägg, hacka sallad, koka pasta, och värma ett gott bröd till. När det bara en halvtimme kvar till maten så var två av ungdomarna tvungna att åka till affären...någonting fattades dem...och när allting var klart för servering så ringde telefonen:

-Vi står utanför BK (Burger King) Vill du ha någonting därifrån? Vi blev sugna på burgare...
-Jamen...jag har ju...maten är klar...JA!!! Jag vill också ha en hamburgare!!! (snabbtänkt som man är så kunde man ju äta salladen i morgon, läs idag)

Det blev en 6-pack transformers med "onskefulla jalapenos och goda lökringar".(ni har väl sett reklamen...)
Så till middagen i dag så åt bara jag , som sagt, och nu så finns det hur mycket tonfisk sallad kvar som helst; ni som känner er sugna; välkommen till bords! Det blir tonfisk sallad...hela helgen!!!

3 kommentarer:

Camilla sa...

1. Det var jag som sa att du kunde äta salladen till middag i dag i stället.
2.Tonfisk är kattmat.
3.Nej,tack. (se . 2)

Camilla sa...

Om du ska gissa på bilden måste jag veta EXAKT vad det är.

♥ Carina ♥ sa...

Hmm få se, på lördag ska vi till Sjöströms men på söndag kanske vi kommer :)
Att åka runt och äta hos folk är mycket bättre än matsedeln jag fick av Camilla. Och mycket billigare, och vi är inte så kinkiga vad gäller mat. Tonfisk är helt OK!
Gratis är gott!!